واکسیناسیون کرونا برای حیوانات

طرح واکسیناسیون کرونا برای حیوانات خانگی در روسیه آغاز شد

سازمان خدمات فدرال نظارت بر دامپزشکی و گیاه پزشکی روسیه اعلام کرد طرح واکسیناسیون کرونا حیوانات خانگی در کلینیک‌های شخصی و دولتی این کشور آغاز شده است.

یولیا ملانو، مشاور ریاست سازمان خدمات فدرال نظارت بر دامپزشکی و گیاه پزشکی روسیه اعلام کرد به تازگی طرح واکسیناسیون کرونا برای حیوانات خانگی در  کلینیک‌های شخصی و دولتی این کشور با واکسن کارنیواک کوو به اجرا درآمده است. گفتنی است واکسن کارنیواک کوو به عنوان تنها واکسن ثبت شده در جهان علیه ویروس کرونا برای حیوانات محسوب می‌شود.

جزئیات واکسناسیون کرونا برای حیوانات در روسیه

آزمایش‌های بالینی واکسن کارنیواک کوو از اکتبر سال ۲۰۲۰ آغاز شده و طی آن محققان این واکسن را روی حیواناتی چون سگ، گربه، روباه قطبی، راسو، روباه و سایر حیوانات مورد آزمایش قرار دادند. مشاور ریاست سازمان خدمات فدرال نظارت بر دامپزشکی و گیاه پزشکی روسیه در همین رابطه بیان کرد نخستین سری از واکسن حیوانات به شهرهای روسیه تحویل داده شده تا حیوانات خانگی نیز همانند انسان‌ها در مقابل ویروس کرونا واکسینه شوند.

یولیا ملانو در ادامه گفته‌های خود بیان کرد نخستین سری از واکسن‌های کارنیواک کوو که دانشمندان روسی خدمات فدرال نظارت بر دامپزشکی و گیاه‌پزشکی آن را تولید کرده‌اند را به شهرهای مختلف روسیه تحویل داده‌ایم تا از شیوع این ویروس در میان حیوانات جلوگیری شود. گفتنی است تا به امروز فقط ابتلای دو گربه به کرونا در روسیه گزارش شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*