عقب نشینی واتساپ

عقب نشینی واتساپ؛ حساب هیچ کاربری محدود نخواهد شد

اکنون بعد از گذشت چند ماه با عقب نشینی واتساپ مواجه هستیم که اعلام کرده حساب هیچ کاربری را به دلیل نپذیرفتن خط مشی جدیدش محدود نخواهد کرد.

پیش از این واتساپ اعلام کرده بود که اگر کاربران تا ۲۵ اردیبهشت ماه سیاست‌های حریم خصوصی جدید این شرکت را نپذیرند، با محدودیت‌هایی در استفاده از این برنامه مواجه خواهند شد. اما حالا در یک عقب نشینی کاملاً مشهود اعلام کرده است که واتساپ برنامه‌هایش را تغییر داده است و هیچ قصدی برای محدود کردن حساب کاربرانی که هنوز سیاست‌های جدید این شرکت را نپذیرفته‌اند، ندارد.

سخنگوی واتساپ در بیانیه‌ای به Verge گفت: «ما گفت‌وگوهای متعددی با مقامات و کارشناسان حریم شخصی داشته‌ایم و دیگر بنا نداریم در کارکرد واتساپ برای افرادی که سیاست‌های جدید ما را نپذیرفته‌اند، محدودیتی ایجاد کنیم.»

انتشار خط مشی جدید واتساپ بحث‌های زیادی را رقم زد و سبب ایجاد نگرانی‌هایی در میان کاربران شد. واتساپ پیش از این نیز شماره موبایل کاربران خود را در اختیار فیسبوک قرار می‌داد و حالا گفته می‌شد که قرار است اطلاعات شخصی بیشتری را در اختیار این شبکه اجتماعی قرار دهد.

البته واتساپ این مسئله را تکذیب کرده و اعلام کرده است که با توجه به خط مشی جدید این شرکت، صرفاً پیام‌های ارسالی به کسب‌وکارها در سرورهای فیسبوک ذخیره خواهند شد.

واتساپ ادعا می‌کند که اکثر کاربران، سیاست‌های جدید این شرکت را پذیرفته‌اند و کاربرانی که هنوز این کار را انجام نداده‌اند نیز پیام‌هایی را در این خصوص دریافت خواهند کرد.

واتساپ در بیانیه خود گفت:

ما هر چند وقت یکبار به کاربران یادآوری می‌کنیم که خط مشی جدید را بپذیرند  و آن‌ها در این امر مختار خواهند بود. ما امیدواریم که رویکرد جدید ما حق انتخاب تمامی کاربران را چه در هنگام تعامل با یک کسب‌وکار و چه در موارد دیگر تقویت کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*