واکنش گمرک آمریکا به جابجایی مدفوع گاو توسط مسافران برای درمان کرونا

مدفوع گاو کرونا را درمان می‌کند؛ این ادعای عجیبی است که باور بسیاری افراد به آن باعث واکنش گمرک آمریکا به وجود این ماده در چمدان‌ها و بار مسافران شده است.

آژانس گمرک و محافظت از مرزهای آمریکا (CBP) به تازگی در بیانیه‌ای کاملا رسمی و جدی، در مورد قرار دادن مدفوع گاو درون چمدان‌ها و بارهای مسافران هشدار داده است. همان‌طور که بعضی شما شنیده‌اید، ادعاهای عجیب و غریبی در مورد تاثیرات درمانی پهن گاو در مقابله با ویروس کرونا مطرح شده که در نهایت، بسیاری از افراد بی‌اطلاع را به فکر خریداری و جابه‌جایی این ماده انداخته است. با این حال باور غلط مسافران به حدی پیش رفته که اداره گمرک مجبور به واکنش شده است.

بیانیه مورد نظر دوشنبه گذشته منتشر شد و در آن به یافتن پهن گاو در بار مسافران توسط کارکنان CBP اشاره شده بود. سخنگوی این اداره می‌گوید که چنین کاری مشکلات سلامتی فراوانی به همراه دارد و به همین دلیل نباید این ماده را در چمدان‌ها قرار داد و آن را جابه‌جا کرد.

از طرف گمرک آمریکا اعلام شده که یک بسته مدفوع گاو داخل چمدانی که از یک پرواز به مقصد هندوستان جا مانده بود، پیدا شده است. این پرواز یک ماه پیش توسط شرکت ایر ایندیا انجام شده بود. چمدان مورد نظر نهایتا در فرودگاهی در واشینگتن آمریکا به دست ماموران گمرک رسید و همان‌طور که انتظار می‌رود، محتویات عجیب و غریب آن معدوم شد.

مدفوع گاو و ویروس کرونا

در این رابطه، اداره CBP اعلام کرده که پهن گاو یکی از موارد ممنوعه‌ای بوده که جابه‌جایی آن از هندوستان به ایالت متحده مجاز نیست. متاسفانه پهن این حیوان از مدت‌ها پیش توسط بسیاری از افراد ساکن هندوستان و مناطق دیگر جهان به عنوان ماده‌ای درمانی به فروش می‌رسیده و پس از شیوع بیماری کووید 19 در سطح جهانی هم طبق انتظار، برخی افراد از خواص محافظتی ماده مورد نظر در مقابله با ویروس کرونا صحبت می‌کردند.

هشدار گمرک آمریکا در مورد تاثیرات مدفوع گاو در درمان کووید 19

البته نمونه‌های مشابهی از این نوع باورها در کشور ما و کشورهای دیگر جهان هم وجود دارد؛ به نظر می‌رسد که با وجود تمامی پیشرفت‌های علم پزشکی و با اینکه بشریت، هم‌اکنون در سال 2021 میلادی رویای سفر به مریخ و تسخیر فضا را در سر می‌پروراند، هنوز هستند کسانی که با استفاده از ادرار شتر یا مدفوع گاو به دنبال درمان بیماری‌های ناشناخته و مرگبار می‌گردند.

بیماری تب برفکی

گفته شده که بیش از همه، به دلیل نقش پهن گاو در بروز بیماری تب برفکی که با نام بیماری دهان و پا (FMD) هم شناخته می‌شود، از مدت‌ها پیش جابه‌جایی ماده مورد نظر توسط گمرک ایالت متحده ممنوع شده است. بیماری FMD در سراسر دنیا پیدا می‌شود و عمده ضرر آن متوجه کشاورزان و دام داران است. در واقع بیماری مورد نظر به راحتی بین دام شیوع پیدا می‌کند و باعث تلف شدن حیوانات می‌شود.

آمریکا از سال 1929 عاری از هرگونه بیماری تب برفکی بوده و گمرک این کشور اعلام کرده که وارد شدن ویروس مرتبط با FMD به هر شکلی به خاک ایالت متحده می‌تواند ضربه شدیدی به صنعت دام‌پروری جهانی وارد کند. جالب است بدانید که حتی پیدا کردن یک مورد از بروز این بیماری در دام باعث خواهد شد تا داد و ستد بین‌المللی این جانداران به صورت موقتی متوقف شده و تا پیدا کردن عامل اصلی شیوع بیماری، خرید و فروشی در این رابطه انجام نشود.

نگرانی‌ها در مورد جابه‌جایی مدفوع گاو توسط شهروندان هندی به واسطه بحرانی‌تر شدن وضعیت پاندمی در این کشور میلیاردی، از همیشه بیشتر شده است. در حقیقت باور غلط بسیاری از این شهروندان به تاثیرات درمانی پهن گاو برای قوی‌تر کردن سیستم ایمنی انسان و محافظت از بدن در مقابل ویروس کرونا باعث می‌شود تا عده‌ای از هندی‌ها بیشتر از هر وقت دیگری به دنبال استفاده از پهن گاو برای خواص درمانی باشند.