تیک آبی توییتر

امکان درخواست دریافت تیک آبی توییتر برای عموم کاربران فعال شد

پس از اینکه در نوامبر سال 2017 امکان درخواست دریافت تیک آبی توییتر غیرفعال شده بود، اکنون مجددا این امکان با رویه جدید احراز هویت در اختیار عموم کاربران قرار گرفت.

توییتر در نوامبر سال 2017 برای ایجاد رویه جدیدی در احراز هویت کاربران خود امکان درخواست دریافت تیک آبی را غیر فعال کرده بود، اما اکنون مجددا این امکان در اختیار کاربران این شبکه اجتماعی محبوب قرار گرفته است. بر اساس این امکان کاربران می‌توانند برای احراز هویت درخواست داده و پس از تایید در کنار پروفایل خود تیک آبی دریافت کنند.

جزئیات امکان درخواست دریافت تیک آبی توییتر

کاربران برای درخواست احراز هویت باید دارای یک حساب توییتری شامل یک تصویر و یک نشانی ایمیل یا شماره موبایل تایید شده باشند. همچنین این کاربر می‌بایست طی 6 ماه گذشته در این شبکه اجتماعی فعالیت کرده و طی این مدت مقررات توییتر را نقض نکرده باشد. در حال حاضر حساب‌های کاربری که برای احراز هویت درخواست می‌دهند می‌بایست در 6 گروه شامل دولت، شرکت‌ها، برندها و سازمانها، سازمان‌های خبری و خبرنگاران، سرگرمی، ورزش و بازی، فعالان سازمان‌دهندگان و سایر افراد تاثیرگذار قرار داشته باشند. البته توییتر اعلام کرد تا پایان سال گروه‌های جدیدی نظیر دانشمندان، دانشگاهیان و رهبران مذهبی را نیز به لیست گروه‌های دریافت‌کننده تیک آبی اضافه خواهند شد.

طبق اعلام توییتر، طی چند هفته آینده و به تدریج امکان درخواست احراز هویت برای تمام کاربران فعال می‌شود و این امکان در بخش تنظیمات قرار خواهد گرفت. کاربرانی که درخواست می‌دهند پس از تایید به شکل خودکار تیک آبی را دریافت می‌کنند، اما افرادی که درخواست آنها رد شد باید 30 روز پس از این تصمیم توییتر مجددا درخواست خود را ارائه دهند.