صفحه نمایش کشسان رویول

کمپانی Royole از یک صفحه نمایش کشسان micro-LED رونمایی کرد

صفحه نمایش کشسان micro-LED شرکت رویول یک نمونه آزمایشی است که می‌تواند به حالت گنبدی یا کروی شکل در بیاید.

رویول (Royole) نخستین کمپانی بود که یک گوشی هوشمند منعطف را وارد بازار کرد. حالا روی نوآوری دیگری کار می‌کند: یک صفحه نمایش کشسان با امکان تغییر شکل!

این فناوری تا حدی مشابه نمایشگرهای خمیده در تلویزیون‌ها، مانیتورها و گوشی‌های هوشمند است؛ ولی انحنای آن فقط به دو محور محدود نمی‌شود و می‌تواند به شکل‌هایی مانند گوی و گنبد در بیاید.

رویول چنین صفحه نمایشی را در حوزه‌های فیتنس و سلامت، ورزش، فشن و حتی حمل و نقل، کاربردی می‌داند. مثلا یک گجت پوشیدنی با صفحه نمایش کشسان می‌تواند خود را با شکل بدن کاربر، انطباق دهد.

کمپانی سازنده جزئیات فنی این پنل را هم منتشر کرده است؛ از جمله اینکه تا 130 درصد کش می‌آید و تا 40 درجه خم می‌شود. چنین پنل‌هایی می‌توانند شفاف هم باشند و تا 70 درصد نور را از خود عبور دهند. این رقم بسیار بیشتر از پنل‌های OLED شفاف است؛ به عنوان مثال، تلویزیون شفاف ال جی فقط 40 درصد نور را عبور می‌دهد. تراکم پیکسلی این صفحه نمایش micro-LED هم به 120 ppi می‌رسد که قابل قیاس با بعضی لپ‌تاپ‌ها است.

در تصویر بالا می‌توانید یک پنل 2.7 اینچی 96*60 پیکسل و در پایین، نحوه‌ی کارکرد آن را ببینید.

ناگفته نماند همان‌طور که از نامش پیداست، micro-LED از OLED کوچک‌تر بوده و بین پیکسل‌های منفرد آن، فاصله بیشتری وجود دارد. این به معنای فضای بیشتر برای کش آمدن و همچنین عبور نور است.

صفحه نمایش کشسان رویول

شرکت Royole امیدوار است تولید انبوه این صفحه نمایش کشسان به زودی اجرایی شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*