ابرماه ۵ خرداد

ثبت عکس و ویدیو از ابرماه ۵ خرداد به وسیله گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا

یک کاربر ایرانی موفق شده با دوربین گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا، عکس و ویدیوی جذابی را ابرماه ۵ خرداد به ثبت برساند.

در روز ۵ خرداد ۱۴۰۰ مصادف با ۶ می ۲۰۲۱ بزرگترین ابرماه امسال و اولین ماه گرفتگی کامل از سال ۲۰۱۹ تاکنون به صورت همزمان اتفاق افتاد. ابرماه در زمانی رخ می‌دهد که ماه در نزدیک‌ترین فاصله خود از زمین قرار بگیرد. در ۵ خردادماه، ماه در فاصله ۳۵۷.۴۶۲ کیلومتری از مرکز زمین قرار گرفت که ۴۸ هزار کیلومتر نزدیک‌تر از ابرماه بعدی در ماه دسامبر ۲۰۲۱ بود. همچنین در همین روز و در ساعت ۱۵:۴۱ به وقت تهران، گرفتگی کامل آغاز شد که به مدت ۱۴ دقیقه به طول انجامید و در ساعت ۱۵:۵۵ به وقت تهران به پایان رسید.

البته متاسفانه این ماه گرفتگی فقط در بعضی نقاط جهان از جمله سواحل شرقی آسیا، سواحل غربی آمریکا و سرزمین‌های میان آنها در اقیانوس آرام قابل مشاهده بود و امکان مشاهده آن در ایران وجود نداشت.

در طی این رویداد ابرماه در پنجم خردادماه، یک کاربر ایرانی موفق شد با دوربین گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا تصویر و ویدیوی جذاب و زیبایی را از این رخداد نجومی دیدنی ثبت کند. Galaxy S21 Ultra به عنوان گوشی پرچمدار و فوق‌العاده قدرتمند سامسونگ از دوربین بسیار توانمندی بهره می‌برد. این گوشی دارای یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و قابلیت فوکوس خودکار لیزری و لرزش‌گیر اپتیکال یا OIS است. در کنار این دوربین اصلی، شاهد حضور یک سنسور اولترا واید یا فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال سه برابری و دوربین تله فوتو پریسکوپی ۱۰ مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال ۱۰ برابری هستیم. همچنین این دوربین تله فوتو قادر است تصاویر دیجیتال با زوم ۱۰۰ برابری تهیه کند.

ابرماه ۵ خرداد

در همان زمان معرفی گلکسی اس ۲۱ اولترا توسط سامسونگ، تصاویری منتشر شد که این گوشی با بزرگنمایی خیره‌کننده خود از کره ماه گرفته بود. پس از انتشار این تصاویر، بعضی‌ها ادعا کردند که عکس ثبت شده از ماه به وسیله دوربین گلکسی اس ۲۱ اولترا تقلبی و شبیه‌سازی شده است و واقعیت ندارد. شرکت سامسونگ با تکذیب این ادعا، اعلام کرد که هوش مصنوعی Super Resolution قادر است چند فریم پیاپی از ماه را بگیرد و با استفاده از اطلاعات به دست آمده، یک عکس با جزئیات بالا را از قمر کره زمین به دست بیاورد. پس از آن برخی کارشناسان این حوزه خودشان دست به آزمایش دوربین پرچمدار سامسونگ زدند و به این نتیجه رسیدند که دوربین گلکسی اس ۲۱ اولترا در شرایط آب و هوایی مناسب و در مناطقی که آلودگی نوری کمی وجود دارد می‌تواند با پردازش و بهینه‌سازی نرم افزاری و همچنین قابلیت زوم دیجیتال ۱۰۰ برابری، عکس‌های جذابی از کره ماه بگیرد.

حالا در جریان رویداد ابرماه ۵ خرداد ۱۴۰۰، یک کاربر خوش‌ذوق ایرانی عکس و ویدیویی را با قابلیت زوم ۱۰۰ برابری از کره ماه ثبت کرد که بسیار تماشایی و جذاب است و قدرت دوربین گلکسی اس ۲۱ اولترا را به رخ می‌کشد. در ادامه می‌توانید این تصویر و ویدیو را مشاهده کنید:

ابرماه ۵ خرداد

ویدیوی ابرماه ۵ خرداد با گلکسی اس ۲۱ اولترا