بازی های ماجراجویی سال 2021

بهترین بازی های ماجراجویی سال 2021 که منتظرشان هستیم

اگر از طرفداران آثار ادونچر – Adventure و داستان‌گو هستید، در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های ماجراجویی سال 2021 که منتظرشان هستیم، آشنا شوید.

در این مطلب به معرفی مورد انتظارترین بازی های ماجراجویی سال 2021 پرداخته‌ایم؛ آثاری که معمولا داستان محور هستند و به شما اجازه گشت و گذار در محیط را می‌دهند.

با اینکه بازی‌های چند نفره آنلاین در اوج محبوبیت قرار دارند اما هرگز نمی‌توانند جایگزین آثار تک نفره‌ی داستانی شوند. این عناوین، گاهی شما را به دنیاهای فانتزی و رویایی می‌برند و با داستان‌های تاثیرگذار، یک تجربه منحصربه‌فرد را برای مخاطبان به ارمغان می‌آورند.

بهترین بازی های ماجراجویی سال 2021 که در انتظارشان هستیم

ژانر ماجراجویی معمولا در تلفیق با ژانرهای دیگر عرضه می‌شود و در آن‌ها «داستان»، نقشی کلیدی دارد. اگر به این سبک علاقه‌مند هستید، در ادامه می‌توانید با تعدادی از بازی های ماجراجویی سال 2021 آشنایی پیدا کنید.

– بازی Unknown 9: Awakening

بازی های ماجراجویی سال 2021

در حال حاضر اطلاعات کاملی از بازی «بیداری» در دسترس نیست و تنها یک تریلر سینمایی از آن منتشر شده است. در این تریلر، دختر جوانی را مشاهده می‌کنیم که در حال فرار است و افراد ناشناسی به دنبال او هستند. در انتها، در حالی که به نظر می‌رسد دخترک گرفتار شده و راهی ندارد، ناگهان از قدرت‌های ماورالطبیعه خود استفاده می‌کند تا نجات یابد.

تا پیش از این قرار بود که سری Unknown 9 در کنار یک بازی ماجراجویی، تعدادی رمان و حتی کامیک بوک هم داشته باشد اما این اتفاق هنوز رخ نداده است. ناگفته نماند که استودیوی رفلکتر (Reflector Entertainment) اخیرا توسط شرکت باندای نامکو (Bandai Namco) خریداری شده و باید دید که آن‌ها چه برنامه‌هایی برای این مجموعه دارند. انتظار می‌رود که در جریان نمایشگاه دیجیتالی E3 2021، جزئیات بیشتری از گیم پلی بازی ارائه شود. بیداری هنوز تاریخ عرضه مشخصی ندارد اما قرار است در ماه‌های پایانی سال 2021 منتشر شود.

– بازی Life is Strange: True colors

بازی های ماجراجویی سال 2021

مجموعه پرطرفدار «لایف ایز استرنج» به زودی با قسمت سوم بازخواهد گشت. «رنگ های حقیقی» توسط استودیوی دک ناین (Deck Nine) ساخته شده که نسخه پیش درآمد قسمت اول، یعنی قبل از طوفان (Before The Storm) را در کارنامه دارد. قسمت سوم بر روی یک خط داستانی کاملا جدید تمرکز خواهد داشت، با این حال می‌توانید انتظار یک سفر احساسی و تاثیرگذار را داشته باشید که به فضای قسمت اول نزدیک است.

داستان، پیرامون دختر جوانی به نام الکس چن (Alex Chen) است که متوجه می‌شود برادرش در یک تصادف مرموز، کشته شده. الکس از یک قدرت فراطبیعی نیز بهره می‌برد و می‌تواند احساساتِ انسان‌های دیگر را حس و تجربه کند. او در ادامه تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا از راز مرگ برادرش پرده بردارد. همانند نسخه‌های پیشین، رنگ‌های واقعی نیز از ساختار اپیزودیک بهره می‌برد اما بر خلاف گذشته، تمامی قسمت‌ها به صورت هم‌زمان منتشر خواهد شد. این اتفاق بسیار خوبی است و دیگر لزومی ندارد که منتظر بمانید. بازی Life is Strange: True colors در تاریخ 10 سپتامبر 2021 (19 شهریور 1400) برای رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.

