استخراج رمزارز

رئیس پلیس امنیت اقتصادی از استخراج رمزارز در سازمان‌های دولتی خبر داد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا، استخراج رمزارز در سازمان‌های دولتی را تایید کرد و از برخورد با ماینرهای غیر قانونی خبر داد.

سردار محمدرضا مقیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا طی مصاحبه‌ای در ارتباط با برخورد پلیس با استخراج غیرمجاز ارزهای دیجیتال عنوان کرد که تمام دستگاه‌‌های استخراج کننده ارزهای دیجیتال به صورت قاچاقی و غیر قانونی به کشور وارد شده‌اند. علاوه بر این،‌ این دستگاه‌ها به صورت غیر قانونی از برق کشور برای استخراج رمزارز استفاده می‌کنند که این مسئله بر حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی کشور تأثیر مخرب می‌گذارد که نمونه بارز این تأثیرها قطعی‌ برق در روزهای اخیر است.

کشف و ضبط حدود ۷۲ هزار دستگاه استخراج کننده ارزهای دیجیتال

مقیمی در ادامه با اشاره به این موضوع که از اوایل توسعه ارزهای دیجیتال در دنیا تا به امروز حدود ۷۲ هزار دستگاه استخراج کننده ارز دیجیتال در کشور شناسایی و توقیف شده است، عنوان کرد که نزدیک به ۳ هزار دستگاه استخراج رمزارز از نخستین روزهای سال ۱۴۰۰ تاکنون شناسایی و توقیف شده و در اختیار حوزه‌های مربوطه قرار داده شده و همچنین با عوامل این کار نیز برخورد قانونی صورت گرفته است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با اشاره به این که استخراج ارزهای دیجیتال در ۳ گروه خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی صورت می‌گیرد، بیان کرد که تمام این موارد از سوی پلیس اعمال قانون خواهند شد و در همین مدت بعضی از اشخاصی که مشغول به استخراج غیر قانونی رمزارز بودند دستگیر و در اختیار قانون قرار داده‌ شده‌اند.

مقیمی در ادامه گفت دستگاه‌های استخراج رمزارز به صورت غیر قانونی و قاچاق به کشور وارد می‌شوند و تاکید کرد که تمام دستگاه‌های ماینر وارد شده به کشور دسته دوم و فرسوده هستند و هیچ‌یک از آن‌ها نو نیستند. قاعدتا دستگاه‌های این‌چنینی دیگر قادر نیستند عملکرد مناسبی داشته باشند و عمر مفید آن‌ها به سر رسیده است. ضمن این که هزینه نگهداری از آن‌ها بسیار بیشتر است و همچنین مصرف برق آن‌ها نیز بیشتر است.

استخراج رمزارز توسط سازمان های دولتی

مقیمی در ادامه با اشاره به فعالیت بعضی از ارگان‌ها و سازمان‌ها در زمینه استخراج رمزارز عنوان کرد که اطلاعات این سازمان‌ها در اختیار پلیس قرار گرفته است و لازم است که آن‌ها نیز اعمال قانون شوند. رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا در انتها و در خصوص استخراج قانونی ارزهای دیجیتال بیان کرد که تعدادی از استخراج کنندگان برای انجام این کار مجوز دریافت کرده‌اند و برق مورد نیازشان توسط خودشان تولید می‌شود و به صنعت برق کشور هیچ فشاری وارد نمی‌کنند. این موارد در چارچوب قانون عمل می‌کنند و پلیس تنها با استخراج کنندگان غیر مجاز برخورد قانونی می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*