گوشی تاشو گوگل

در نسخه بتا اندروید 12 به گوشی تاشو گوگل و پیکسل 6 اشاره شده است

در نسخه بتای اندروید 12 به گوشی تاشو گوگل با کد رمز پاسپورت و پیکسل 6 – Pixel 6 اشاره شده است. پیکسل تاشو به نمایشگر ۷.۶ اینچی مجهز خواهد شد.

گوگل در رویداد I/O 2021 از نسخه بتا اندروید 12 برای گوشی‌های پیکسل رونمایی کرد و به لطف بررسی‌هایی که وب‌سایت 9to5Google انجام داده، شماره مدل گوشی‌های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو و گوشی تاشو گوگل مشخص شده است.

این منبع اعلام کرد که توانسته اطلاعاتی را به دست آورد که به گوشی‌های هوشمند ۲۰۲۱ گوگل اشاره دارند. این اطلاعات که نشانگر شماره کد نسخه‌های ژاپنی این گوشی‌ها است، به شرح زیر است:

  • Oriole (پیکسل 6 پرو) – GR1YH
  • Raven (پیکسل 6) – GF5KQ
  • Passport (گوشی تاشو پیکسل) – GPQ72

همچنین مدل دیگری نیز با کد رمز «Barbet» مشاهده شده است که گویا به گوگل Pixel 5a 5G اشاره دارد و کد نسخه ژاپنی آن نیز G4S1M است. احتمالاً گوگل از گوشی میان رده خود در مرداد ماه رونمایی خواهد کرد و چند ماه بعد نیز نوبت به گوشی‌های پرچمدار گوگل خواهد رسید. گوشی دیگری نیز با کد رمز Needlefish در نسخه بتای اندروید 12 مشاهده شده است. این نام برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ مطرح شد و گویا به مدل 5G گوگل پیکسل ۴ اشاره دارد. دستگاهی که هیچ وقت عرضه نشد.

گوشی تاشو گوگل / پیکسل 6

گوشی تاشو گوگل از یک پنل اولد ۷.۶ اینچی ساخت سامسونگ بهره خواهد برد و احتمال دارد که در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ عرضه شود. اطلاعات دیگری از این گوشی در دسترس نیست.

هرچند دو گوشی دیگر گوگل به اندازه گوشی تاشو اسرار آمیز باقی نمانده‌اند و پس از یک سال شایعات مختلف، گوگل بالاخره تائید کرده است که در حال کار بر روی چیپست اختصاصی خود با نام وایت چپل (Whitechapel) است، چیپستی که گفته می‌شود در پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو استفاده خواهد شد. این تراشه در داخل گوگل با کد GS101 شناخته می‌شود و توسط سامسونگ و بر اساس معماری ۵ نانومتری ساخته خواهد شد.

اما خبرهای خاص Pixel 6 و Pixel 6 Pro فقط به این‌ها خلاصه نمی‌شود و قرار است این دو گوشی با طراحی جدید و به همراه برجستگی دوربین مستطیلی شکل در بدنه پشتی معرفی شوند. همچنین گفته می‌شود که گوشی‌های جدید پیکسل نسبت به نسل قبل باریک‌تر خواهند شد و از حاشیه‌های یکپارچه‌تر، حفره مرکزی نمایشگر برای جای‌گیری دوربین سلفی و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره خواهند برد.

گوشی تاشو گوگل / پیکسل 6 پرو

مدل عادی به یک دوربین فوق عریض در کنار دوربین اصلی مجهز خواهد شد. اما؛ نسخه پرو دارای سه حسگر مختلف است، چیزی که تا پیش از این در هیچ یک از گوشی‌های گوگل ندیده بودیم. البته صحبت‌هایی نیز در رابطه با استفاده از یک حسگر جدید برای دوربین اصلی مطرح شده است ولی هیچ منبع معتبری آن را تائید نکرده است.

اگر اطلاعات منتشر شده درست باشند، احتمالاً شاهد رونمایی از گوشی‌های پرچمدار گوگل در مهر ماه خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*