هارمونی او اس

از هارمونی او اس تا تبلت، ساعت و مانیتور جدید؛ در مراسم امروز هواوی چه گذشت؟

از هارمونی او اس گرفته تا محصولات جدیدی مانند تبلت، ساعت هوشمند، ایرباد بی سیم و مانیتور در مراسم امروز هواوی در ۱۲ خرداد معرفی شدند.

امروز، چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ مصادف با ۲ ژوئن ۲۰۲۱، از ساعت ۱۶:۳۰ به وقت ایران، هواوی یک مراسم بزرگ و ویژه را برگزار کرد که این رویداد به صورت آنلاین پخش شد. هواوی در این مراسم مهم خود به معرفی و رونمایی آخرین دستاوردهایش در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری پرداخت. سیستم عامل هارمونی ۲.۰ – HarmonyOS 2.0 به صورت رسمی معرفی شد و در کنار آن شاهد رونمایی از چند محصول جدید مانند تبلت، ساعت هوشمند و مانیتور بر پایه همین سیستم عامل اختصاصی هواوی بودیم.

هارمونی او اس

مدت‌ها بود که علاقه‌مندان حوزه تکنولوژی منتظر این مراسم بزرگ و رونمایی رسمی از سیستم عامل هارمونی بودند. سرانجام پس از انتشار بتاهای مختلف برای توسعه‌دهندگان، امروز نسخه نهایی هارمونی او اس با قابلیت‌های جدید و ویژه رونمایی شد تا طیف گسترده‌ای از محصولات جدید هواوی از جمله ساعت هوشمند و تبلتی که همین امروز معرفی شدند، از این سیستم عامل اختصاصی هواوی بهره‌مند شوند. در ادامه اتفاقاتی که در مراسم امروز هواوی رخ داد را مرور می‌کنیم و با سیستم عامل و محصولاتی که در این رویداد بزرگ معرفی شدند آشنا می‌شویم.

هارمونی او اس ۲.۰ ؛ سیستم عامل اختصاصی هواوی از راه رسید

بخش مهم و ویژه مراسم امروز هواوی، معرفی و رونمایی از سیستم عامل اختصاصی این شرکت یعنی هارمونی او اس ۲.۰ بود که با نوآورین‌های جذاب خود، نگاه‌ها را به سمت خود کشاند. HarmonyOS 2.0 یک سیستم عامل کاملا منبع باز – OpenSource و توزیع شده است که صرفا برای استفاده در گوشی های هوشمند و تبلت‌ها توسعه داده نشده و هدف‌های بزرگتری برای آن وجود دارد.

ویژگی ممتاز هارمونی او اس ، قابلیت توزیع‌پذیری آن است که باعث می‌شود یک اکوسیستم بزرگ شکل بگیرد و وسایل مختلف از گوشی هوشمند تا لوازم خانگی را درون خود جای می‌دهد. در واقع این سیستم عامل می‌تواند همه تجهیزات دیجیتال اطراف کاربران را به یکدیگر متصل کند. به عنوان مثال با این تعامل هوشمند بین تجهیزات مختلف می‌توان در مسیریابی استفاده کرد. مثلا کاربر مقصد مورد نظر خود را در گوشی هوشمندش انتخاب می‌کند و بعد آن را در جیب خود قرار می‌دهد و ادامه مسیریابی را با ساعت هوشمند خود انجام می‌دهد.

قابلیت‌های هارمونی او اس به همین جا ختم نمی‌شود و این سیستم عامل کاربردهای مثال زدنی بسیاری دارد که یکی از آنها فضاهای آموزشی است. در اکوسیستم هارمونی او اس ، ارتباط بین استاد و شاگردان فقط به صفحه نمایش کلاس محدود نمی‌شود و می‌توان بین تبلت، گوشی، صفحه نمایش و حتی ساعت هوشمند هر یک از آنها ارتباط برقرار کرد. امکان جابه‌جایی تماس‌ها بین دستگاه‌های مختلف، از دیگر کاربردهای مفید این اکوسیستم یکپارچه است. برای مثال شما می‌توانید هنگامی که در تاکسی نشسته‌اید، تماس تصویری را با دوستتان آغاز کنید و وقتی به خانه رسیدید، این تماس تصویری را روی لپ تاپتان ادامه بدهید.

