واکسیناسیون کرونا

ثبت نام واکسیناسیون کرونا برای سالمندان 70 سال به بالا آغاز شد

ثبت نام واکسیناسیون کرونا از شنبه 1 خرداد 1400 برای سالمندان 70 سال به بالا در سامانه salamat.gov.ir وزارت بهداشت آغاز شد.

از روز سه شنبه 7 اردیبهشت 1400 فاز دوم واکسیناسیون کرونا با اولویت افراد 80 سال به بالا شروع شد و پس از آن در 25 اردیبهشت نیز این طرح برای افراد بالای 75 سال که جمعیتی بیش از 930 هزار نفر را شامل می‌شود به اجرا رسید. اکنون نیز طبق اعلام وزارت بهداشت سالمندان 70 سال به بالا برای دریافت واکسیناسیون علیه ویروس کرونا باید اقدام کنند.

آغاز ثبت نام واکسیناسیون کرونا برای سالمندان 70 سال به بالا

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، طرح واکسیناسیون کرونا از امروز شنبه 1 خرداد 1400 برای افراد 70 سال به بالا شروع شده است، اما تمام این افراد از امروز می‌بایست با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir مراحل ثبت نام را انجام دهند تا پس از آن تمام افراد ثبت نام شده به ترتیب سنی به شکل هوشمند نوبت واکسیناسیون دریافت کنند. برای این افراد محل و زمان دقیق واکسیناسیون از طریق پیامک اعلام خواهد شد.

دکتر علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در این خصوص گفت طبق تجربه دو هفته گذشته تصمیم بر آن شد تا تمام افراد در سایت salamat.gov.ir مراحل ثبت نام را انجام دهند و خودمان با انجام نوبت‌دهی از هر نوع ازدحام پشت در مراکز واکسیناسیون جلوگیری کنیم.

در همین راستا مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد متولدین 1330 به قبل یعنی گروه سنی 70 سال به بالا برای دریافت نوبت واکسن کرونا می‌بایست از امروز در سامانه salamat.gov.ir مراحل ثبت نام را انجام دهند تا به صورت هوشمند و به ترتیب سنی برای آنها نوبت‌دهی انجام شود.

لازم به ذکر است محل و زمان دقیق واکسیناسیون به هر فرد از طریق پیامک ارسال می‌شود و به همین دلیل افراد فقط بر اساس پیامک نوبت‌دهی باید به مراکز مراجعه کنند. همچنین پذیرش افرادی که بدون نوبت به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند، ممنوع است. طبق اعلام مسئولان وزارت بهداشت، سهمیه واکسن سالمندان در گروه سنی 75 سال به بالا که تاکنون مراحل واکسیناسیون را انجام دادند محفوظ بوده و با اعلام گروه‌های سنی جدید از بین نخواهد رفت.