برنده رقابت جهانی ماشین سال 2021 مشخص شد

برنده رقابت جهانی ماشین سال 2021 مشخص شد

در ادامه با ما همراه باشید تا برنده رقابت جهانی ماشین سال 2021 (WCOTY) و سایر فینالیست‌های این مسابقه شگفت‌انگیز را بررسی کنیم.

به تازگی اعلام شده که خودرو برقی کراس‌اوور فولکس‌واگن ID.4 برنده رقابت ماشین سال 2021 (WCOTY) شده است. در ادامه برنده مسابقه و سایر اتومبیل‌های شگفت‌انگیزی که این فولکس‌واگن الکتریکی با آن‌ها رقابت کرد را بررسی می‌کنیم.

در این رقابت جهانی مجموعه گسترده‌ای از هاچ‌بک‌‌ها، خودروهای اس یو وی، سواری و کوپه‌ها حضور داشتند که در میان آن‌ها می‌توان به تویوتا جی آر یاریس (Toyota GR Yaris)، آئودی آ 3 (Audi A3)، بی ام و سری 4 (BMW 4 Series)، کیا کی 5 (Kia K5) و مزدا ام ایکس 30 (Mazda MX-30) اشاره کرد. در مسابقه امسال داوران پیش از انجام رای گیری‌ها یک بازه زمانی اضافه سه هفته‌ای را برای بررسی دقیق خصوصیات هرکدام از خودروها داشتند.

برنده رقابت جهانی ماشین سال 2021 مشخص شد

اولین سری رای گیری 15 فوریه گذشته شروع شد و پس از آن، در 2 مارس بود که ده خودرو اول لیست شرکت کنندگان رقابت جهانی ماشین سال 2021 اعلام شدند. پس از این اتفاق دومین سری از رای گیری‌ها هم در 15 مارس انجام شد و هم‌اکنون برنده مسابقه اعلام شده است. ده خودرو مورد نظر به شرح زیر اعلام شد:

  • آئودی آ 3
  • بی ام وی سری 3 گرن کوپه
  • بی ام و سری 4
  • هوندا ای
  • کیا کی 5
  • کیا سورنتو
  • مزدا ام ایکس 30
  • مرسدس بنز جی ال ای
  • تویوتا یاریس
  • فولکس واگن 4

برنده رقابت ماشین سال 2021

برنده رقابت جهانی ماشین سال 2021 مشخص شد

همان‌طور که گفتیم، در کمال شگفتی علاقه‌مندان برنده امسال رقابت جهانی ماشین سال از نوع خودروهای کراس‌اوور یا همان نیم شاسی برقی بود. این اتومبیل که با نام اختصاری “VW ID.4” هم شناخته می‌شود، اولین نمونه از یک فولکس‌واگن تمام الکتریکی در کشور آمریکا به حساب می‌آید. باتری خودرو مورد نظر با ظرفیت 82 کیلو وات ساعت بوده که با یک مرتبه شارژ مسافت 402 کیلومتر را طی می‌کند. موتور فولکس‌واگن ID.4 به میزان 201 اسب بخار قدرت دارد.

برنده رقابت جهانی ماشین سال 2021 مشخص شد

البته بسیاری از کارشناسان، بهترین ویژگی برنده رقابت ماشین سال 2021 را قیمت معقول و نسبتا ارزان آن می‌دانند. گفته شده که فولکس‌واگن قصد دارد تا از طریق مدل ID.4 خودروهای الکتریکی را برای عموم مردم قابل دسترس کند و به همین دلیل، قیمت 39.995 دلار برای محصول مورد نظر تعیین شده است. قیمت مدل “1st Edition” این اتومبیل برقی پیش از پرداخت مالیات فدرال و محلی در آمریکا حدودا تا 45 هزار دلار می‌رسد. با این وجود در مقایسه با محصولی هیبریدی مانند تویوتا RAV4 که 42 هزار دلار قیمت دارد، هزینه خودرو تمام برقی فولکس‌واگن چندان هم زیاد نیست.

برنده رقابت جهانی ماشین سال 2021 مشخص شد

با این تفاصیل مطمئنا ظرفیت باتری‌ها و جذابیت خودرو ID.4 به پای اتومبیل‌های شگفت‌انگیز کمپانی تسلا، مانند تسلا مدل 3 یا تسلا مدل Y نمی‌رسد؛ با این حال فولکس‌واگن به کندی در حال پررنگ‌تر کردن نقش خود در بازار اتومبیل‌های برقی است.

خودروهای دیگر

برنده رقابت جهانی ماشین سال 2021 مشخص شد

در کنار خودرو تمام الکتریکی فولکس‌واگن به عنوان برنده رقابت جهانی ماشین سال 2021 دو خودرو تویوتا یاریس و هوندا ای (Honda e) هم به عنوان دو مورد دیگر از سه شرکت کننده‌های نهایی مسابقه حضور داشتند. اول به سراغ یاریس می‌رویم؛ با مصرف یک لیتر بنزین برای طی کردن مسافت 25 کیلومتر، خودرو مورد نظر به عنوان محصولی کم‌مصرف به حساب می‌آید. البته ایراداتی به جعبه دنده یاریس گرفته شده که آن را در مقایسه با محصولات مشابه در موقعیت خوبی قرار نمی‌دهد.

