هواوی Qingyun L410

هواوی Qingyun L410 اولین لپ ‌تاپ هواوی با پردازنده کایرین مبتنی بر آرم خواهد بود

هواوی Qingyun L410  اولین لپ‌تاپ هواوی برای ورود به بخش لپ‌تاپ‌های مبتنی بر آرم خواهد بود. Huawei Qingyun L410 از تراشه کایرین ۹۹۰ بهره می‌برد.  آينده متعلق به رایانه‌های مبتنی بر آرم است و اگرچه چندین لپ‌تاپ ویندوزی مجهز به تراشه‌های بر پایه ARM معرفی شده‌اند، ولی اپل با معرفی اولین محصولات خود در اواخر سال میلادی گذشته در این بخش پیشتاز است. گزارش‌هایی منتشر شده بود که از اسفند ماه سال گذشته هواوی درصدد ارائه لپ‌تاپی با معماری آرم بوده است و حالا چند ماه پس از آن، هواوی Qingyun L410 به عنوان اولین لپ‌تاپ مبتنی بر ARM هواوی به طور رسمی در بین محصولات یک خرده فروشی چینی قرار گرفت.

فقط مشتریان سازمانی و مؤسسات دولتی می‌توانند لپ‌تاپ هواوی Qingyun L410 را خریداری کنند و جالب اینکه این لپ‌تاپ هنوز به طور رسمی معرفی نشده است.

بر اساس اطلاعات این خرده فروشی، لپ‌تاپ هواوی Qingyun L410 به تراشه های سیلیکون کایرین ۹۹۰ به همراه ۸ گیگ رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی SSD مجهز شده است و در دو نسخه به همراه سیستم عامل و بدون سیستم عامل عرضه خواهد شد.

هواوی Qingyun L410 / هواوی میت بوک B5-420

متأسفانه خرده فروشی چینی اطلاعات زیادی را از این لپ‌تاپ منتشر نکرده است. اما؛ بر اساس گزارش ITHome این لپ‌تاپ از سیستم عامل یونیتی که یکی از توزیع‌های لینوکس است، استفاده می‌کند و در آینده با ارائه یک بروزرسانی به هارمونی او اس مجهز خواهد شد. همچنین همانند اکثر لپ‌تاپ‌های هواوی و آنر، از وب کم پاپ آپ در کیبورد و حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور بهره خواهد برد.

علاوه بر این‌ها، هواوی Qingyun L410 دارای طراحی فلزی یکپارچه و به رنگ طوسی فضایی است و از یک صفحه نمایش ۱۴ اینچی با رزولوشن 2K و نسبت صفحه ۳ به ۲ بهره می‌برد. همچنین فن شارک فین ۲ وظیفه خنک کردن این لپ‌تاپ را بر عهده دارد. در رابطه با ابعاد و وزن این محصول نیز گفته می‌شود که دارای ضخامت ۱۵.۹ میلی‌متری و وزن ۱.۴۹ کیلوگرمی خواهد بود.

با توجه به مشخصات و ظاهر این محصول به نظر می‌رسد که بر پایه یک لپ‌تاپ سازمانی دیگر هواوی به نام هواوی میت بوک B5-420 توسعه داده شده است.

نسخه بدون سیستم عامل هواوی Qingyun L410 ۱۲۷۶ دلار قیمت خواهد داشت و نسخه به همراه سیستم عامل نیز دارای برچسب قیمتی ۱۳۹۵ دلار است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*