کارآموزی آکادمی همراه اول

اولین دوره کارآموزی آکادمی همراه اول افتتاح شد

اولین دوره کارآموزی آکادمی همراه اول با هدف تربیت، توسعه و توانمندسازی نیروی انسانی در اکوسیستم دیجیتال افتتاح شد.

صبح روز چهارشنبه 12 خرداد 1400 مراسم افتتاحیه نخستین دوره کارآموزی سازمانی همراه اول در برج ستاره ونک برگزار شد که در این مراسم 40 نفر از متقاضیان تایید صلاحیت شده، قائم مقام مدیرعامل و معاون توسعه سازمان و سرمایه انسانی شرکت ارتباطات سیار ایران حضور داشتند.

جزئیاتی از کارآموزی آکادمی همراه اول

پس از اینکه اولین فراخوان ثبت نام و ورود به این دوره توسط همراه اول منتشر شد، بیش از 3600 متقاضی برای 40 موقعیت کارآموزی گروه همراه اول اطلاعات خود را ثبت و رزومه خود را ارسال کردند. در نهایت برترین افراد برای این موقعیت‌ها بعد از انجام آزمون‌های ارزیابی و مصاحبه مشخص شدند و دوره چهارماهه خود را آغاز کردند. منتخبان اولین دوره طی فرایند آموزش با کمک مربیان متخصص به شکل حرفه‌ای با بازارکار و موقعیت مربوطه شغلی آشنایی پیدا کرده و بعد از اینکه آموزش‌های موردنیاز را گذراندند، برای آنها امکان ادامه همکاری بلندمدت نیز در صورت توافق هر دو طرف فراهم می‌شود.

کارآموزی سازمانی یا Internship یک مدل فراگیر برای شناسایی، ارزیابی، جذب، آموزش و اجتماعی‌سازی کارکنان جدید به سازمان محسوب می‌شود. این مدل به عنوان الگویی کارآمد سالیان طولانی است که در بسیاری از شرکت‌های معتبر بین‌المللی اجرا می‌شود و ضمن کمک به سازمان‌ها برای پیدا کردن نیروی انسانی با انگیزه و توانمند، مسیر بسیار مناسبی را نیز برای کارجویان فراهم می‌کند تا قادر باشند طبق الگویی بر پایه آموزش و شایستگی نقشه راه شغلی خود را شروع کند.

طبق اطلاعاتی که از متقاضان حضور در دوره اول جمع‌آوری شده است، بیش از 50 درصد متقاضیان از گروه بانوان و 65 درصد کل جامعه آماری از دانشگاه‌های دولتی بودند. همچنین طرح کلی کارآموزی آکادمی همراه اول نیز در قالب 3 فاز آموزش، نظارت در زمان انجام وظایف و تفویض و بهره‌برداری بوده که در مدت زمان 4 ماه به پایان می‌رسد.

حمید بهروزی، قائم مقام همراه اول و جعفر بلوک آذری، معاون توسعه سازمان و سرمایه انسانی شرکت ارتباطات سیار ایران نیز در این مراسم حضور پیدا کردند و علاوه بر تشریح جایگاه اپراتور اول از ابعاد مختلف، ساختار سازمانی جاری همراه اول نیز برای کارآموزان سخن گفتند. بهروزی با بیان اینکه رویکردهای این اپراتور طی 2 سال اخیر تغییر پیدا کرد گفت:

رویکرد همراه اول با در اختیار داشتن 100 میلیون مشترک، ارائه سرویس‌های نوآورانه و دیجیتال با استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های داخلی است. ما توانستیم پلتفرم‌های بزرگی مانند شاد که در حال حاضر مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد را ارائه کنیم که متخصصان داخلی آنها را توسعه داده‌اند. از این رو امیدواریم با تدارک دیدن پروسه جذب از طریق کارآموزی سازمانی، بتوانیم به توانمندتر شدن هر چه بیشتر پروژه‌های نوآورانه کنونی کمک کنیم و بتوانیم بزرگترین سرویس‌ها را در منطقه داشته باشیم.

آکادمی همراه در تابستان سال 99 با هدف تربیت، توسعه و توانمندسازی نیروی انسانی در اکوسیستم دیجیتال فعالیت خود را آغاز کرد. همچنین این آکادمی به پشتوانه دانش و توسعه شرکت‌های بزرگی چون همراه اول در تلاش است تا نیازهای آموزشی، عمومی، تخصصی و فاصله مهارتی میان تحصیلات دانشگاهی و فضای کار را با طراحی و اجرای دوره‌های آموزشی و کارآموزی سازمانی برطرف سازد. گفتنی است اپراتور همراه اول طی سال‌های اخیرا همواره روی تجهیزات و سرمایه‌های بومی سرمایه‌گذاری متعددی انجام داده و قصد دارد در آینده‌ای نزدیک هدف خود یعنی تبدیل شدن به یکی از رهبران بازار ICT منطقه با ارائه خدمات و راهکارهای هوشمند با هدف توانمندسازی اکوسیستم دیجیتال را به سرانجام برساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*