باگ کرش شدن کروم در ویندوز ۱۰ و لینوکس

گوگل مشکل کرش شدن کروم در ویندوز ۱۰ و لینوکس را برطرف کرد

مشکل کرش شدن کروم در ویندوز ۱۰ و لینوکس که باعث مختل شدن وب‌گردی کاربران شده بود، با انتشار یک به‌روزرسانی سطح سرور از سوی گوگل برطرف شد.

بسیاری از کاربران این روزها نه تنها برای به‌روز نگه داشتن دانش و وب‌گردی، بلکه برای کار کردن به اینترنت نیاز دارند. مرورگرهای وب اکنون به بخش نرم افزاری مهمی روی هر پلتفرمی تبدیل شده‌اند. به همین خاطر است که هر وقت آن‌ها با ایراد بدی مواجه می‌شوند اینترنت پر از مباحث و پست‌های اعتراضی نسبت به آن‌ها می‌شود. اخیراً بسیاری از کاربران خبر از مشکل کرش شدن کروم در ویندوز ۱۰ و لینوکس داده بودند. اکنون به نظر می رسد گوگل خیلی سریع به این موضوع واکنش نشان داده و باگ به وجود آمده را برطرف کرده است.

منشأ باگ کرش شدن کروم در ویندوز ۱۰ و لینوکس کجاست؟

هیچکس به جز گوگل نمی‌داند چه اشکالی باعث شده بسیاری از کاربران با کرش شدن تصادفی مرورگر کروم در سیستم‌های دسکتاپی مواجه شوند. این باگ ناشی از یکی از به‌روزرسانی‌های سطح سرور گوگل بود که همیشه در پشت صحنه اتفاق می‌افتد، اما فکر کاربران را به طرف ایراد پیدا کردن یکی از افزونه‌ها می‌کشاند. اما آنطور که خود گوگل توضیح می‌دهد، این ایراد می‌تواند مربوط به آزمایش‌های Origin Trials باشد.

Origin Trial نام سیستمی است که گوگل از آن برای تجربه ویژگی‌های آزمایشی به صورت تدریجی استفاده می‌کند. بهتر بود گوگل به جای آن که به‌روزرسانی‌های مرتبط با این سیستم را در پس زمینه به صورت مخفی انجام دهد، آن را به عنوان یک گزینه انتخابی به کاربران ارائه می‌کرد تا جلوی بروز گسترده این دسته از مشکلات را بگیرد.

گوگل صراحتاً نگفته که مشکل چیست، اما به نشانه‌هایی اشاره کرده است. پستی با توضیح حل این مشکل در انجمن گفتگوی گوگل کروم منتشر شده که از کاربران لینوکس می‌خواهد به بخش Origin Trials پروفایل خود رفته و یک فایل مشخص را حذف کنند. این تأیید می‌کند باگ کروم کاربران لینوکس را هم در بر گرفته و فقط مختص به کاربران ویندوزی نیست.

اما از آنجا که ویندوز اجازه نمی‌دهد به آسانی به فهرست‌های پنهانی در سیستم دسترسی داشته باشید، رفع اشکال کرش شدن کروم در ویندوز ۱۰ آسان‌تر است. کاربران کروم باید پس از بستن تمام پنجره‌ها، به مدت ۵ دقیقه مرورگر کروم را به حال خود رها کنند و پنجره اصلی آن را در این مدت باز نگه دارند تا رفع ایراد در پس زمینه بارگیری و اعمال شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*