اپلیکیشن های حسابداری

معرفی بهترین اپلیکیشن های حسابداری شخصی برای اندروید و آی او اس

در این مطلب قصد داریم بهترین اپلیکیشن های حسابداری شخصی برای گوشی های دارای سیستم عامل اندروید و آی او اس را به شما معرفی کنیم.

یکی از اصلی‌ترین مسائلی که برای رسیدن به موفقیت در برنامه‌ها باید انجام شود، ایجاد نظم در حساب‌های شخصی و فاکتورهای فروشگاه است. اما دست‌یابی به موفقیت بدون برنامه‌ریزی مناسب امکان‌پذیر نمی‌شود. برای دست‌یابی به موفقیت شما می‌توانید از ابزارهای مالی و مدیریتی استفاده کنید. این ابزار در راه رسیدن به موفقیت به شما بسیار کمک خواهند کرد. یکی از کارآمد‌ترین ابزارهایی که در این راه می‌تواند به کمک شما بیاید، اپلیکیشن حسابداری است. شما با استفاده از اپلیکیشن های حسابداری می‌توانید به مدیریت صحیح حساب‌های مالی خود بپردازید و حتی به پرداخت اقساط خود را نیز نظم ببخشید. ما قصد داریم تا در این مطلب بهترین اپلیکیشن‌ های حسابداری شخصی را برای دو پلتفرم iOS و اندروید به شما معرفی کنیم.

بهترین اپلیکیشن های حسابداری شخصی اندروید

ما در ابتدا ۵ مورد از بهترین اپلیکیشن های حسابداری شخصی مخصوص اندروید را به شما معرفی خواهیم کرد. شما با استفاده از این اپلیکیشن‌ها می‌توانید به برنامه‌ریزی مالی خود سامان بخشید و حساب و کتاب‌های خود را منظم کنید.

۱- برنامه حسابداری شخصی پارمیس

اپلیکیشن های حسابداری

نخستین اپلیکیشن حسابداری که به شما معرفی خواهیم کرد ساخته شرکت دانش بنیان پارمیس است. این شرکت در ساخت اپلیکیشن‌ های حسابداری بسیار با سابقه بوده و عملکردی موفقیت‌آمیز داشته است. یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های برنامه حسابداری شخصی پارمیس این است که شما می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای و به صورت کاملا رایگان آن را دانلود کنید. شما با استفاده از این برنامه می‌توانید درآمدها و هزینه‌های شخصی و خانوادگی خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید. این برنامه دارای امکانات زیادی است که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

الف) مدیریت چک

ب) مدیریت هزینه اعضای خانواده

پ) مدیریت وام و قسط

ت) مدیریت هزینه و درآمد

یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌های برنامه حسابداری شخصی پارمیس پشتیبانی مناسب و امکان ارسال تیکت درون برنامه است. یعنی در هر جایی که با ایراد یا مشکلی رو‌به‌رو شدید یا سؤالی برای شما پیش آمد می‌توانید آن را با پشتیبانی در میان بگذارید. لازم به ذکر است که این اپلیکیشن علاوه بر نسخه اندروید دارای نسخه آی او‌ اس نیز هست.

۲- برنامه حسابداری هلو

اپلیکیشن های حسابداری

برنامه حسابداری هلو یکی از نام آشناترین اپلیکیشن های حسابداری است. طی سالیان گذشته از نسخه آی او‌ اس اپلیکیشن هلو استقبال گسترده‌ای به عمل آمده است و همین مسئله باعث شده تا هم‌اکنون نسخه اندرویدی این برنامه نیز در دسترس قرار بگیرد. شما با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید بدون هیچ سختی خاصی امور مالی خود را مدیریت کنید و حساب و کتاب‌های خود را منظم کنید. لازم به ذکر است که این برنامه یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های حسابداری شخصی ایرانی است. برخی از امکانات این برنامه به شرح زیر است:

الف) یادآوری سررسید چک

ب) مدیریت اقتصاد

پ) مدیریت اقساط

ت) یادآوری اقساط به صورت دوره‌ای

ث) مدیریت چک‌های دریافتی و پرداختی

ج) ثبت هزینه و درآمد

اما ویژگی‌های اپلیکیشن هلو تنها به این موارد محدود نمی‌شود و این برنامه یک ویژگی مهم دیگر نیز دارد که آن امکان گزارش‌گیری از تمام بخش‌ها است. شما با استفاده از بررسی و تحلیل گزارش‌های دریافتی می‌توانید امور مالی خود را به شکل دقیق‌تری مدیریت کنید.

۳- برنامه حسابداری موج

اپلیکیشن های حسابداری

یکی از اصلی‌ترین نیازهای کسب و کارهای بزرگ و کوچک و حتی کسب و کارهای فعال در شبکه‌های اجتماعی صدور فاکتور است. در اینجا است که اپلیکیشن موج وارد میدان می‌شود. این اپلیکیشن بدون هیچ پیچیدگی خاصی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به صدور فاکتور برای کاربر می‌پردازد. برنامه حسابداری موج دارای قابلیت‌های بسیار است که موارد زیر تنها گوشه‌ای از آن‌ها هستند.

