لپ تاپ ردمی بوک پرو ۱۵ و ۱۴ اینچی

شیائومی از لپ تاپ ردمی بوک پرو ۱۵ و ۱۴ اینچی با پردازنده‌های سری رایزن ۵ رونمایی کرد

ردمی، برند زیرمجموعه شیائومی از دو ٖلپ تاپ ردمی بوک پرو ۱۵ و ۱۴ اینچی ۲۰۲۱ –  RedmiBook Pro با پردازنده‌های سری AMD Ryzen 5 رونمایی کرد.

لپ تاپ‌های نسخه اینتلی ردمی بوک پرو چند ماه پیش رونمایی شدند و حالا نوبت به رونمایی از نسخه مجهز به پردازنده AMD آن‌ها است. ردمی بوک پرو ۱۵ و ۱۴ اینچی تازه رونمایی شده، هر دو از پردازنده‌های سری رایزن ۵ شرکت AMD استفاده می‌کنند.

لپ تاپ ردمی بوک پرو ۱۵ و ۱۴ اینچی

نسخه ۱۵ اینچی این لپ تاپ به یکی از پردازنده‌های Ryzen 5 5600H (شش هسته حقیقی/ ۱۲ هسته مجازی) یا Ryzen 7 5800H (هشت هسته حقیقی/۱۶ هسته مجازی) مجهز خواهد بود. توان مصرفی حقیقث (TDP) در هر دو پردازنده ۳۵ وات است و بر پایه آخرین فناوری هسته مرکزی Zen 3 هستند. قدرت گرافیکی آن‌ها نیز با کارت گرافیک یکپارچه Radeon تأمین می‌شود و هیچ پردازشگر گرافیکی جداگانه‌ای در دسترس نخواهد بود.

حق انتخاب کاربران در مدل ۱۴ اینچی لپ تاپ ردمی بوک پرو بین دو پردازنده Ryzen 5 5500U (شش هسته حقیقی/ ۱۲ هسته مجازی) و Ryzen 5 5700U (هشت هسته حقیقی/۱۶ هسته مجازی) است. هر دو این پردازنده‌ها بر پایه فناوری هسته قدیمی‌تر Zen 2 طراحی شده‌اند. دیگر تفاوت پردازنده‌های سری U در مدل ۱۴ اینچی با سری H در لپ تاپ ۱۵ اینچی ردمی، تجهیز سری اول به یک فن خنک کننده است، در حالی که سری دوم به دو فن خنک کننده مجهز هستند.

لپ تاپ ردمی بوک پرو ۱۵ و ۱۴ اینچی

مدل ۱۵.۶ اینچی لپ تاپ ردمی به یک نمایشگر بهتر با مشخصاتی از جمله رزولوشن صفحه ۳۲۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل (نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰)، نرخ رفرش ۹۰ هرتزی و DC Dimming مجهز است. این نمایشگر پوشش ۱۰۰ درصدی از فضای رنگی sRGB دارد، اوج روشنایی آن ۳۰۰ نیت است و نسبت کنتراست ۱۵۰۰ به ۱ را ارائه می‌کند.

در آن سو مدل ۱۴ اینچی از یک نمایشگر با رزولوشن کمتر ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل (گرچه با همان نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰) استفاده می‌کند. تراکم پیکسلی این نمایشگر 242ppi (در مقایسه با 216ppi مدل ۱۵ اینچی) است و با توجه به اینکه پنل کوچکتری است، نرخ رفرش پایین‌تر ۶۰ هرتزی را ارائه می‌کند. اما در دیگر مشخصات با نسخه بزرگ‌تر برابر است که شامل پوشش ۱۰۰ درصدی از فضای رنگی sRGB، اوج روشنایی ۳۰۰ نیت و DC Dimming می‌شود.

بدیهی است که وزن مدل بزرگ‌تر، بیشتر است. این لپ تاپ ۱.۸ کیلوگرم وزن دارد، اما در عین حال از یک باتری ۷۰ وات ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۰۰ وات برخوردار است. مدل کوچک‌تر نیز ۱.۴۲ کیلوگرم وزن دارد و به یک باتری ۵۶ وات ساعتی با شارژ سریع ۶۵ وات مجهز است. هر دو باتری می‌توانند با هر بار شارژ کامل تا ۱۴ ساعت شارژدهی برای وب‌گردی بدون توقف را ارائه کنند.

لپ تاپ ردمی بوک پرو ۱۵ و ۱۴ اینچی

شاسی‌های بدنه هر دو مدل ردمی بوک پرو ۱۵ و ۱۴ اینچی از جنس آلومینیوم ماشین کاری شده CNC است. دو پورت USB-C، یک پورت USB-A، یک پورت HDMI و یک جک هدفون روی بدنه این دو قرار دارد. فناوری Wi-Fi 6 را ارائه می‌کنند و یک حسگر اثر انگشت نیز در زیر کلید پاور آن‌ها نهفته است.

قیمت ردمی بوک پرو ۱۵ و ۱۴ اینچی

مدلقیمت
ردمی بوک پرو ۱۴ اینچی (5500U)۶۷۵ دلار
ردمی بوک پرو ۱۴ اینچی (5700U)۷۳۵ دلار
ردمی بوک پرو ۱۵ اینچی (5600U)۷۵۰ دلار
ردمی بوک پرو ۱۵ اینچی (5800U)۸۳۰ دلار

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*