گوشی گیمینگ سامسونگ

آیا گوشی گیمینگ سامسونگ با فن اختصاصی در راه است؟

گوشی گیمینگ سامسونگ به همراه پردازنده اگزینوس ۲۲۰۰ و فن اختصاصی می‌تواند برای بسیاری از کاربران وسوسه برانگیز باشد. شایعات منتشر شده به وجود این گوشی اشاره دارند.

تقریباً همه‌ی گوشی‌ها مخصوصاً گوشی‌های بالا رده از پس اجرای بازی‌های موبایلی بر می‌آیند. آن‌ها حتی برای اجرای بازی‌های با گرافیک بالا نیز مشکلی ندارند. هرچند؛ هدف از ارائه گوشی‌های گیمینگ افزودن ویژگی‌هایی است که به بهبود تجربه کاربری گیمر ها منجر می‌شود. یکی از این ویژگی‌ها پایین نگه داشتن دمای گوشی در هنگام فعالیت زیاد است و برخی از گوشی‌های گیمینگ ترجیح می‌دهند که به جای استفاده از فناوری‌های خنک سازی پیشرفته، از روش‌های قدیمی‌تر استفاده کرده و داخل گوشی فن قرار دهند. شاید عجیب به نظر بیاید ولی سامسونگ نیز نیم نگاهی به این ایده دارد و شاید در گوشی گیمینگ آینده خود از فن مخصوص موبایل استفاده کند.

البته هنوز هیچ چیز قطعی نشده است ولی بر اساس گزارش LetsGoDigital، سامسونگ تصمیم گرفته عبارت تجاری « فعال کردن حالت فن» را در اروپا ثبت کند که مربوط به گوشی‌ها و تبلت ها می‌شود. سامسونگ در هیچ‌کدام از گوشی‌های فعلی خود از فن استفاده نمی‌کند، پس می‌شود نتیجه‌گیری کرد که این قابلیت مربوط به یک گوشی معرفه نشده و احتمالا گوشی گیمینگ سامسونگ است.

گوشی گیمینگ سامسونگ

فعال کردن حالت فن دقیقاً برعکس «حالت بدون فن» است که در لپ‌تاپ گلکسی بوک پرو استفاده شده بود و کاربران می‌توانستند با استفاده از آن فن را غیر فعال کنند. حالت بدون فن به یک تجربه کاربری آرام تر منتهی می‌شود. هرچند فعال کردن حالت فن سبب می‌شود که کاربران بتوانند بدون اینکه دمای بالا سبب افت در عملکرد پردازنده گوشی شود،‌ از حداکثر توان سخت‌افزاری آن استفاده کنند.

هرچند گوشی‌های سامسونگ در هنگام بازی خیلی گرم نمی‌شوند ولی در هر حال دما می‌تواند روی عملکرد پردازنده تأثیر بگذارد. شایعات منتشر شده به عرضه پردازنده اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ با فناوری گرافیک AMD اشاره دارد و سامسونگ قطعاً برای استفاده از چنین پردازنده‌ای روی گوشی گیمینگ خود به سیستم‌های کاهش دمای دیگری نیز احتیاج خواهد داشت.

البته همه این‌ها تنها حدسیاتی هستند که از ثبت یک عبارت تجاری ناشی می‌شوند. سامسونگ ابتدا قرار است از اگزینوس ۲۲۰۰ در لپ‌تاپ بر پایه آرم خود استفاده کند، ولی شاید تصمیم بگیرد از این پردازنده روی یک گوشی نیز استفاده کند و این احتمال وجود دارد که شاهد گوشی اختصاصی گیمینگ سامسونگ باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*