سکوی ابری آروان

حذف دغدغه‌های زیرساختی با سکوی ابری آروان

با کمک محصول سکوی ابری آروان و با حذف مراحل پیکربندی و آماده‌سازی زیرساخت، می‌توانید در سریع‌ترین زمان ایده‌های نرم‌افزاری خود را پیاده کرده و در عین سادگی با قابلیت‌های متنوع آن، کنترل بالایی روی پیکربندی نرم‌افزار خود داشته باشید.

اگر کسب‌وکاری آنلاین دارید حتمن با دغدغه‌های زیرساختی از جمله Monitoring، Load Balancing و … مواجه شده‌اید که در سکوی ابری آروان اغلب این دغدغه‌ها حذف و با کنترل مداوم وضعیت زیرساخت، تضمین می‌کند که نرم‌افزار شما مطابق با پیکربندی مورد نظرتان، همیشه در دسترس مشتریان‌ باشد.

شرکت‌های نرم افزاری با کمک سرویس PaaS قادر خواهند بود با سرعت بیشتری فرآیند توسعه‌ی محصول و اپلیکیشن‌های خود را طی کنند. این مزیت در کنار مقرون به صرفه بودن سکوی ابری باعث می‌شود تا روزبه‌روز توسعه‌دهندگان و مهندسان DevOps بیش‌تری از این سرویس ابری بهره ببرند و بدون نیاز به تخصص بالا، نرم افزار مورد نظرشان را بر بستر آن راه‌اندازی کنند.

انواع سرویس‌های رایانش ابری

به شکل کلی، سکوی ابری یا PaaS یکی از زیرشاخه‌های رایانش ابری به شمار می‌آید. سرویس‌های رایانش ابری یا Cloud Computing خود به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند که هر کدام مزایا و ویژگی‌های خاصی دارند.

۱. سرویس زیرساخت ابری IaaS یا Infrastructure as a service

۲. سرویس نرم افزار ابری SaaS یا Software as a service

۳. سرویس سکوی ابری PaaS‌ یا Platform as a service

سکوی ابری آروان

به شکل خلاصه می‌توان گفت سرویس زیرساخت ابری (IaaS)، شامل عرضه‌ی یک بسته‌ی کامل زیرساختی مانند شبکه، سرور و فضای ذخیره‌سازی از طریق اینترنت و به شکل آنلاین است. با سرویس IaaS دیگر نیاز به خرید سخت افزار و مدیریت آن نخواهید داشت و منابعی مانند سیستم عامل، سرور، حافظه ذخیره‎سازی و شبکه را شرکت ارایه‌دهنده‌ی زیرساخت در اختیار شما قرار می‌دهد.

در سرویس نرم افزار ابری (SaaS) به عنوان یکی از متداول‌ترین خدمات رایانش ابری، پیش‌نیازهای معمول استفاده از نرم افزارها، مثل دانلود و نصب روی سیستم‌های شخصی، حذف می‌شود و مدیریت تمامی موارد فنی مانند داده‌ها، سرور ابری، سرور مجازی و ذخیره‌سازی اطلاعات بر عهده‌ی شرکت ارایه‌دهنده‌ی اصلی سرویس است. در این سرویس کاربر تنها دریافت‌کننده‌ی نرم افزار است و با شیوه‌ی کانفینگ و توسعه‌ی آن کاری نخواهد داشت.

اما سرویس سکوی ابری (PaaS‌) چیست و چه مزایایی برای کاربران آن به همراه دارد؟

سرویس سکوی ابری PaaS

سرویس سکوی ابری می‌تواند ابزارهای مربوط به تولید، تست و توسعه‌ی نرم افزار را در اختیار کاربران قرار دهد تا دغدغه‌های زیرساختی تولید و توسعه‌ی محصول که یکی از موانع مهم بر سر راه کسب‌وکارهاست را از میان بردارد و روند اجرایی شدن ایده‌ها را سرعت بخشد.

