واکسیناسیون عمومی کرونا

واکسیناسیون عمومی کرونا در ایران از خرداد 1400 با واکسن بومی

قرار است افراد بالای 60 سال و بیماران خاص تا انتهای خرداد واکسینه شوند و فازهای بعدی واکسیناسیون عمومی کرونا در ایران از تابستان آغاز شود.

دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت در بیست‌ و هفتمین آیین پوشش راه سلامت بیان کرد که  افراد 60 سال به بالا و بیماران خاص و صعب‌العلاج تا انتهای خردادماه جاری واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد و فازهای بعدی واکسیناسیون عمومی کرونا در تابستان آغاز خواهد شد.

سعید نمکی در ادامه اظهار کرد کرونا در شرایطی به ایران وارد شد که کشور در حال مبارزه با سخت‌ترین تحریم‌ها بود. در این شرایط بسیجی‌ها با اجرای طرح سردار حاج قاسم سلیمانی، با تمام وجود به کشور کمک کردند و دستاوردهای ارزشمندی را برای کشور به دست آوردند. ایران هم‌اکنون به تجربیات زیادی برای مدیریت بیماری دست یافته است و ما به این نتیجه رسیدیم که با استفاده از آموزه‌های دفاع مقدس می‌توانیم بسیار موفق باشیم.

البته دفاع از سلامت مردم ایران با دفاع مقدس متفاوت بود و ما در راه مبارزه با کرونا و دفاع از کشور سردارانی را از دست دادیم که دیگر هیچ‌کسی جایگزین آن‌ها نخواهد شد. ما برای مبارزه با کرونا از مقاومت مردم خوزستان و دفاع مقدس الگو گرفتیم. در بدترین حالت کرونا و شرایط سخت تحریم فقط به مبارزه نپرداختیم، بلکه در کنار آن ساختن را هم آغاز کردیم.

افزایش ظرفیت بیمارستان‌ها

واکسیناسیون عمومی کرونا

وزیر بهداشت در ادامه بیان کرد که در سال گذشته و امسال هر ماه نزدیک به هزار و 300 تخت به ظرفیت بیمارستان‌ها کشور اضافه شد و در یک سال 13 هزار تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کشور افزوده شد. همچنین هزار و 400 پروژه بهداشتی از جمله مرکز بهداشتی و درمانی و خانه بهداشت راه‌اندازی شد که به نوبه خود در تاریخ ایران بی‌سابقه است. این در شرایطی است که تا قبل از فراگیری کرونا تنها 4 هزار تخت در طول یک سال به ظرفیت بیمارستان‌ها اضافه می‌شد.

آغاز واکسیناسیون عمومی کرونا از تابستان

واکسیناسیون عمومی کرونا

بدون شک در آینده نه چندان دور ویروس کرونا را از پای در خواهیم آورد و واکسن ایرانی را با افتخار و سرفرازی به دنیا معرفی خواهیم کرد. لازم به ذکر است که نخستین تزریق‌های واکسن بومی از خرداد سال جاری و در کنار واکسن‌های وارداتی آغاز خواهد شد.

قرار است که افراد 60 سال به بالا و بیماران خاص و صعب‌العلاج تا انتهای خرداد ماه واکسن کرونا دریافت کنند و فازهای بعدی واکسیناسیون عمومی کرونا از تابستان آغاز شود. پیش‌بینی می‌شود که واکسیناسیون کرونا زودتر از آنچه در سند ملی آمده است خاتمه پیدا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*