بازی فاینال فانتزی ۱۴

تاریخ انتشار بسته گسترش‌دهنده بازی فاینال فانتزی ۱۴ مشخص شد

شرکت اسکوئر انیکس – Square Enix طی رویداد FFXIV Fan Fest 2021، تاریخ انتشار بسته گسترش‌دهنده بازی فاینال فانتزی ۱۴ را مشخص کرد.

فرنچایز بزرگ و محبوب فاینال فانتزی در طول عمر ۳۴ساله‌اش، با فراز و نشیب‌های مختلفی همراه بوده است. خیلی از عناوین نقش‌آفرینی که در دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ میلادی وارد صنعت بازی‌های ویدیویی شدند، با گذشت زمان از بین رفتند و ادامه پیدا نکردند. اما اسکوئر انیکس با تغییر سیاست‌هایش و نزدیک شدن به ذائقه مخاطبان غربی، از ژاپن و آسیا فراتر رفت و فاینال فانتزی را زنده نگه داشت. در پی موفقیت نسخه‌های متأخر این مجموعه، اسکوئر انیکس از بسته گسترش‌دهنده بازی فاینال فانتزی ۱۴ با نام Endwalker رونمایی کرد و اخیراً طی رویداد برگزارشده برای این عنوان، دو تاریخ انتشار متفاوت را اعلام کرده است.

طبق گفته‌های تهیه‌کننده و کارگردان این عنوان یعنی نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida) بازی Final Fantasy XIV: Endwalker در تاریخ ۲۳ نوامبر ۲۰۲۱ (۲ آذر ۱۴۰۰) برای پلی استیشن ۴ و ۵، پی‌سی و سیستم‌عامل مک منتشر خواهد شد. اما برای افرادی که قصد داشته باشند اکسپنشن (بسته گسترش‌دهنده) بازی فاینال فانتزی ۱۴ را پیش‌خرید کنند، این اثر موردانتظار چهار روز زودتر در دسترس خواهد بود.

هنگام انتشار این عنوان، چهار نسخه مختلف برای خریداران موجود خواهد بود. این نسخه‌ها با نام‌های  Collector’s Edition، Collector’s Box، Digital Collector’s Edition و در نهایت Standard Edition شناخته می‌شوند. بسته گسترش‌دهنده بازی فاینال فانتزی ۱۴، به‌صورت فیزیکی عرضه نخواهد شد و تمام نسخه‌ها از طریق کدهای دانلود و به‌شکل دیجیتالی در اختیار خریداران قرار خواهند گرفت. با پیش‌خرید کردن هر نسخه، می‌توانید از تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۱ (۲۸ آبان ۱۴۰۰) Endwalker را تجربه کنید.

طی کنفرانس اسکوئر انیکس در رویداد Fan Fest 2021 که به بازی فاینال فانتزی ۱۴ اختصاص داشت، علاوه‌بر مشخص شدن تاریخ انتشار، جزئیات تازه‌ای از Final Fantasy XIV: Endwalker نیز در اختیار همگان قرار گرفت. اضافه شدن یک شخصیت جدید به‌نام Reaper، بهبود المان‌های نقش‌آفرینی آنلاین، مناطق گسترده و تازه‌ای مثل Thavnair و Old Sharlayan و انواع سیاه‌چاله‌ها و مکان‌های جدید، جزو ویژگی‌هایی هستند که در این اکسپنشن وجود خواهند داشت.

نظر شما درباره بازی Final Fantasy XIV: Endwalker چیست؟ آیا به سری فاینال فانتزی علاقه دارید یا خیر؟ نظرات‌تان را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*