اینترنت پرسرعت همراه اول

تمام روستاهای استان یزد به اینترنت پرسرعت همراه اول متصل شدند

تمام روستاهای استان یزد به اینترنت پرسرعت همراه اول متصل شدند. طبق اعلام این اپراتور تمامی 337 روستای بالای 20 خانوار این استان به اینترنت نسل 3 یا 4 دسترسی پیدا کردند.

صبح روز دوشنبه 10 خرداد 1400 آیین بهره‌برداری و جشن دسترسی تمام روستاهای استان یزد به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات برگزار شد و طی آن دو پروژه توسعه سایت همراه اول به شکل نمادین در دو روستای زرجوع و شادکام افتتاح شدند. در این مراسم محم دجواد آذری جهرمی (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات)، آیت الله محمدرضا ناصری (نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد)، محمدعلی طالبی (استاندار یزد)، سیدجلیل میرمحمدی (نماینده مردم تفت و میبد) و فرمانداران شهرستان‌های بافق و اردکان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

اینترنت پرسرعت همراه اول

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از عوامل اصلی و اجرایی توسعه ارتباطات روستایی در این پروژه تقدیر و تشکر کرد و با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در هیچکدام از این روستاهایی که بر مبنای طرح خدمات عمومی اجباری روستایی به اینترنت پرسرعت متصل می‌شوند سودآور نیست، گفت:

سرمایه‌گذاری در این روستاها زیان‌ده است، اما دولت این هزینه‌ها را انجام می‌دهد تا بین دانش آموز عزیزی که در روستا زندگی می‌کند با دیگری در شهر، تفاوتی وجود نداشته باشد. همچنین همراه اول زحمت اصلی توسعه ارتباطات روستایی در استان یزد و اتصال آنها به شبکه ملی اطلاعات را کشیده و اکنون پهنای باند مصرفی این استان در مجموع با 30 برابر افزایش به نسبت سال 1392، از 4 به 120 گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

آیت الله ناصری، امام جمعه یزد نیز با اعلام اینکه توجه به مناطق محروم و روستاها یک اقدام ارزنده و در راستای رضایت الهی است گفت تا قبل از اجرای این طرح توسعه بسیاری از دانش آموزان روستایی و عشایر برای تحصیل با مشکل روبه‌رو بودند؛ اما در حال حاضر با توسعه‌هایی که در حوزه ارتباطات انجام شده، این دانش‌آموزان به امکانات آموزشی دسترسی پیدا کردند.

محمدعلی طالبی، استاندار یزد نیز در این مراسم بیان کرد خوشبختانه غلبه رویکرد اقتصاد دانش بنیان بر مباحث توسعه این استان از جمله مهم‌ترین اقداماتی بوده که انجام شده است. اگر بهره‌مندی مناسبی از ظرفیت‌های ارتباطی ایجاد شده داشته باشیم قادر خواهیم بود شرایط روستاها را پایدار کرده و شاهد مهاجرت معکوس باشیم.

اتصال تمام روستاهای استان یزد به اینترنت پرسرعت همراه اول

محمدرضا پاکدل، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با اعلام اینکه شهرهای تحت پوشش نسل های سوم و چهارم (3G و 4G) این استان از 5 به 24 شهر افزایش پیدا کرد، افزود:

با افتتاح پروژه‌های توسعه‌ای امروز و اتصال 337 روستا که معادل 100 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان یزد می‌شود، 46905 خانوار روستایی یا به عبارتی 151255 نفر روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند. سرمایه‌گذاری که در یک ماه گذشته انجام شد 20 میلیارد تومان بود؛ با تلاش همراه اول و اقدام جهادی که داشتند توانستیم روستاهای باقی‌مانده را به شبکه ملی اطلاعات متصل کنیم که بر اساس گزارش‌های ساعت به ساعتی که دریافت می‌کردم کیفیت ارتباطات در تمامی روستاها مطلوب است.

گفتنی است اپراتور همراه اول با نقش آفرینی گسترده و تعهد به اجرای پروژه USO موفق شد 100 درصد روستاهای بالای 20 خانوار یا به عبارتی 337 روستای استان یزد را تحت پوشش ارتباطات خود مبتنی بر نسل‌های نوین تکنولوژی قرار دهد. علاوه بر این، همراه اول از سال 95 روی فناوری 5G تمرکز کرده و با استفاده از توان داخلی شامل تیم‌های فنی اپراتور و شرکت‌های ایرانی توانست فرآیند بومی‌سازی فناوری 5G را به انجام برساند. همچنین این اپراتور توانست در اسفند ماه 1399 برای اولین بار در ایران رکورد سرعت اینترنت 3.633 گیگابیت بر ثانیه را به نام خود ثبت کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*