پروژه استارلاین گوگل

پروژه استارلاین گوگل؛ انقلاب در آینده ارتباطات تصویری

گوگل از پروژه استارلاین با هدف واقع‌گرایانه کردن ارتباطات تصویری دو سویه رونمایی کرد. گوگل این پروژه را آینده ارتباطات میان فردی می‌داند.

گوگل در طول رویداد I/O 2021 خود از پروژه استارلاین رونمایی کرد. این پروژه در نظر دارد ارتباطات دو سویه از راه دور را به حدی واقع‌گرایانه کند که احساس کنید فردی که با او صحبت می‌کنید روبروی شما نشسته است.

گوگل برای عملی کردن ایده Project Starline به پژوهش در حوزه‌های بینایی رایانه‌ای، یادگیری ماشینی، صدای فراگیر و فشرده‌سازی مستمر پرداخته است. صفحه نمایش روبروی هر فرد به سیستم نمایش میدان نور مجهز شده است که بدون نیاز به استفاده از عینک یا هدست، باعث ایجاد فضایی سه بعدی برای کاربر خواهد شد. نتیجه نهایی به گونه‌ای است که فکر می‌کنید طرف مقابل واقعاً روبروی شما نشسته است.

پروژه استارلاین گوگل

Clay Bavor که یکی از مدیران ارشد گوگل است در رابطه با دستاورد این شرکت گفت: «کسی که روبروی نمایشگر می‌نشیند، به راحتی این فناوری را فراموش می‌کند و تمام حواسش متوجه نفر روبرویی‌ خواهد شد. این چیزی است که ما در گوگل به آن افتخار می‌کنیم.»

پروژه استارلاین گوگل سبب خواهد شد که ارتباطات دو سوی به شکل سه بعدی درآیند و واقع‌گرایانه به نظر برسند.

در حال حاضر گوگل در حال آزمایش این پروژه در برخی از دفاتر خود است. گفته می‌شود گوگل برای خلق این پروژه از تجهیزات و سخت‌افزارهای شخصی سازی شده به خصوصی استفاده کرده است. گوگل بر این باور است که این پروژه آینده ارتباطات میان فری خواهد بود و تمام تلاش خود را برای مقرون به صرفه‌تر کردن و همگانی کردن آن به کار خواهد گرفت.

در حال حاضر گوگل توانسته کارمندان حاضر در دفاتر خود در Bay Area، نیویورک و سیاتل را از این فناوری بهره‌مند سازد. همچنین گفته می‌شود که گوگل نسخه آزمایشی این فناوری را در اختیار برخی از شرکای منتخب خود در حوزه‌های سلامت و رسانه گذاشته است تا بازخوردهای آن‌ها را درباره این فناوری و کاربردهایش دریافت کند.

گوگل امیدوار است که امسال بتواند نسخه آزمایشی سخت‌افزار مورد نیاز برای این پروژه استارلاین را در اختیار شرکای سازمانی خود قرار دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*