دایمنسیتی 900

مدیاتک چیپست دایمنسیتی 900 را برای گوشی‌های 5G میان رده معرفی کرد

دایمنسیتی 900 جدیدترین تراشه 6 نانومتری از سوی کمپانی تایوانی مدیاتک است که گوشی‌های 5G میان رده را هدف قرار می‌دهد.

مدیاتک یک کمپانی بزرگ تایوانی است که در زمینه طراحی انواع تراشه به ویژه چیپست موبایلی فعالیت دارد. این کمپانی که رقیب اصلی کوالکام آمریکایی محسوب می‌شود، در سال 2020 توانست عنوان بزرگ‌ترین تامین کننده تراشه موبایلی در دنیا را از آن خود کرده و همچنان آن را حفظ کند.

چیپست مدیاتک دایمنسیتی 900 – Mediatek Dimensity 900 جدیدترین محصول این کمپانی است که با لیتوگرافی 6 میلی‌متری تولید شده و برای گوشی‌های 5G میان رده است. از جمله بهسازی‌های این مدل نسبت به دایمنسیتی 800 می‌توان به پردازنده سریع‌تر و قابلیت‌های ارتباطی بیشتر اشاره کرد.

این تراشه از یک پردازنده 8 هسته‌ای ARM بهره می‌برد که دو هسته آن از نوع Cortex-A78 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز برای فعالیت‌های سنگین و 6 هسته‌ دیگر از نوع Cortex-A55 و فرکانس 2 گیگاهرتز هستند. پردازش گرافیکی آن نیز بر عهده چیپست Arm Mali-G68 MC4 است. در زمینه حافظه نیز چیپست جدید مدیاتک قادر به پشتیبانی از رم‌های LPDDR5 و حافظه فلش داخلی UFS 3.1 است.

گوشی‌های مجهز به دایمنسیتی 900 می‌توانند دوربین 108 مگاپیکسلی و فیلم برداری با کیفیت 4K در نرخ 30 فریم بر ثانیه داشته باشند. این تراشه همچنین از نمایشگر فول اچ پلاس با سرعت 120 هرتز پشتیبانی می‌کند.

از قابلیت‌های چشمگیر این تراشه میان رده می‌توان به امکان اتصال همزمان به دو شبکه 5G اشاره کرد. البته امکان فعالیت در شبکه 5G و یک شبکه قدیمی‌تر نظیر 4G به صورت همزمان نیز وجود دارد.

کمپانی از زمان عرضه گوشی‌های مجهز به این تراشه حرفی نزده، اما با توجه به اینکه پیشتر شاهد حضور آن در بنچمارک‌ها بودیم می‌توان انتظار داشت به زودی پایش به بازار باز خواهد شد.

ناگفته نماند مدیاتک یک کمپانی فبلس است و تنها کار طراحی تراشه را انجام می‌دهد. تولید آن را نیز به دیگر هموطن خود TSMC واگذار می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*