ایرانسل

پروژه کاربردی تحول دیجیتال فولاد مبارکه اصفهان با مشارکت ایرانسل آغاز شد

اپراتور ایرانسل با دو شرکت فولاد مبارکه اصفهان و شرکت بین‌المللی مهندسی ایریسا در قالب طرح پروژه فولاد مبارکه هوشمند تفاهم‌نامه امضا کرد.

صبح روز 8 خرداد 1400 مراسم امضای دو تفاهم‌نامه برای اجرای طرح تحول دیجیتال در فولاد مبارکه اصفهان با عنوان پروژه فولاد مبارکه هوشمند میان اپراتور ایرانسل، شرکت فولاد مبارکه اصفهان و نیز شرکت بین‌المللی مهندسی سیستم‌ها و اتوماسیون ایریسا در سالن همایش‌های مرکز تحقیقات شرکت فولاد مبارکه برگزار شد. در این مراسم دکتر بیژن عباسی آرند (مدیرعامل ایرانسل)، مهندس حمیدرضا عظیمیان (مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه)، دکتر رسول سرائیان (مدیرعامل شرکت ایریسا) و مهندس سید مهدی نقوی (معاون تکنولوژی فولاد مبارکه اصفهان) نیز حضور پیدا کرده بودند.

مشارکت ایرانسل در پروژه فولاد مبارکه هوشمند

ایرانسل

بر اساس این تفاهم نامه، برای اولین بار در ایران اپراتور ایرانسل کاربردهای تجاری نسل پنجم ارتباطات همراه (5G) در صنعت را در اختیار شرکت فولاد مبارکه اصفهان که به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد در خاورمیانه و شمال آفریقا شناخته می‌شود، قرار خواهد داد. همچنین ایرانسل با همکاری دیگر طرف‌ها، طرح تحول دیجیتال را در فولاد مبارکه اصفهان با تمرکز بر دو حوزه لجستیک هوشمند و پوشش شبکه ارتباطی نسل پنجم به اجرا خواهد رساند.

اپراتور ایرانسل برای تحقق مفاد این تفاهم‌نامه قصد دارد راهکارهای نوین دیجیتال در فرایندهای شرکت فولاد مبارکه، شامل سالن‌های تولید، خطوط تولید، تجهیزات، سنسورها، وسایل نقلیه را اجرا کرده و زیرساخت‌های مورد نیاز برای ایجاد و توسعه کارخانه متصل را فراهم سازد. از سایر مفاد این تفاهم‌نامه می‌توان به طراحی و راه‌اندازی خدمات دیجیتال و شبکه‌های ارتباطی موردنیاز نظیر NB-IoT ،5G، کلان‌داده، خدمات مراکز داده، زیرساخت‌ها و خدمات ابری اشاره کرد.

ایرانسل

همچنین هر سه طرف تفاهم‌نامه از ظرفیت‌ها و فرصت‌های خود برای تقویت و توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور که در زمینه موضوع تفاهم‌نامه فعالیت می‌کنند، استفاده خواهند کرد و برای تکمیل زنجیره ارزش مورد نیاز روی دانش و توان بومی تکیه می‌کنند. مدیرعامل ایرانسل در این مراسم از حضور در جمع مدیران و کارکنان مجتمع بزرگ فولاد مبارکه ابراز خرسندی کرد و گفت این شرکت یک مجموعه ارزشمند و موفق در سطح کشور است. وی افزود خوشحالم که فولاد مبارکه، تحول دیجیتال را به عنوان نیاز جدی توسعه آینده صنعت شناسایی کرده و برای تحقق آن برنامه‌هایی را در نظر گرفته است.

