هواپیمای خودران VT-30 با قابلیت پرواز و فرود عمودی معرفی شد

هواپیمای خودران VT-30 با قابلیت پرواز و فرود عمودی معرفی شد

شرکت چینی ای هنگ (EHang) به تازگی جدیدترین ورژن هواپیمای خودران خود که با نام “VT-30” شناخته می‌شود را معرفی کرد. قابلیت‌های شگفت‌انگیز وسیله پروازی مورد نظر سر و صدای زیادی به پا کرده‌اند.

هواپیمای خودران VT-30 شرکت چینی ای هنگ (EHang) معرفی شد. این وسیله پروازی شگفت‌انگیز از قابلیت بلند شدن و فرود آمدن به صورت عمودی برخوردار بوده و تازه‌ترین ورژن از هواپیماهای خودران شرکت مورد نظر به حساب می‌آید.

این نوع وسایل نقلیه با نام وسایل پروازی خودران (AAV) هم شناخته می‌شوند. ای هنگ اعلام کرده که ورژن جدید محصولش رنج گسترده‌تری را با یک بار سوخت‌گیری پوشش می‌دهد و هدف از ساخت این هواپیما، افزایش گستره فعالیت وسایل پروازی AAV در آسمان است. گفته شده که این محصول برای جابه‌جایی‌های درون شهری مناسب بوده و در صورت فراهم بودن زیرساخت‌های مناسب، می‌توان به خوبی از آن برای مصارف گوناگون استفاده کرد.

هواپیمای خودران VT-30 هیبریدی بوده و با یک مرتبه سوخت‌گیری و شارژ کامل مسافت 300 کیلومتر، معادل 100 دقیقه پرواز را پوشش می‌دهد. ای هنگ اعلام کرده که محصول مورد نظر با توجهی ویژه به فاکتورهای امنیت، کارایی و دوستی با محیط زیست طراحی شده و در آینده‌ای نزدیک، جابه‌جایی درون شهری به شکلی ساده و فوق‌العاده به صرفه با چنین وسایلی انجام می‌شود.

ورژن دیگری از وسایل پروازی ای هنگ وجود دارد که با نام “EH216” شناخته می‌شود و برای انجام پروازهای بین شهری ساخته شده است؛ به نظر می‌رسد که هواپیمای VT-30 در کنار این وسیله پروازی صنعت جابه‌جایی هوایی را دگرگون خواهند کرد.

هواپیمای خودران VT-30

در کنار بدنه اصلی این هواپیمای شگفت‌انگیز، پره‌های چرخشی در قسمت دم و بخش‌های دیگر محصول وجود دارند. در هر طرف VT-30 هشت پروانه قرار دارند که در کنار دو بال ثابت هواپیما، امکان پرواز اتوماتیک وسیله را فراهم می‌کنند. از طرف دیگر نوعی پروانه عمودی در قسمت پشتی وسیله تعبیه شده که نیروی لازم برای حرکت رو به جلو را فراهم می‌کند. با تمامی این امکانات، هواپیمای خودران ای هنگ بسته به نوع محل پرواز و فرود، قابلیت نشستن و بلند شدن عمودی و یا افقی را خواهد داشت.

هواپیمای خودران VT-30 با قابلیت پرواز و فرود عمودی معرفی شد

به گفته سازندگان، در طراحی این هواپیما بیشتر از همه روی افزایش مسافت طی شده و زمان پرواز با یک بار سوخت‌گیری تمرکز شده است. سیستم‌های ایمنی ویژه‌ای هم در ساخت VT-30 در نظر گرفته شده‌اند تا به بهترین شکل ممکن، امنیت پرواز سرنشینان وسیله پروازی را تضمین کنند.

ایده تاکسی هوایی

ظرفیت هواپیمای خودران شرکت ای هنگ دو مسافر بوده و گفته شده که این وسیله با کمترین سر و صدای ممکن در مسافت‌های تعیین شده جابه‌جا می‌شود. چنین مسئله‌ای به خصوص به هنگام استفاده از این نوع وسایل نقلیه در مناطق شهری شلوغ فوق‌العاده مهم است. گفته شده که تا به امروز پروازهای آزمایشی، بلند شدن و نشستن عمودی و سایر تست‌های مورد نیاز برای تایید کارایی VT-30 با موفقیت انجام شده‌اند. در آینده هم آزمایش‌های بیشتری در شرایط جوی مختلف انجام می‌شوند تا عملکرد این محصول را به هنگام قرارگیری در وضعیت‌های گوناگون بسنجند.

هواپیمای خودران VT-30 با قابلیت پرواز و فرود عمودی معرفی شد

ای هنگ اعلام کرده که هدف اصلی این شرکت در ساخت وسیله پروازی مورد نظر، عملی کردن ایده تاکسی هوایی، فراهم کردن امکان تماشای منظره‌های گوناگون از آسمان و همچنین انجام پروازهای علمی و تحقیقاتی به ساده‌ترین شکل ممکن و با هزینه‌ای ارزان است. البته هنوز مشخص نیست که هواپیمای خودران VT-30 دقیقا چه زمانی برای استفاده تجاری، به شکل انبوه تولید و به بازار عرضه می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*