پنهان کردن لایک اینستاگرام

امکان پنهان کردن تعداد لایک و بازدید به اینستاگرام و فیسبوک آمد

سرانجام قابلیت پنهان کردن تعداد لایک و بازدید محتوای اشتراک گذاشته شده به صورت رسمی به اینستاگرام و فیسبوک اضافه شد. این قابلیت تایم لاین را هم در بر می‌گیرد.

از این به بعد کاربران اینستاگرام و فیسبوک می‌توانند تعداد لایک های خود را پنهان کنند. با استفاده از تنظیمات جدید نه تنها می‌توانید تعداد لایک های پست‌های خود را پنهان کنید، بلکه تعداد لایک ها در تایم لاین نیز نشان داده نخواهند شد.

فیسبوک در این رابطه گفت: «ما برای مدتی به صورت آزمایشی تعداد لایک ها را پنهان کردیم تا ببینیم آیا این کار سبب کاهش فشار روانی روی کاربران در هنگام استفاده از اینستاگرام خواهد شد یا خیر و بازخوردی که از افراد مختلف و کارشناسان دریافت کردیم این بود که تعداد لایک برای برخی افراد مفید و برای برخی دیگر آزار دهنده است. مخصوصاً اینکه مردم از تعداد لایک برای تشخیص دادن موضوع ترند یا محبوب استفاده می‌کردند. بنابراین؛ ما می‌خواستیم به شما حق انتخاب دهیم».

آزمایش پنهان کردن لایک اینستاگرام از مدت‌ها پیش شروع شده بود، اما با مشکلاتی روبرو بود. اینستاگرام برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ تعداد لایک ها را برای برخی از کاربران پنهان کرد و پس از آن نیز دایره آزمایش خود را گسترده‌تر کرد. در سال جاری میلادی اینستاگرام به صورت ناخواسته این ویژگی را برای تعداد بسیار بیشتری از کاربران عرضه کرد. این میزان بیشتر از تعداد برنامه ریزی شده بود و سبب شد که این شبکه اجتماعی در نهایت کمی عقب‌نشینی کند. اما؛ کمی بعد اعلام کرد که قصد انتشار رسمی این ویژگی را دارد.

استفاده از این ویژگی خیلی ساده است. پس از اینکه تصویر یا ویدیو جدید خود را آماده کردید، به بخش تنظیمات پیشرفته بروید و گزینه «پنهان کردن تعداد لایک و بازدید این ویدیو» را انتخاب کنید. به این ترتیب اطلاعات مربوط به لایک و بازدید پست شما به شخص دیگری نشان داده نخواهد شد و فقط خودتان می‌توانید از آن‌ها مطلع شوید.

شما همچنین می‌توانید تعداد لایک و بازدید پست‌های قبلی خود را نیز پنهان کنید. ابتدا دکمه سه نقطه را در بالای پست مورد نظر انتخاب کنید و سبب گزینه «پنهان کردن تعداد لایک» را بزنید.

پنهان کردن لایک اینستاگرام

در صورتی که می‌خواهید تعداد لایک ها و بازدیدهای پست‌های تایم لاین خود را نیز پنهان کنید، باید ابتدا به بخش تنظیمات و حریم شخصی بروید و سپس از زیر منوی «پست‌ها»، گزینه پنهان کردن تعداد لایک و بازدید را انتخاب کنید. انتخاب این گزینه سبب می‌شود که دیگر تعداد لایک های کاربرانی که دنبال می‌کنید را در تایم لاین اینستاگرام خود مشاهده نکنید. البته ممکن است افرادی باشند که همچنان بخواهند تعداد لایک ها را مشاهده کنند.

پنهان کردن لایک اینستاگرام

توجه کنید که این تغییرات شامل قابلیت ریلز (Reels) و سایر بخش‌های اینستاگرام و فیسبوک نمی‌شود و همچنان تعداد لایک و بازدید در آن بخش‌ها نمایش داده می‌شود.

اینستاگرام امروز در این خصوص گفت: «هدف هر فرد و دلیل استفاده‌اش از اینستاگرام با فردی دیگر متفاوت است و خواسته‌های افراد نیز در حال تغییر است. ما مرتباً با کارشناسان شخص ثالث همکاری می‌کنیم تا راه‌های توانمند سازی افراد، افزایش خود آگاهی آن‌ها و ایجاد یک تجربه مثبت در استفاده از اینستاگرام را بهتر درک کنیم.»

همچنین شایعات دیگری نیز شنیده می‌شود که گویا اینستاگرام می‌خواهد قابلیت گذاشتن پست از طریق وب را نیز فعال کند. با فعال کردن این ویژگی افراد می‌توانند بدون استفاده از برنامه اینستاگرام و تنها از طریق مرورگر، محتوای مورد نظر را به اشتراک بگذارند. کاربران مدت ها است که منتظر این ویژگی هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*