قیمت دنا پلاس اتوماتیک

قیمت دنا پلاس اتوماتیک با یک تویوتا کرولا 2021 برابر است

ایران خودرو به یک‌باره مشکل کمبود قطعه خود را برطرف کرده و اکنون دنا پلاس اتوماتیک را هم قیمت با یک تویوتا کرولا 2021 به صورت فروش فوری به بازار عرضه می‌کند.

گروه صنعتی ایران خودرو که طی 3 سال اخیر همواره از مشکل کمبود قطعه سخن می‌گفت، اکنون مشکل قطعه خود را به یک‌باره برطرف کرده و این خودروساز بزرگ کشور فروش فوری محصولات خود را شروع کرده است. البته آن زمان که ایران خودرو بر مشکل نبود قطعه تاکید داشت، تمام قطعات یدکی مدل‌های رایج در بازار یافت می‌شد و هیچ یک از نهادهای نظارتی به این موضوع ساده توجه نکردند.

برخی از فعالان بازار بر این باورند که مشکل کمبود قطعه یک ادعای غیر واقعی بوده که توسط خودروسازان برای فشار روی نهادهای تصمیم‌گیر در خصوص افزایش قیمت خودرو اعلام می‌شد. از این رو خودروسازان تا زمانی که به قیمت مورد نظر خود نرسیدند، فروش فوری را در دستور کار قرار ندادند. سیاست مناسب این بود تا قیمت‌گذاری خودرو حذف شود و همزمان با واردات آزاد، مردم به گزینه‌های متعددی دسترسی پیدا کنند تا خودروسازان مجبور شوند قیمت‌های رقابتی را در نظر بگیرند.

برابری قیمت دنا پلاس اتوماتیک با یک تویوتا کرولا 2021

بررسی‌ها نشان می‌دهد سیاست انحصارگرایانه فعلی خودروسازان باعث شده تا رفاه مردم از بین برود. بر اساس قیمت‌های جدیدی که ایران خودرو اعلام کرد، دنا پلاس اتوماتیک توربوشارژ با قیمت 390 میلیون تومان برابر با 19 هزار دلار به مشتریان عرضه می‌شود که با قیمت 20 هزار دلاری یک تویوتا کرولا 2021 برابری می‌کند. البته تویوتا کرولا 2021 فقط با 20 درصد پیش پرداخت و اقساط 5 ساله با 1 درصد بهره به مشتریان عرضه می‌شود، اما برای خرید دنا پلاس اتوماتیک چنین شرایطی ارائه نمی‌شود.