ایستگاه فضایی چین

آمریکا ایستگاه فضایی چین را تهدیدی برای امنیت خود می‌داند

سازمان اداره‌کننده اطلاعات ملی آمریکا در گزارش جدید خود اعلام کرد ایستگاه فضایی چین و سایر فعالیت‌های فضایی این کشور تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا است.

سازمان اداره‌کننده اطلاعات ملی آمریکا طی ماه گذشته گزارشی را تحت عنوان ارزیابی سالانه تهدید توسط جامعه اطلاعاتی آمریکا منتشر کرد که در آن آمده است چین با ساخت ایستگاه فضایی به دنبال دستیابی به مزایای نظامی و اقتصادی است که این اقدام آنها امنیت ملی آمریکا را به خطر خواهد انداخت.

ایستگاه فضایی چین امنیت ملی آمریکا را تهدید می‌کند

سازمان اداره‌کننده اطلاعات ملی آمریکا در گزارش خود گسترش فعالیت‌های فضایی چین و به ویژه ساخت ایستگاه فضایی توسط این کشور را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا دانست. در بخش دیگر این گزارش آمده است چین همچنان در حال یکپارچه‌سازی ماهواره‌های شناسایی، مکان‌یابی، ناوبری و PNT و ماهواره‌های ارتباطاتی با تسلیحات و سیستم‌های دستور و کنترل است که چنین مواردی مزیت اطلاعاتی ارتش آمریکا را کاهش خواهد داد.

طبق این گزارش، چین آمادگی دارد تا با استفاده از اسلحه‌های فضایی ماهواره‌های آمریکا را مورد هدف قرار دهد. چین به دنبال آموزش عناصر ارتش فضایی خود بوده و در همین راستا قصد دارد سلاح‌های ضد ماهواره‌ای مستقر در زمین و فضا (ASAT) بسازد. سازمان اداره‌کننده اطلاعات ملی آمریکا در این گزارش تاکید کرد چین هم‌اکنون موفق به ساخت موشک‌های ASAT شده که می‌تواند ماهواره‌های مستقر در مدار زمین را نابود سازد.

در گزارش سازمان اداره‌کننده اطلاعات ملی آمریکا آمده است کشور چین توانسته لیزرهای زمینیASAT را بسازد که این لیزرها می‌توانند باعث کور کردن یا خسارت زدن به حسگرها در ماهواره‌های مستقر در مدار زمین شوند. در همین رابطه کارشناسان از دولت آمریکا خواستند تا سیستم دفاعی فضایی قدرتمند را ایجاد کند. این کارشناسان تاکید کردند هم‌اکنون زیربنای ماهواره آمریکا در مقابل حمله کشورهای دیگر با ضعف زیادی مواجه است که تمام این ضعف‌ها باید برطرف شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*