خودروهای خودران تسلا

ایلان ماسک در رابطه با قابلیت اتوپایلوت خودروهای خودران تسلا دروغ گفته است

یکی از مدیران شرکت Tesla فاش کرده که اظهارات ایلان ماسک در خصوص عملکرد سیستم اتوپایلوت خودروهای خودران تسلا اغراق‌آمیز بوده است.

مدیر نرم افزار اتوپایلوت تسلا به تازگی اعلام کرده است که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در رابطه با قابلیت‌های سیستم پیشرفته کمک راننده اتومبیل‌های این شرکت دروغ گفته است. این اظهارات مشخص می‌سازد که هنوز ایلان ماسک از سیستم اتوپایلوت خودروهای خودران تسلا شناخت کاملی را به دست نیاورده و عملکرد سیستم کمک راننده با آنچه که ایلان ماسک ادعا می‌کند متفاوت است. این در صورتی است که انتقاد از شرکت تسلا بعد از تصادف خودروی خودران این شرکت که در آن دو مرد جان خود را از دست دادند، بیشتر شده است.

خودروهای خودران تسلا به حضور راننده نیاز دارند

گروه شفاف‌سازی در این نوشته‌ آورده است که توییت‌های ایلان ماسک با واقعیت‌های مهندسی همخوانی ندارند. تسلا هم‌اکنون در سطح دو فناوری قرار دارد. سطح دو به معنای سیستم نیمه خودران است که استفاده از آن نیازمند وجود یک راننده پشت فرمان است. این در صورتی است که ایلان ماسک مدعی شده بود که در سال جاری خودروهای خودران تسلا می‌توانند بدون راننده و به صورت کاملا خودکار حرکت کنند.

تسلا در سال پیش از سرویس بتای جدید به نام (FSD) رونمایی کرد که کاربران می‌توانستند به صورت دسترسی اولیه از آن استفاده کنند. این قابلیت رانندگان را قادر می‌سازد تا در جاده‌های محلی و خیابان‌ها از سیستم رانندگی خودکار استفاده کنند. تسلا قصد دارد که با نسخه آزمایشی نرم افزار FSD تمام ایرادهای موجود را برطرف سازد. تسلا عنوان کرده است که از تاریخ 9 مارس تا به امروز 824 خودرو از برنامه آزمایشی مذکور استفاده کرده‌اند و اکثر افرادی که در این آزمایش شرکت کرده‌اند از کارمندان شرکت بودند و تنها عده اندکی از آن‌ها کارمند این شرکت نبوده‌اند.

خودروهای خودران تسلا

یکی از اظهار نظرهای منطقی مدیرعامل شرکت تسلا این بود که این شرکت از طریق آپدیت‌های نرم افزاری به آرامی پیشرفت می‌کند و  رانندگان خودروهای خودران تسلا باید آماده باشند تا هر زمان که نیاز شد اتومبیل را تحت هدایت خود در بیاورند. اما او اظهار نظرهای غیر منطقی نیز داشت که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به ادعاهای او مبنی بر رانندگی کاملا خودران خودروها اشاره کرد.

از این سخنان می‌توان نتیجه‌گیری کرد که تسلا هنوز به فناوری کاملا خودران دست نیافته است. به احتمال فراوان به این زودی‌ها اتومبیل‌های شرکت تسلا به استقلال سطح پنج یعنی رانندگی کاملا خودران دست نخواهند یافت. در ادامه یادداشت گروه شفاف‌سازی آورده شده است که ادعای شرکت تسلا مبنی بر رسیدن به فناوری خودران سطح پنج تا انتهای سال جاری قابل پذیرش نیست. بسیاری از افراد از تضاد اظهارات عمومی ماسک با گفته‌های خصوصی شرکت تسلا در ارتباط با قابلیت‌های سیستم خودران تسلا حیرت‌زده شده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*