– بازی The Magnificent Trufflepigs

بازی های ماجراجویی سال 2021

«مگنیفیسنت تِرافل پیگز» یک بازی داستان محور است که ماجراهای آن پیرامون زندگی زن جوانی به نام بث (Beth) اتفاق می‌افتد. شما نقش مردی به نام آدام را برعهده دارید که باید به بث کمک کند تا یک گوشواره ارزشمند را پیدا کند. بث که مزرعه قدیمی‌اش را فروخته، به زودی باید از آن نقل مکان کند اما ماموریت پایانی او، کشف همان گوشواره قدیمی است تا با خیال راحت، دهکده را ترک کند.

در همین راستا، آدام با یک دستگاه فلزیاب، سفری را برای پیدا کردن گوشواره مذکور آغاز می‌کند. در حین این ماجراجویی‌‎ها، با بث هم آشنایی بهتری پیدا می‌کنید (و احتمالا یک رابطه‌ی احساسی بین این دو شخصیت شکل می‌گیرد). البته بث مستقیما کنار بازیکن نخواهد بود بلکه همانند بازی اورواچ (Firewatch)، با یک واکی تاکی با شما به گفتگو می‌پردازد. بازی The Magnificent Trufflepigs هنوز تاریخ عرضه مشخصی ندارد اما قرار است اواخر سال 2021 منتشر شود.

– بازی Open Roads

بازی های ماجراجویی سال 2021

در بازی «جاده‌های باز» باید یک معمای پیچیده را حل کنید. داستان از جایی آغاز می‌شود که تِس (Tess) و مادرش، نوشته‌های مرموزی را در رابطه با گذشته‌‎ی خانواده‌شان پیدا می‌کنند که از اتفاقات قدیمی شومی پرده برمی‌دارد.

بازیکنان برای رسیدن به جواب‌های خود، باید در محیط‌های مختلفی جستجو کرده و با آدم‌های زیادی ملاقات کنند. علاقه‌مندان به عناوین معمایی و ماجراجویی احتمالا از کیفیت بالای داستان و دیالوگ‌های «اوپن رُدز» لذت خواهند بود. ناگفته نماند که بازی توسط سازندگانِ گان هوم (Gone Home) ساخته شده و اگر آن اثر را تجربه کرده‌اید، احتمالا می‌دانید چه چیزهایی انتظار شما را می‌کشد. علاوه بر این، بازی از یک سبک گرافیکی ویژه هم استفاده می‌کند که می‌تواند جذاب باشد. در حالی که گرافیک محیط، به صورت واقع گرایانه طراحی شده، شخصیت‌ها، حالتی کارتونی دارند و تناقض خاصی میان آن‌ها دیده می‌شود. بازی Open Roads تاریخ عرضه دقیقی ندارد اما تا ماه‌های آتی منتشر خواهد شد.

– بازی Road 96

بازی های ماجراجویی سال 2021

«جاده 96» تا اینجا نشان داده که اثر جذابی است، البته باید منتظر بمانیم تا ویدیوهای بیشتری از گیم پلی آن منتشر شود اما به نظر می‌رسد که با یک بازی ماجراجویی خالص رو به رو هستیم که تصیمات بازیکن در آن تاثیرگذار است.

شما در نقش مسافری بازی می‌کنید که می‌خواهد به مرز برسد و فرار کند اما در این مسیر، با اتفاقات زیادی رو به رو شده و با شخصیت‌های مختلفی ملاقات خواهید کرد. همان طور که بالاتر هم اشاره شد، بازی حق انتخاب بالایی به شما می‌دهد و قادر هستید تا مسیر داستان را عوض کنید. به زودی اطلاعات بیشتری از این بازی منتشر می‌شود اما از نظر گرافیکی قابل قبول است و می‌تواند یکی از آثار مستقل غافل گیرکننده‌ی سال باشد. بازی Road 96 در تابستان 2021 انتشار خواهد یافت.

– بازی Oxenfree II: Lost Signals

بازی های ماجراجویی سال 2021

«آکسن فری» اگرچه اثر موفقی بود اما کمتر کسی انتظار داشت که دنباله‌ای برای آن ساخته شود؛ خوشبختانه این اتفاق رخ داده است. قسمت اول در رابطه با گروهی از نوجوانان بود که در یک جزیره گرفتار می‌شوند و باید با یک موجود ماوراء الطبیعه دست و پنجه نرم کنند. بازی دارای پازل‌های هوشمندانه‌ای بود و حق انتخاب دیالوگ‌ها را هم داشتید که پایان اثر، بر اساس همین تصمیمات رقم می‌خورد.

