سیستم اتوپایلوت تسلا

سیستم اتوپایلوت تسلا مدل 3 و مدل Y به جای رادار به دوربین مجهز می‌شود

شرکت تسلا اعلام کرد سیستم اتوپایلوت محصولات پرفروش این شرکت یعنی تسلا مدل 3 و مدل Y به جای رادار به دوربین مجهز خواهند شد.

خودروهای تسلا مدل 3 و مدل Y به عنوان پرفروش‌ترین محصولات شرکت تسلا محسوب می‌شوند و این شرکت در اطلاعیه جدیدی اعلام کرد از این پس برای سیستم اتوپایلوت این خودروها به جای رادار از سیستمی بر پایه دوربین استفاده خواهد کرد. این سیستم که با نام تسلا ویژن شناخته می‌شود به شکل یکپارچه در محصولات بازار آمریکای شمالی این شرکت عرضه خواهد شد.

استفاده از دوربین در سیستم اتوپایلوت تسلا مدل 3 و مدل Y

تسلا مدل 3

تسلا اعلام کرد این برای نخستین بار است که محصولات این شرکت برای ارائه قابلیت‌هایی چون اتوپایلوت، تغییر لاین حرکتی و حتی فول خودران به شکل کامل از دوربین بهره می‌برند. اقدام تسلا برای حذف حسگرهای رادار کمی بحث‌برانگیر است؛ چراکه بسیاری از خودروسازان برای اینکه محصولات آنها بتوانند اشیا را در سرعت‌های بالا تشخیص دهند از رادار استفاده می‌کنند و همچنین رادارها در شرایط آب و هوایی نامساعد که دید راننده کم است، کارکرد زیادی خواهند داشت.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در گذشته نیز بارها استفاده از لیدار را در خودروها یک ماموریت احمقانه دانسته و به استفاده از حسگرهای غیر ضروری در این محصولات تمایلی ندارد. وی اخیرا از سیستم‌هایی بر پایه دید شامل دوربین‌ها و حسگرهای اولتراسونیک حمایت کرده و آنها را راهکاری مناسب برای محصولات خود در نظر گرفته است.

تسلا مدل 3

البته استفاده از سیستم تسلا ویژن در ابتدا باعث ایجاد مشکلاتی خواهد شد. در واقع تسلا اعلام کرد برخی از قابلیت‌های اتوپایلوت به مدت محدودی غیر فعال می‌شوند؛ مثلا فرمان‌پذیری خودکار فقط تا حداکثر سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت قابل استفاده خواهد بود و سایر قابلیت‌های خودران نظیر حالت احضار هوشمند و هشدار خروج از مسیر اضطراری شاید تا مدتی غیر فعال باشد. هرچند سایر قابلیت‌های سیستم اتوپایلوت به شکل عادی قابل استفاده خواهند بود و به‌روزرسانی‌های از راه دور نیز باعث می‌شود طی هفته‌های آینده بتوان به تمام این سیستم دسترسی کامل داشت.

تسلا مدل 3

شرکت تسلا در پاسخ به این سوال که چرا تسلا مدل 3 و Y را برای ارائه این سیستم در نظر گرفته شده‌اند، اعلام کرد این محصولات جزو پرفروش‌ترین محصولات ما محسوب می‌شوند و به همین دلیل می‌توانیم در زمان کوتاهی حجم زیادی از داده‌های واقعی را دریافت کرده و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم. همچنین این اقدام باعث می‌شود تسلا بتواند قابلیت تسلا ویژن را با سرعت بیشتری در سایر محصولات خود ارائه کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*