سیستم عامل هارمونی بدون توجه به حجم حافظه داخلی یا حافظه رم، روی هر سخت افزاری اجرا می‌شود که موجب انعطاف‌پذیری بی نظیر برای توسعه دهندگان و سازندگان خواهد شد. شما همچنین می‌توانید از منابع سخت افزاری وسایل مختلف برای به وجود آوردن یک ابردستگاه با قدرت پردازشی بالاتر استفاده کنید. با این قابلیت، کاربران قادر خواهند بود که با اتصال تجهیزات مختلف به هم، یک ابردستگاه ایجاد کنند که کارکردهای این وسایل در کنار هم جمع می‌شوند و همه آنها روی یک صفحه در زیر انگشتان کاربر قرار خواهد گرفت.

کارایی و سرعت از دیگر مسائلی بوده که هواوی در توسعه HarmonyOS توجه ویژه‌ای به آن داشته است. سیستم عامل هارمونی عملکرد روان‌تر، سریع‌تر و بهینه‌تری نسبت به اندروید دارد و با آن از عملکرد گرافیکی بالاتر و حتی دوام باتری طولانی‌تری برخوردار خواهید شد. این سیستم عامل، چندین و چند نوآوری دیگر را در زمینه‌های مختلف مانند کارایی، تعامل هوشمند، رابط کاربری، امنیت و خلق آینده هوشمندتر و پیشرفته‌تر ارائه کرده که در آینده به آنها نیز خواهیم پرداخت.

مانیتورهای هواوی میت ویو

هواوی در مراسم امروز خود از محصولات جدیدی هم رونمایی کرد که یکی از آنها مانیتور میت ویو است. هواوی MateView یک نمایشگر ۲۹ اینچی است که از وضوح تصویر 4K+ و پنل ۱۰ بیتی با دقت رنگ بسیار بالا بهره می‌برد و گزینه‌ای ایده‌آل برای تماشای فیلم، تولیدکنندگان محتوا و طراحان محسوب می‌شود. این مانیتور علاوه بر برخورداری از پنل با وضوح و کیفیت بالا، طراحی منحصربه‌فردی هم دارد که نگاه‌ها را به خود خیره می‌کند و هر کسی مسحور زیبایی آن می‌شود. حاشیه‌های اطراف نمایشگر بسیار باریک است و نسبت صفحه نمایش به بدنه به ۹۴ درصد می‌رسد. خود مانیتور نیز ضخامت بسیار کمی دارد و ضخامت ضخیم‌ترین نقطه آن به فقط ۹.۳ میلی‌متر می‌رسد.

هواوی میت ویو

هواوی MateView دقت رنگ و شدت روشنایی بسیار بالایی دارد و تاییدیه VESA DisplayHDR 400 را دریافت کرده است. استفاده از بلندگوی دوگانه ۵ واتی در جلوی میت ویو، از دیگر ویژگی‌های شاخص این مانیتور محسوب می‌شود.

هواوی میت ویو جی تی

هواوی همچنین مانیتور خمیده ۳۴ اینچی به نام MateView GT را برای گیمرها معرفی کرد. این مانیتور گیمینگ دارای پنل ۱۰ بیتی با وضوح تصویر WQHD و نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۶۵ هرتزی است. ساندبار داخلی بسیار باکیفیت و میکروفون دوگانه که گیمرها را از داشتن هدست بی نیاز می‌کند از دیگر نقاط قوت این مانیتور بسیار زیبا محسوب می‌شوند.

هواوی میت ویو جی تی

ساعت های هوشمند هواوی واچ ۳

بخش مهم دیگر مراسم امروز هواوی، رونمایی از ساعت های هوشمند جدید این شرکت بود. سری هواوی واچ ۳ – Huawei Watch 3 در این مراسم آنلاین به صورت رسمی معرفی شدند. علاوه بر طراحی مدرن و زیبا و سخت افزار ارتقا پیدا کرده، هواوی واچ ۳ از سیستم عامل هارمونی او اس ۲.۰ برخوردار است که تجربه‌ای نوین را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. هواوی Watch 3 نسبت به نسل قبلی، از صفحه نمایش بزرگتر ۱.۴۳ اینچی امولد با وضوح تصویر ۴۶۶ در ۴۶۶ پیکسل و تراکم بالا و شدت روشنایی ۱۰۰۰ نیت بهره می‌برد.

هواوی واچ ۳

هواوی واچ ۳ از سیم کارت مجتمع یا eSIM و شبکه‌های موبایل پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید بدون گوشی هم از آن استفاده کنید. علاوه بر HarmonyOS، فروشگاه اپلیکیشن اپ گالری – AppGallery هم به این ساعت اضافه شده و اکنون شما می‌توانید اپلیکیشن‌های متنوع را از این فروشگاه دریافت و نصب کنید که این یک مزیت بزرگ نسبت به نسل قبلی این ساعت‌ها به شمار می‌رود.

