کنسول بازی پرتابل اپل

اپل در حال کار روی یک کنسول بازی پرتابل برای Apple Arcade است

گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل در حال کار روی یک کنسول بازی پرتابل هیبرید برای اپل آرکید است که عملکرد گرافیکی بهتری از اپل تی وی دارد.

هرچه نیاز به بازی کردن بیشتر می‌شود، کنسول‌های بازی تلویزیونی قدرتمندتر می‌شوند. اما اپل تی وی 4K جدید از چیپست A12 Bionic قدرت می‌گیرد که انتظارات گیمرهای تلویزیونی را برآورده نمی‌کند و نشان می‌دهد غول کوپرتینویی روی بازی‌ها تمرکز ندارد.

اما ظاهراً اپل در حال کار روی یک کنسول بازی پرتابل هیبریدی است که از یک چیپست جدید قدرت می‌گیرد و در عملکرد گرافیکی نیز بهبود پیدا کرده‌تر از اپل تی وی است. گزارش منتشر شده توسط Wccftech نشان می‌دهد که این کنسول بازی چیزی شبیه به کنسول دستی نینتندو سوئیچ خواهد بود. این یعنی اپل قصد دارد برای نخستین بار یک محصول سخت افزاری را مخصوص گیمرها وارد بازار کند.

بر اساس اطلاعات به بیرون درز کرده از این محصول معرفی نشده، کنسول بازی پرتابل اپل از یک سیستم خنک کننده توانمند برخوردار است که کاملاً متفاوت از محصولات توانمند اپل مثل آیفون و آیپد طراحی شده است. این کنسول بازی هیبرید همچنین از یک چیپست جدید قدرت می‌گیرد که متفاوت از تراشه‌های سری A اپل است. ظاهراً اپل در این محصول از تراشه تازه توسعه پیدا کرده سری C خود استفاده می‌کند.

در این گزارش همچنین آمده است که اپل در حال مذاکره با بازی‌سازهای برجسته‌ای از جمله Ubisoft برای توسعه بازی‌های انحصاری مخصوص سرویس Apple Arcade است. وقتی اپل می‌خواهد یک کنسول بازی مخصوص گیمرهای تلویزیونی بسازد، اهمیت اپل آرکید برای این کمپانی چند برابر خواهد شد.

پیشتر گزارش می‌شد اپل قصد دارد یک کامپیوتر مک متمرکز بر بازی در سال ۲۰۲۰ عرضه کند، ولی اکنون در سال ۲۰۲۱ میلادی هستیم و خبری از آن محصول نیست. آیا اطلاعات مربوط به کنسول بازی پرتابل اپل هم شایعه‌ای بیش نیست یا باید منتظر عرضه آن باشیم؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*