الف) مدیریت کارهای بانکی

ب) امکان شخصی‌سازی فاکتور و اضافه کردن لوگو، آدرس و تلفن

پ) امکان ثبت فاکتور خرید و فروش و ارسال در شبکه‌های اجتماعی

ت) مدیریت کارهای بانکی

ث) ثبت و مدیریت تراکنش‌های بانک

ج) ثبت و دسته‌بندی مشتریان

لازم به ذکر است که شما با استفاده از اپلیکیشن حسابداری موج علاوه بر مدیریت کسب‌وکار و فاکتور می‌توانید امور مالی خود را نیز مانند چک‌ها، اقساط و وام‌ها مدیریت کنید.

۴- برنامه حسابداری شخصی قیاس

اپلیکیشن های حسابداری

برنامه قیاس به عنوان یکی از کامل‌ترین اپلیکیشن‌ های حسابداری شخصی شناخته می‌شود. این برنامه ساخت تیم حسابداری قیاس است و موفق به کسب محبوبیت زیادی نیز شده است. شعار اصلی این اپلیکیشن «حساب جیبتو داشته باش» است. این برنامه از قابلیت‌های زیادی برخوردار است که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

الف) ثبت درآمد و هزینه

ب) قابلیت ثبت وام برای مدیریت پرداخت آن

پ) تعریف نامحدود انواع حساب بانکی

ت) داشبورد مدیریتی با نمودارهای پیشرفته

شما با استفاده از این برنامه می‌توانید به ثبت، گزارش‌گیری و نگهداری از مانده حساب خود بپردازید. طراحی این برنامه به صورتی است که دانشجویان، مغازه‌داران، افراد خانه‌دار و شاغل می‌توانند به راحتی از آن‌ استفاده کنند.

۵- برنامه فاکتور فروشگاهی قیاس

اپلیکیشن های حسابداریقیاس ضمن طراحی اپلیکیشن حسابداری شخصی، یک اپلیکیشن برای فروشگاه‌ها و ثبت فاکتور نیز طراحی کرده است. افراد می‌توانند با استفاده از این برنامه در کوتاه‌ترین زمان برای مشتریان خود فاکتور صادر کنند و همچنین فروش‌های خود را نیز نظم بخشند. علاوه‌بر این افراد می‌توانند با بهره‌گیری از این برنامه مشتریان و کالاها را ثبت کنند و با جست‌وجو در میان آن‌ها، به صدور فاکتور بپردازند. این برنامه از قابلیت‌های زیادی برخوردار است که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

الف) تعریف بارکد برای کالا

ب) استفاده از دوربین به منظور خواندن بارکد

پ) رابط کاربری ساده و روان

ت) قابلیت تعریف کالا و مشتری

ث) امکان اتصال به پرینتر و چاپ فاکتور

قابلیت‌های برنامه فاکتور فروشگاهی قیاس به موارد بالا محدود نمی‌شود و یکی دیگر از ویژگی‌های کارآمد این اپلیکیشن امکان تهیه گزارش خرید و فروش و نمایش اطلاعات به شکل نمودار به منظور تصمیم‌گیری داده محور است.

بهترین اپلیکیشن‌ های حسابداری برای iOS

اکنون و پس از آن که شما بهترین اپلیکیشن‌ های حسابداری برای اندروید را شناختید نوبت به آن رسیده است که با بهترین برنامه های حسابداری شخصی برای iOS آشنا شوید.

۱- برنامه حسابداری شخصی نیو

اپلیکیشن های حسابداری

اپلیکیشن حسابداری شخصی نیو یکی از کارآمدترین اپلیکیشن‌ های حسابداری مخصوص iOS است. شما با استفاده از این برنامه می‌توانید به مدیریت یکجای حساب‌های مالی خود بپردازید و همچنین می‌توانید از سررسید اقساط و وام‌های خود آگاه شوید. این برنامه از قابلیت‌های زیادی بهره می‌برد که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است.

الف) ثبت و مدیریت اقساط

ب) ثبت و مدیریت تراکنش‌های بانکی

پ) ابزار بودجه بندی

ت) ثبت درآمد و هزینه‌ها و ارائه گزارش آن‌ها

شما با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید به بهترین شکل ممکن امور مالی خود را مدیریت کنید و در میان هزینه و درآمد خود تعادل به وجود بیاورید.

۲- برنامه حسابداری فروشا

اپلیکیشن های حسابداری

شما با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید کسب‌وکار و مشتریان خود را مدیریت کنید و همچنین می‌توانید به صدور فاکتور فروش و فرستادن آن برای مشتریان خود بپردازید. این برنامه دارای رابط کاربری سرراست است که کار با آن را آسان می‌کند. اپلیکیشن حسابداری فروشا دارای ویژگی‌های زیادی است که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

الف) محاسبه مالیات و تخفیف

ب) ثبت فاکتور

ت) امکان چاپ فاکتورها با پرینتر و چاپگرهای حرارتی

ث) قابلیت اضافه کردن مهر، لوگو و امضا به فاکتورها

ج) ثبت و اسکن بارکد

لازم به ذکر است که این برنامه علاوه بر نسخه رایگان با ویژگی‌های مذکور، یک نسخه پیشرفته‌تر نیز دارد که می‌توانید با فعال کردن آن از قابلیت‌های بیشتری بهره‌مند شوید.