هواوی در کنار نسخه استاندارد Watch 3، از نسخه پیشرفته‌تر این سری یعنی واچ ۳ پرو نیز رونمایی کرد. هواوی واچ ۳ پرو دارای قاب آلومینیومی، باتری پرظرفیت‌تر و یک قابلیت جدید در مقایسه با نسخه اصلی است. این قابلیت ویژه و جدید، GPS دو بانده برای دقت و پایداری بیشتر در تشخیص موقعیت مکانی در مکان‌های پرازدحام مانند کلانشهرها است که چنین قابلیتی در کمتر ساعت هوشمندی وجود دارد.

هواوی واچ ۳ پرو

تبلت جدید هواوی میت پد

هواوی در مراسم امروز خود از سه تبلت جدید در سری MatePad رونمایی کرد. این تبلت‌ها شامل سه مدل میت پد پرو ۱۲.۶ اینچی، میت پد پرو ۱۰.۸ اینچی و میت پد ۱۱ می‌شوند که هر سه مدل از هارمونی او اس استفاده می‌کنند. هواوی MatePad 11 و MatePad Pro 10.8 دارای تراشه اسنپدراگون کوالکام هستند، اما مدل بزرگتر یعنی MatePad Pro 12.6 به چیپست اختصاصی کایرین 9000E مجهز شده است.

هواوی میت پد

هواوی میت پد ۱۱ از نسل دوم قلم هوشمند M-Pencil با قابلیت‌های پیشرفته‌تر و بیشتر، صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی برای ارائه تجربه‌ای سریع و روان (به خصوص در هنگام بازی کردن) و کیفیت تصویر بالاتر برای پخش ویدیو برخوردار است. تبلت جدید میت پد پرو هم نسخه ارتقا یافته نسل قبلی است که اکنون در دو اندازه صفحه نمایش ۱۰.۸ و ۱۲.۶ اینچی عرضه می‌شود و طراحی زیبا، سخت افزار قدرتمند و قابلیت‌های مخصوص کاربران حرفه‌ای را یکجا به کاربران هدیه می‌کنند.

هواوی میت پد پرو

مدل ۱۰.۸ اینچی MatePad Pro دارای چیپست قدرتمند کوالکام اسنپدراگون ۸۷۰ است که ترکیب آن با سیستم عامل هارمونی باعث شده عملکردی سریع و روان با مصرف بهینه باتری به شما ارائه شود. بلندگوی چهارتایی، میکروفون پنج تایی و قلم پیشرفته M-Pencil با قابلیت تشخیص فشار در ۴۰۹۶ سطح مختلف از دیگر ویژگی‌های شاخص این تبلت به شمار می‌روند.

ایرباد بی سیم هواوی فری بادز ۴

ایرباد هواوی فری بادز ۴ هم در این مراسم رونمایی شد. در طراحی FreeBuds 4 به راحتی و ارگونومی، توجه ویژه‌ای شده و اکنون قرارگیری این ایرباد در گوش بسیار راحت‌تر از قبل شده است. با ۱۳ بهینه‌سازی مختلف، حالا هر گوشی فری بادز ۴ فقط ۴.۱ گرم وزن دارد. این مدل مانند نسل قبلی دارای میکروفون دوگانه و الگوریتم‌های پیشرفته برای حذف نویزهای محیطی است و به این ترتیب کاربران با استفاده از این هندزفری بی سیم می‌توانند حتی در مناطق پرسروصدا هم غرق در موسیقی شوند و مکالمه‌ای آرام و واضح داشته باشند.

هواوی فری بادز ۴

یکی از تغییرات مهم هواوی FreeBuds 4، استفاده از دیافراگم ساخته شده از کریستال پلیمری مایع است که باعث شده دوام و طول عمر بالاتر و عملکرد بهتری در زمینه تولید صداهای میانی و تریبل ارائه شود. همچنین این ایرباد از محدوده فرکانسی تا ۴۰ کیلوهرتز هم پشتیبانی می‌کند. هواوی در این محصول جدید خود از موتور پردازشی جدید برای تقویت صدای باس استفاده کرده که نسبت به نسل گذشته، عمق صدای باس را تا ۱۵ درصد افزایش داده است که چنین موضوعی با توجه به ابعاد کوچک و وزن کم محصول، یک پیشرفت بزرگ محسوب می‌شود.

در انتها لازم است بگوییم که هواوی در مراسم امروز خود دوباره با دست پر به میدان آمد و با معرفی انواع محصولات جدید خود موفق شد نگاه‌ها را به سوی خود جذب کند. محور اصلی این مراسم، هارمونی او اس بود که انتظار داریم در آینده نزدیک به محصولات بیشتری از هواوی راه پیدا کند و پیشرفت این شرکت در آینده را رقم بزند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*