قربانیان کرونا

آمار واقعی قربانیان کرونا در جهان سه برابر بیشتر و حدود 6 تا 8 میلیون نفر است

طبق تازه‌ترین گزارش‌ها، آمار حقیقی قربانیان کرونا از آمار اعلام شده سه برابر بیشتر است و چیزی حدود 6 تا 8 میلیون نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس اظهارات یکی از مسئولان سازمان جهانی بهداشت، آمار اعلام شده در خصوص قربانیان کرونا نادرست است و آمار واقعی فوتی‌ها چیزی حدود 6 تا 8 میلیون نفر یعنی سه برابر آمار اعلام شده است.

طبق تازه‌ترین گزارش‌ها، از سال 2019 و به دنبال فراگیری ویروس کرونا تا به امروز، گفته شده که حدود 3.4 میلیون نفر جان خود را از دست داده‌اند. این در صورتی است که سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که این آمار نادرست است و تعداد بیشتری جان خود را از دست داده‌اند که علت فوت آن‌ها یا ابتلا به کرونا بوده یا این بوده است که افراد بیماری‌های دیگری داشته‌اند، اما نتوانسته‌اند به علت فراگیری کرونا تحت درمان قرار گیرند.

به گفته مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در امور داده‌ها، آمار واقعی قربانیان کرونا از آمار اعلام شده دو یا سه برابر بیشتر است. سازمان جهانی بهداشت در انتهای سال 2020 میلادی یعنی زمانی که آمار فوتی‌ها 1.8 میلیون نفر بود طی گزارشی اعلام کرد که آمار واقعی از آمار اعلام شده فاصله زیادی دارد و تعداد جان‌باختگانی که مستقیما به علت ابتلا به کرونا یا غیر مستقیم جان خود را از دست داده‌اند دو یا سه برابر این آمار است.

آمار حقیقی قربانیان کرونا در جهان

قربانیان کرونا

دستیار مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در ادامه و در ارتباط با آمار واقعی مرگ و میرهای ناشی از کرونا عنوان کرد که آمار حقیقی فوتی‌‌ها قطعا بین شش تا هشت میلیون نفر است. هم‌اکنون سازمان جهانی بهداشت به منظور درک آمار حقیقی جان‌باختگان در حال رایزنی با کشورها است تا به آمادگی لازم برای شرایط اضطراری بعدی دست پیدا کند.

اعلام آمار اشتباه قربانیان کرونا می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد که اصلی‌ترین آن‌ها فوت افراد پیش از دادن آزمایش کووید-19، عدم معالجه افراد مبتلا به بیماری‌های دیگر به علت قرنطینه و تأخیر برخی از کشورها در اعلام آمار جان‌باختگان است. بر اساس اظهارات ولیام مسمبوری، تحلیل‌گر داده سازمان جهانی بهداشت، افزایش مرگ و میر از آنجا که هر دو تأثیر مستقیم و غیر مستقیم را در بر می‌گیرد باعث به دست آوردن یافته‌های بهتری می‌شود.

شرایط بد کرونا در هند

طبق اظهارات تدروس آدهام، مدیرکل سازمانی جهانی بهداشت، شرایط توزیع واکسن کرونا در دنیا بسیار وخیم است و دنیا در حال تجربه وضعیت آپارتاید واکسن است. هم‌اکنون بدترین شرایط فراگیری در میان کشورهای جهان با ابتلای روزانه بیش از 250 هزار نفر و فوت بیش از چهار هزار نفر متعلق به هند است. لازم به ذکر است که تا به امروز 26 میلیون نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند و 291 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

آمار منتشر شده توسط پایگاه خبری Worldometers حاکی از آن است که آمریکا با‌ 33 میلیون مبتلا و 602 هزار 500 فوتی به عنوان درگیرترین کشور در میان تمام کشورهای جهان محسوب می‌شود. از دیگر کشورهای درگیر می‌توان به برزیل اشاره کرد که این کشور با بیش از 444 هزار جان‌باخته در رتبه دوم بیشترین فوتی‌ها و با نزدیک به 16 میلیون مبتلا پس از آمریکا و هند در رتبه سوم بیشترین مبتلایان قرار دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*