راننده تسلا

راننده تسلا به دلیل نشستن روی صندلی عقب دستگیر شد

گشت بزرگراهی کالیفرنیا یک راننده تسلا را به دلیل نشستن روی صندلی عقب در هنگام فعال بودن سیستم رانندگی خودکار دستگیر کرد.

اخیرا تعداد تصادفات خودروهای برقی تسلا به دلیل اینکه رانندگان در زمان فعال بودن سیستم رانندگی خودکار در صندلی عقب نشسته بودند افزایش پیدا کرد و باعث شد تا پلیس و مردم نسبت به خودروهای تسلا و رانندگان آن حساسیت بیشتری نشان دهند. در همین راستا به تازگی یک راننده تسلا به دلیل نشستن روی صندلی عقب خودرو و به جرم رانندگی خطرناک توسط گشت بزرگراهی کالیفرنیا دستگیر شد.

جزئیات بازداشت راننده تسلا به دلیل نشستن روی صندلی عقب

پلیس در حالی این راننده تسلا را دستگیر کرد که قبل از آن مردم با تماس به پلیس اعلام کردند یک خودرو تسلا در حالی در بزرگراه در حال حرکت بوده که هیچ فردی پشت فرمان آن قرار ندارد و راننده نیز در صندلی عقب نشسته است. پلیس اعلام کرد گزارش‌های این چنینی پس از تصادف مرگبار تسلا در تگزاس که طی ماه گذشته رخ داد به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است؛ در تصادف تگزاس نیز دو سرنشین خودرو پس از قرار دادن خودرو در حالت خودران در صندلی عقب نشسته بودند که پس از برخورد خودرو با درخت جان خود را از دست دادند.

سوءاستفاده از سیستم خودران تسلا

شرکت تسلا بارها اعلام کرد تمام این تصادف‌ها به دلیل سوءاستفاده از سیستم خودران محصولات تسلا به وجود آمده که نتیجه آن متاسفانه مرگ را برای سرنشینان به همراه داشت است. تسلا در سایت رسمی خود نوشت سیستم خودران یا اتوپایلوت محصولات تسلا به عنوان کمک به بخش‌هایی از رانندگی طراحی شده و در حقیقت این سیستم به نظارت فعال راننده نیاز دارد و در حال حاضر نمی‌توان آن را به عنوان یک سیستم خودران مستقل در نظر گرفت.

راننده تسلا

شرکت تسلا برای جلوگیری از سوءاستفاده رانندگان، سازوکاری را ارائه کرد تا اگر راننده خودرو را روی حالت خودران قرار دهد و کمربند ایمنی راننده باز شود، بلافاصله خودرو را متوقف کند. این مکانیزم راننده را مجاب می‌کند تا در زمان روشن بودن سیستم اتوپایلت روی صندلی راننده قرار داشته باشد، اما متاسفانه برخی از سرنشینان توانسته‌اند با اعمال روش‌هایی این سیستم را فریب دهند؛ برای مثال رانندگان با آویزان کردن کمی وزن به فرمان می‌توانند این سیستم را فریب دهند که راننده در پشت فرمان حضور دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*