از طرف دیگر، هوندا ای به عنوان خودرویی مناسب جابه‌جایی‌های درون شهری، معرفی شده که با فضای داخلی قابل توجه و سیستم هندلینگ روانش در میان رقبا می‌درخشد. اتومبیل الکتریکی مورد نظر باتری جمع و جور 28.5 کیلووات ساعتی دارد که با هر بار شارژ تنها 100 کیلومتر مسافت طی می‌کند؛ با این حال عده زیادی از خریداران در جابه‌جایی‌های روزمره خود نیازی به باتری‌های ظرفیت بالای خودروهای تسلا و امکانات این چنینی ندارند.

جالب است بدانید که آخرین باری که یک سدان یا سواری معمولی صندوق‌دار در رقابت جهانی خودرو سال برنده شد، سال 2015 و اتومبیل مرسدس بنز کلاس سی W205 بود و آخرین باری هم که یک هاچ بک به عنوان بهترین اتومبیل سال معرفی شد، فولکس واگن گلف Mk7 در سال 2013 بود. از آن زمان تاکنون خودروهای کراس‌اوور هر سال برنده مسابقه شده‌اند و می‌توان گفت که این سری محصولات در حال حاضر به عنوان محبوب‌ترین اتومبیل‌های تولیدی به حساب می‌آیند.

پیش از اعلام شدن خودرو جدید فولکس‌واگن به عنوان برنده رقابت ماشین سال 2021 اتومبیل کیا تلوراید (Kia Telluride) صاحب این عنوان بود، اما امسال نوبت به مدل ID.4 رسید تا توجه‌ها را به خود جلب کند.

خودرو درون شهری سال 2021

برنده رقابت جهانی ماشین سال 2021 مشخص شد

با اینکه هوندا ای برنده کل رقابت WCOTY سال 2021 نشد، این محصول با عنوان بهترین خودرو درون شهری، مسابقه را ترک کرد. خودروهایی مانند تویوتا یاریس و هیوندای آی 20 در این بخش از رقابت از هوندا ای شکست خوردند. البته هوندا قصد دارد تا عرضه برخی از محصولات خود در بازار آمریکا را متوقف کند، با این حال به نظر می‌رسد که هوندا ای با ظاهر بانمک و طراحی منحصر به فردش نه تنها در ایالات متحده بلکه در سراسر جهان علاقه‌مندان زیادی را جذب کند.

برنده رقابت جهانی ماشین سال 2021 مشخص شد

برنده رقابت جهانی ماشین سال 2021 مشخص شد

در رقابت کلی ماشین سال 2021 جایزه دیگری به بهترین ماشین لاکچری سال هم داده شد؛ نسل هفتم مرسدس بنز کلاس اس با به کار گیری فناوری‌های پیشرفته، طراحی شگفت‌انگیز و آپشن‌هایی که بیش از هر چیز برای راحتی سرنشینان ارائه شده‌اند، این عنوان را از آن خود کرد. کارشناسان می‌گویند که این مرسدس کلاس اس نسبت به مدل‌های قبلی پا را فراتر گذاشته و نوآوری‌های فراوانی در آن اعمال شده‌اند.

برنده رقابت جهانی ماشین سال 2021 مشخص شد

در میان بهترین خودروهای قسمت لاکچری، اتومبیل‌های دیگری مانند لندرور دیفندر و پولستار 2 بودند که با وجود شگفتی‌های خود، نتوانستند با سری جدید کلاس اس بنز رقابت کنند.

برنده رقابت جهانی ماشین سال 2021 مشخص شد

پورشه 911 توربو (Porsche 911 Turbo) اتومبیل شگفت‌انگیز دیگری بوده که در بخش بهترین عملکرد از لحاظ شتاب، سرعت و کارایی، جایزه این بخش از رقابت جهانی ماشین سال 2021 را دریافت کرد. 911 توربو با قابلیت‌هایی مانند برخورداری از سیستم توربو بزرگ‌تر، گیربکس هشت سرعته دو کلاچه، طراحی آئرودینامیک پیشرفته و سیستم AWD هوشمند، گوی سبقت را از رقیب‌هایش که شامل تویوتا یاریس، آئودی ار اس کیو 8 (Audi RS Q8) می‌شوند، ربود.

برنده رقابت جهانی ماشین سال 2021 مشخص شد

موتور شش سیلندر 3.7 لیتری پورشه 911 توربو، 572 اسب بخار توان دارد و صفر تا صد را هم در زمان 2.7 ثانیه طی می‌کند. حداکثر سرعت این اتومبیل 318 کیلومتر بر ساعت است.

بهترین طراحی رقابت ماشین سال 2021

برنده رقابت جهانی ماشین سال 2021 مشخص شد

لندرور دیفندر (Land Rover Defender) آخرین مورد در میان بهترین خودروهای رقابت امسال بوده که جایزه طراحی را از آن خود کرد. گفته شده که در مقایسه با دیفندرهای قبلی، لندرور طراحی فریم شاسی این مدل را تغییر داده و باعث شده تا اس یو وی مورد نظر سواری راحت‌تری داشته باشد.

برنده رقابت جهانی ماشین سال 2021 مشخص شد

بخش طراحی رقابت ماشین سال 2021 تمامی اتومبیل‌هایی که در لیست ده مورد اصلی حضور داشتند را در خود جا می‌دهد. با این حال باید گفت که از لحاظ طراحی دیفندر لندرور توانست نسبت به هوندا ای و مزدا ام ایکس 30 نظر داوران را بیشتر جلب کند و به نوعی نام خود را در میان برندگان قسمت‌های مختلف مسابقه امسال جا دهد.

انتظار می‌رود که با برنده شدن یک خودرو تمام برقی در مسابقه سال جاری، رقابت ماشین سال 2022 هم وضعیت مشابهی در رابطه با اتومبیل‌های الکتریکی داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*