این بازی، استودیوی نایت اسکول (Night School) را به شهرت رساند و می‌توان انتظار داشت که قسمت دومِ آن هم موفق از کار در آید. ماجراهای این دنباله، پنج سال پس از قسمت اصلی اتفاق می‌افتد، جایی که رایلی (Riley) بازگشته تا راز سیگنال‌های رادیویی مرموز را کشف کند اما با حقایق ناگواری رو به رو می‌شود. «سیگنال‌های گمشده» شامل شخصیت‌های جدیدی خواهد بود و از نظر گرافیکی، تقریبا مشابه نسخه سال 2016 است. اگر از طرفداران عناوین ماجراجویانه‌ی داستان‌گو هستید، این اثر را به خاطر بسپارید.

– بازی Chinatown Detective Agency

بازی های ماجراجویی سال 2021

طرفداران ژانر سایبرپانک، بدون شک از عرضه این بازی خشنود خواهند شد. «آژانس کاراگاهی محله چینی‌ها» یک بازی ماجراجویی اشاره و کلیک است که داستان آن در سال 2032 اتفاق می‌افتد. امیرا درما (Amira Darma) یک بازرس خصوصی است که باید یک پرونده پیچیده را حل کند. در این بازی که یادآور عناوین اشاره و کلیک کلاسیک است، باید در جستجوی سرنخ‌ها باشید و با شخصیت‌های مختلف به گفتگو بپردازید. حتی می‌توانید یک تیم تحقیقات تشکیل دهید.

بازی Chinatown Detective Agency قرار است در تابستان 2021 منتشر شود.

– بازی Sherlock Holmes Chapter One

بازی های ماجراجویی سال 2021

استودیوی فراگ‌ویرز (Frogwares) ساختِ بازی‌های پیرامون این کاراگاه مشهور را از سال 2002 آغاز کرد و تاکنون نزدیک به 10 قسمت از «شرلوک هلمز» عرضه شده است. آخرین قسمت مجموعه با نام دختر شیطان (The Devil’s Daughter) در سال 2016 منتشر شد و توانست نظر طرفداران را جلب کند. اما به زودی، نسخه جدید سری از راه می‌رسد که ظاهرا همه چیز را از ابتدا آغاز می‌کند. در این نسخه، شرلوک یک مرد جوان و تازه کار است که به یک جزیره مدیترانه‌ای سفر می‌کند تا راز مرگ مشکوک مادرش را کشف کند.

آن طور که گفته می‌شود، این نسخه هم حالت جهان باز دارد و بازیکنان می‌توانند بخش‌های مختلف جزیره به گشت و گذار پرداخته و با هر کسی گفتگو کنند. بازی Sherlock Holmes Chapter One می‌تواند فصل تازه‌ای را برای این مجموعه آغاز کند و تا اینجا امیدوارکننده به نظر می‌رسد.

– بازی Everwild

بازی های ماجراجویی سال 2021

«اِوِر وایلد» اثر جدید استودیوی ریر (Rare) است که بازی سی آف تیوز (Sea of Thieves) را در کارنامه دارد. شما در نقش یک سلحشور و محافظِ طبیعت بازی می‌کنید که می‌تواند حیوانات را مداوا کند. هنوز جزئیات کاملی از این بازی در دست نیست اما از نظر بصری، درخشان به نظر می‌رسد و یادآور عناوین هنری مستقل است.

بازی Everwild قرار است به صورت انحصاری برای رایانه‌های شخصی و ایکس باکس سری ایکس منتشر شود. این اثر از همان ابتدا در سرویس ایکس باکس گیم پس (Game Pass) نیز قرار می‌گیرد، بنابر این اگر اشتراک این سرویس را خریداری کرده باشید، می‌توانید آن را به صورت رایگان تجربه کنید. اگر تاخیری رخ ندهد، اِوروایلد تا چند ماه‌ آینده عرضه خواهد شد.