مدیرعامل ایرانسل در ادامه از دستاوردهای مهم ایرانسل در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی به مواردی چون اولین خدمات اینترنت همراه در ایران روی نسل ۲.۷۵ و نیز پیشتازی در توسعه نسل سوم و راه‌اندازی نسل چهارم و پنجم تلفن همراه در کشور، راه‌اندازی اولین سایت 5G ایران در مرداد ۱۳۹۹ و در مجموع، راه‌اندازی 7 سایت 5G در 4 شهر ایران در سال گذشته اشاره کرد و گفت بیش از 2.5 سال است که اپراتور ایرانسل روی زیرساخت‌های نسل پنج فعالیت دارد و شبکه این اپراتور در کل کشور در صورت تامین تجهیزات سایت، صدور مجوزهای لازم و همکاری سایر دستگاه‌ها می‌تواند خدمات 5G ارائه کند.

ایرانسل

عباسی آرند در ادامه گفته‌های خود فناوری نسل پنج ارتباطات را بر خلاف نسل‌های قبل فقط برای استفاده کاربر عادی نداست بلکه تاکید کرد 5G زیرساخت تحول دیجیتال در صنعت آینده خواهد بود. وی افزود امیدوارم تحول دیجیتال در صنعت فولاد با کمک این فناوری سرعت بیشتری بگیرد و شرایط همکاری و هم‌افزایی دو شرکت بیش از قبل فراهم گردد.

مهندس محسن یوسف‌پور، مدیرکل راهکارهای سازمانی ایرانسل در ادامه این مراسم مزایای اجرای طرح تحول دیجیتال در صنعت فولاد و نسل پنجم فناوری ارتباطات را نشریح کرد و افزایش بهره‌وری، کاهش مصرف انرژی از جمله نتایج آن دانست. وی در ادامه گفته‌های خود به 4 حوزه کاربردی جرثقیل هوشمند، نظارت تصویری، بینایی ماشین و پایش خودکار اشاره کرد و با بیان اینکه ایرانسل با شریک خارجی خود یعنی شرکت MTN تجربه همکاری داشته است گفت اجرای این تفاهم‌نامه باعث انتقال تجربه‌های روز جهان در این حوزه به کشور و اجرای آن خواهد شد.

ایرانسل

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه هم در این مراسم از اینکه این پروژه، فتح بابی برای اجرای پروژه‌های ۲۲گانه طرح تحول دیجیتال فولاد مبارکه است ابراز خرسندی کرد و گفت این پروژه یک اقدام کاملا ضروری برای طرح‌های کلان آینده این شرکت محسوب می‌شود. عظیمیان افزود امضای این تفاهم‌نامه نشان‌دهنده اراده جدی طرفین و حاوی پیامی برای شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان برای حضور و مشارکت در این‌گونه طرح‌ها محسوب می‌شود.

ایرانسل

عظیمیان در ادامه بیان کرد:

از همکارانم خواستم که از ظرفیت ایرانسل، بیشتر و بهتر استفاده کنند؛ زیرا این شرکت بر خلاف برخی شرکت‌های دیگر، به دنبال اهداف مادی صرف نیست و ارتقای سطح تکنولوژی در کشور و افزایش بازدهی همه بخش‌ها در صنعت کشور را دنبال می‌کند.

مدیرعامل شرکت ایریسا نیز در این مراسم به برخی مزایای شبکه 5G و تفاوت‌های آن نسبت به نسل‌های قبل اشاره کرد و دو حوزه لجستیک هوشمند و پوشش شبکه ارتباطی نسل پنجم را دو حوزه استراتژیک و کلیدی در هوشمندسازی و دیجیتالی شدن صنعت کشور دانست. وی در ادامه گفته‌های خود بر ایجاد شبکه ارتباطی یکپارچه و غیرجزیره‌ای به عنوان یکی از کاربردهای این فناوری تاکید داشت.

ایرانسل

گفتنی است مدیرعامل ایرانسل در ابتدای این مراسم برای گرامی داشت یاد و خاطره حماسه‌سازان جنگ تحمیلی و سایر عرصه‌های دفاعی کشور در گلزار شهدای شرکت فولاد مبارکه حضور پیدا کرد.

ایرانسل

دکتر عباسی آرند و هیئت همراه نیز پس از پایان مراسم از بخش‌های مختلف و خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه بازدید کردند و با کارکنان و کارگران این شرکت به گفتگو پرداختند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*