سیستم عامل اندروید ۱۲

یک ویدیو و تصاویر جدیدی از سیستم عامل اندروید ۱۲ منتشر شد

تصاویری از سیستم عامل اندروید ۱۲ – Android 12 یک هفته مانده به رونمایی رسمی آن منتشر شده است که طراحی جدید آن را به نمایش می‌گذارد.

به نظر می‌رسد گوگل امسال سیستم عامل Wear OS خود که برای استفاده در گجت‌های پوشیدنی از جمله ساعت‌های هوشمند توسعه داده را بازطراحی کند و حتی سامسونگ هم قصد دارد از سیستم عامل گوگل در ساعت‌های هوشمندش استفاده کند. اکنون تصاویری از اندروید ۱۲ به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد گوگل سیستم عامل موبایلی خودش را هم دستخوش تغییرات گسترده‌ای خواهد کرد.

پشتیبانی سیستم عامل اندروید ۱۲ از تم‌ها و انیمیشن‌های جدید

یک یوتیوبر مشهور به نام جان پروزر که هفته گذشته رندرهایی از گوشی‌های پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو را منتشر کرده بود، اکنون ویدیو و تصاویری از نسخه جدید اندروید که هفته آینده در رویداد Google I/O رسماً رونمایی می‌شود را منتشر کرده است.

دانلود ویدیو

با توجه به تصاویر به بیرون درز کرده، این نسخه از اندروید در رابط کاربری تغییرات گسترده‌ای خواهد داشت که شامل پشتیبانی پیش‌فرض از تم‌ها می‌شود. این تغییرات شامل یک کیبورد جدید، آیکون‌های اپلیکیشن و تغییر رابط کاربری اپلیکیشن‌های سیستمی بر اساس تمی که انتخاب می‌کنید، خواهند بود. همین مورد در خصوص منوی تنظیمات سریع (Quick Settings) و کنترل ولوم صدا نیز وجود دارد. به این‌ها باید  تعداد زیادی ویجت جدید با پشتیبانی از تم‌بندی را هم اضافه کرد. انیمیشن‌های رابط کاربری اندروید نیز ارتقاء پیدا خواهد کرد که باعث روان‌تر شدن حرکت آن‌ها و شناور شدن هر چه بیشتر رابط کاربری می‌شود.

گوگل شاید گزینه‌های شخصی‌سازی مهم دیگری را هم در اختیار کاربران اندروید بگذارد. در ویدیویی که به بیرون درز کرده توانایی گروه‌بندی دستی نوتیفیکیشن‌ها و همچنین امکان تنظیم اندازه صفحه کلیدهای عددی در اپلیکیشن ماشین حساب دیده می‌شود. از نظر ظاهری نیز Android 12 بزرگ‌ترین بروزرسانی را از عرضه اندروید ۵ لالی‌لوپ با زبان طراحی Material Design در سال ۲۰۱۴ تا به امروز دریافت خواهد کرد.

سیستم عامل اندروید ۱۲

چه چیز دیگری در راه Android 12 است؟

در یکی از اسلایدهای این ویدیو که مربوط به رویداد Google I/O هفته آینده است، غول جستجوی جهان از عبارت «یک تجربه جدید زیبا» استفاده کرده است که می‌تواند محافظت بیشتری از حریم خصوصی و امنیت کاربران را به ارمغان بیاورد. اینکه قابلیت‌های محافظت از حریم خصوصی و امنیت جدید اندروید دقیقاً چیست، هنوز نامشخص است. اما گزارشی فوریه گذشته منتشر شد که در آن ادعا می‌شد گوگل در حال کار روی قابلیتی مثل قابلیت امنیتی App Tracking Transparency اپل است.

گوگل شاید با این بروزرسانی، اکوسیستم اندروید را هم فعال‌تر کند. در یک اسلایت از عبارت «تمام دستگاه‌های شما کنار هم بهتر کار خواهند کرد» استفاده شده که نشان‌دهنده یکپارچه‌تر شدن اندروید با محصولات هوشمند خانگی و گجت‌های پوشیدنی است. دیگر امکاناتی که به آن اشاره نشده شامل پشتیبانی دستیار مجازی گوگل از تم‌بندی می‌شود. تبلت‌ها هم از امکانات جدید سیستم عامل اندروید ۱۲ بی‌نصیب نمی‌شوند. به علاوه اینکه مالتی‌تسکینگ در آن‌ها بهتر خواهد شد.

آیا گوگل گوشی پیکسل ۶ را هم معرفی می‌کند؟

در پایان این ویدیو در یادداشتی نسبتاً مرتبط با اندروید، نگاهی اجمالی به گوشی پرچمدار بعدی گوگل نیز انداخته شده است. گوشی هوشمندی که در زیر می‌بینید، دارای یک حفره در مرکز قسمت بالایی نمایشگر خودش و طراحی مستطیلی با لبه‌هایی گرد است. پروزر اشاره می‌کند که روی این گوشی ساعت ۹:۳۰ به نمایش درآمده است. این همان زمانی است که در تصاویر به بیرون درز کرده از گوشی پیکسل در دنیای واقعی، روی صفحه آن دیده می‌شد.

بیشتر بخوانید:

تصاویر گوگل پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو از طراحی فوق‌العاده خاص دوربین خبر می‌دهد

بعید است گوگل تا پیش از ماه اکتبر بخواهد از گوشی هوشمند جدیدش رونمایی کند، اما گوگل تصویری از گوشی پیکسل ۴ را هم در ژوئن سال ۲۰۱۹، درست چهارماه پیش از معرفی رسمی آن به معرض دید همگان درآورد. احتمالاً این مورد برای گوشی‌های سری پیکسل ۶ در کنفرانس گوگل I/O تکرار شود.

سیستم عامل اندروید ۱۲ در گوشی پیکسل ۶

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*