– بازی Lake

بازی های ماجراجویی سال 2021

«دریاچه» شما را به دهه 80 میلادی می‌برد و در نقش زن میانسالی به نام مریدث (Merideth) بازی می‌کنید. او اخیرا به صورت موقت، شغل پدرش را در اختیار گرفته و نامه رسانی می‌کند. داستان در رابطه با بازگشت این شخصیت به شهر و ملاقات دوباره او با دوستان و آشنایان قدیمی است.

بازی Lake که یادآور فیلم‌های درام است، مخاطبان را به دنیایی بازمی‌گرداند که هنوز تلفن‌های هوشمند و اینترنت وارد زندگی مردم نشده بود. شما می‌توانید در شهر به گشت و گذار بپردازید و کارهای مختلفی انجام دهید. این بازی، آرامش بخش به نظر می‌رسد و می‌تواند علاقه‌مندان به عناوین داستان محور را راضی کند.

– بازی twelve Minutes

بازی های ماجراجویی سال 2021

«12 دقیقه» احتمالا یکی از پدیده‌های سال 2021 خواهد بود. این بازی کوچکِ مستقل، در رابطه با مردی است که در یک مخمصه‌ی بد و در یک حلقه زمانی (Time loop) گرفتار شده است. مردِ داستان به خانه می‌آید و همسرش به او اطلاع می‌دهد که باردار است، آن‌ها در حال جشن گرفتن هستند که ناگهان پلیس وارد خانه شده و زنِ داستان را به قتل، متهم می‌کند و در پایان، او کشته می‌شود. دقایقی بعد، مردِ داستان دوباره خودش را جلوی در می‌بیند و متوجه می‌شود که روز از ابتدا تکرار شده. حالا شما در چرخه‌های 12 دقیقه‌ای، باید حقیقت را کشف کنید و جلوی مرگ همسرتان را بگیرید.

– بازی Goodbye Volcano High

بازی های ماجراجویی سال 2021

«خداحافظ مدرسه وُلکینو» یک بازی ماجراجویی در رابطه با دایناسورهای نوجوانی است که آخرین سال تحصیلی خود را پشت سر می‌گذارند و به زودی قرار است وارد زندگی واقعی و بزرگسالی شوند!

تاکنون عناوین زیادی با این مضامین و فضاسازی منتشر شده اما بازی Goodbye Volcano High متفاوت به نظر می‌رسد و سبک بصری آن هر نوع مخاطبی را کنجکاو می‌کند. این بازی قرار است برای پلی استیشن 4، پلی استیشن 5 و رایانه‌های شخصی انتشار یابد.

– بازی Fable

بازی های ماجراجویی سال 2021

طرفداران برای سال‌ها آرزوی بازگشت این مجموعه را داشتند و مدتی قبل بود که پس از شایعات فراوان، «فیبل» جدید به صورت رسمی تایید شد. این نسخه قرار است همه چیز را از ابتدا آغاز کند و ظاهرا ارتباطی با نسخه‌های پیشین نخواهد داشت. با این حال، سازندگان تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا آن را نزدیک به قسمت‌های اول و دوم بسازند که معمولا بهترین قسمت‌های مجموعه در نظر گرفته می‌شوند.

هنوز اطلاعات زیادی از این اثر منتشر نشده اما می‌توان انتظار داشت که ویژگی‌های بارزِ مجموعه همانند طنز، ماجراجویی و اهمیت تصمیمات، در این نسخه نیز وجود داشته باشد. همچنین باید دید که آیا بعضی از شخصیت‌های دوست داشتنی و محبوب سه‌گانه اصلی هم در این قسمت حضور خواهند داشت یا خیر. توسعه بازی برعهده استودیوی پلی گراند (Playground) است که سری بازی‌های فورزا هورایزن را در کارنامه دارد. این استودیو تاکنون نشان داده که در طراحی محیط، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد اما آیا اینکه در توسعه یک اثر نقش‌آفرینی بزرگ همانند فیبل هم می‌تواند راضی کننده ظاهر شود را باید منتظر ماند و دید. احتمالِ تاخیر خوردن این بازی، از تمامی عناوین فوق الذکر بیشتر است اما در حال حاضر گفته می‌شود که در ماه‌های پایانی سال جاری میلادی منتشر خواهد شد.

منتظر کدام یک از عناوین فهرست بهترین بازی های ماجراجویی سال 2021 هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*