شبکه توزیع سوخت آمریکا

بزرگ‌ترین شبکه توزیع سوخت آمریکا 5 میلیون دلار باج به هکرها پرداخت کرد

اخیرا سامانه‌های شرکت کلونیال به عنوان بزرگ‌ترین شبکه توزیع سوخت آمریکا به دلیل حمله سایبری از دسترس خارج شد و این شرکت برای رفع این مشکل به هکرها 5 میلیون دلار باج پرداخت کرد.

طی هفته گذشته هکرها با حمله به شرکت کلونیال، بزرگ‌ترین شبکه توزیع سوخت آمریکا توانستند سامانه‌های این شرکت را از دسترس خارج کنند و این شرکت نیز برای رفع این مشکل به ناچار 5 میلیون دلار باج به هکرها پرداخت کرد. در همین راستا یک مقام آگاه آمریکایی با تایید این خبر اعلام کرد شرکت کلونیال طی یک حمله سایبری برای توزیع سوخت در مناطق جنوبی و شرقی آمریکا با مشکل مواجه شد و برای رفع هرچه سریع‌تر این مشکل به ناچار به هکرها 5 میلیون دلار باج پرداخت کرد. البته در خصوص نحوه و زمان پرداخت این مبلغ به هکرها جزئیاتی منتشر نشده است.

جزئیات حمله هکرها به بزرگ‌ترین شبکه توزیع سوخت آمریکا

شبکه توزیع سوخت آمریکا

شرکت کلونیال با در اختیار داشتن خط لوله توزیع 8800 کیلومتری در آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین شبکه توزیع سوخت این کشور محسوب می‌شود که هفته قبل با حمله هکرها مواجه شده و دسترسی هر 4 خط لوله اصلی این شرکت قطع شد. در همین راستا هزاران پمپ بنزین آمریکا برای سوخت‌رسانی به مردم با مشکل مواجه شدند و قیمت بنزین نیز در آمریکا روند افزایشی پیدا کرد.

کلونیال برای رفع این مشکل و از توزیع سوخت مجدد در کشور مجبور شد به این هکرها باجی به مبلغ 5 میلیون دلار پرداخت کند تا این مشکل در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع شود. شرکت کلونیال در حالی به هکرها باج پرداخت کرد که سازمان اداره تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) با پرداخت هر نوع باج به هکرها مخالف است؛ چراکه هیچ تضمینی مبنی بر اینکه هکرها دسترسی را مجددا برگردانند وجود ندارد و همچنین این کار باعث تشویق هکرها به حملات دیگر می‌شود. البته FBI پرداخت باج توسط شرکت‌ها به هکرها را ممنوع اعلام نکرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*