در ایران نیز تنها چند شرکت به ارایه سرویس سکوی ابری می‌پردازند. یکی از این شرکت‌ها ابر آروان است که کامل‌ترین سرویس سکوی ابری را به کاربران ارایه می‌دهد. گوگل در App Engine نیز از شرکت‌های پیشرو در ارایه سرویس‌های سکوی ابری در جهان به شمار می‌آید.

ویژگی‌ها و مزیت‌های سکوی ابری آروان (PaaS)

سکوی ابری آروان در آخرین تغییرات خود، به تازگی نسخه جدیدتری از سکوی ابری PaaS را در اختیار کاربران قرار داده که در آن علاوه بر ویژگی‌های قبلی، امکانات جدیدی نیز اضافه شده است. در این نسخه جدید سرعت تولید و اجرای محصول به شکل چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کند. از امکانات مهم این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اتصال به یک دامنه اختصاصی

به کمک DNS آروان، کاربران سرویس PaaS می‌توانند به به یک دامنه‌ی اختصاصی به جای یک زیردامنه متصل شوند. این قابلیت به دلیل یکپارچگی سکوی ابری با CDN و DNS آروان است.

گرفتن IP اینترنتی برای پادها

سرویس PaaS ابر آروان امکان افزودن هر تعداد IP به Containerها را که کاربران برای اجرای محصول لازم دارند، در لحظه فراهم می‌کند. هم‌چنین در سکوی ابری امکان استفاده از IP اختصاصی برای اپلیکیشن‌تان را خواهید داشت. به این طریق علاوه‌بر (s)HTTP سایر پورت‌ها و پروتکل‌ها هم در دسترس هستند.

انطباق با Kubernetes Manifest

اگر در گذشته از Kubernetes استفاده کرده‌اید و برای قسمت‌های مورد نیاز اجرای اپلیکیشن خود، مثل دیپلویمنت و سرویس، مانیفست‌های لازم را نوشته‌اید؛ با استفاده از پنل کاربری ابر آروان می‌توانید آن‌ها را به شکل مستقیم روی سکوی ابری آروان (PaaS) مستقر کنید.

اجرای Container Image از Repository

می‌توان در کمتر از چند ثانیه، یک اپلیکیشن مستقل کوچک تا یک Cluster Kubernetes را از یک Image استاندارد، یک وب‌سرور یا یک Repository عمومی یا خصوصی راه‌اندازی کرد.

Horizontal AutoScaling

در سکوی ابری آروان این امکان وجود دارد که اگر اپلیکیشن شما به حد مشخصی از Load برسد، به شکل خودکار چند نسخه از اپلیکیشن ساخته و Load بین آن‌ها پخش شود. این کار مانع Down Time اپلیکیشن شما خواهد شد.

مدیریت منابع با دقت یک دهم

با سکوی ابری آروان می‌توانید منابع خود را با دقت ۰.۱ روی هسته پردازشی (CDU)، حافظه تصادفی (RAM) و حافظه دیسکی تنظیم کنید.

استفاده از سکوی ابری آروان

شرکت ابر آروان در نسخه‌ی جدید سکوی ابری PaaS تلاش کرده است که تا حد ممکن از پیچیدگی‌های محصول کم کند تا مشتریان تجربه‌ی کاربری بهتری در استفاده از این سرویس داشته باشند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره‌ی سکوی ابری آروان (PaaS‌)، می‌توانید به وب‌سایت ابر آروان، صفحه‌ی سکوی ابری آروان، مراجعه کنید تا با امکانات و مزیت‌های این سرویس بیشتر آشنا شوید. هم‌چنین می‌توانید برای محاسبه هزینه مصرفی خود، به صفحه‌ی قیمت‌گذاری PaaS سر بزنید و با ماشین حساب آروان میزان مصرف خود را محاسبه کنید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*