محصول نیسان موتورز , آریا

دومین محصول نیسان موتورز با نام ایرانی روانه بازار می‌شود

جدیدترین محصول نیسان موتورز با نام آریا روانه بازار جهانی می‌شود که علاقه این شرکت خودروسازی به نام‌های ایرانی را نشان می‌دهد.

کمپانی نیسان موتورز که تا قبل از این هم به نام‌های ریشه‌دار ایرانی ابراز علاقه کرده بود، قصد دارد که خودرو جدید خود را با نام آریا روانه بازار کند. لازم به ذکر است که این اتومبیل هم‌اکنون در حال سپری کردن تست‌های نهایی خود است. نیسان آریا یک کراس‌اوور کوپه تمام الکتریکی است و به تازگی چند نمونه از آن در کشور فرانسه رویت شده است. نیسان موتورز قصد دارد پس از تکمیل تست‌های رانندگی آریا که هم‌اکنون در حال انجام است این اتومبیل را در آینده نه چندان دور به بازار عرضه کند. دلیل انتخاب نام آریا برای این کراس اوور نیسان موتورز، اصالت و افتخار این نام است.

علت انتخاب نام آریا برای محصول نیسان موتورز

قبل از این نیز یاسوهیرو یاموچی، نماینده اجرایی کمپانی نیسان، طی مصاحبه‌ای در ارتباط با علت گذاشتن نام آریا روی این کراس‌ اوور الکتریکی بیان کرده بود که لازم بود تا جدیدترین محصول نیسان هم بیانگر گذشته افتخارآمیز و هم نشان‌دهنده آینده روشن این شرکت خودروسازی باشد. به همین خاطر ما نام ریشه‌دار و اصیل آریا که دربردارنده هر دو ویژگی مذکور بود را برای این محصول انتخاب کردیم. آریا عنوانی است که اجداد ملل ایران و هند به آن معروف بودند و به معنای اصیل، شریف و مولی است و کشور ایران نیز با توجه به همین عنوان نام‌گذاری شده است. از این جهت نیسان آریا پتانسیل آن را دارد که برای ملت ایران به یک اتومبیل ویژه تبدیل شود، چراکه ریشه‌ در فرهنگ و اصالت آن‌ها دارد.

نیسان موتور در گذشته نیز با انتخاب نام قشقایی برای یکی از کراس اوورهای مشهور خود، علاقه‌مندی خود به نام‌های اصیل ایرانی را نشان داده بود. قشقایی یکی از ایل‌های قدرتمند و پرتلاش ایرانی است و نیسان نیز به همین علت یکی از پرفروش‌ترین کراس اوورهای خود را با نام قشقایی روانه بازار کرد. هم‌اکنون و به دنبال عرضه احتمالی خودرو نیسان آریا به بازار، کلکسیون اتومبیل‌های نیسان موتور یک نام ایرانی دیگر را به خود خواهد دید.

محصول نیسان موتورز

شرکت نیسان در سال‌های قبل نسبت به سرمایه‌گذاری در ایران ابراز علاقه کرده بود، اما زمانی که موفق به کسب پیروزی در مزایده تأمین تاکسی‌های شهر نیویورک آمریکا شد، از ورود به بازار ایران منصرف شد. این در صورتی است که شاید یک روزی کمپانی نیسان موتورز به همکاری با کشور ایران مشغول شود.

نیسان موتورز در حال حاضر مشغول به همکاری با دو شرکت میتسوبیشی و رنو است. شنیده‌ها حاکی از آن است که شرکت نخست یعنی میتسوبیشی برنامه‌هایی را برای ورود به بازار ایران دارد و شرکت دوم یعنی رنو نیز در سال‌های قبل در بازار ایران سرمایه‌گذاری‌هایی را انجام داده بود. شاید این سه شرکت در سال‌های پیش رو و پس از برداشته شدن تحریم‌ها به طور مستقل در ایران به فعالیت بپردازند.

بر اساس اخبار منتشر شده، کمپانی نیسان موتورز کراس اوور آریا را در سال پیش رو میلادی به بازار عرضه خواهد کرد و قرار است که این اتومبیل در آغاز روانه بازار آمریکا شود.