کارت گرافیک RTX 3080 Ti

انویدیا از کارت گرافیک RTX 3080 Ti و RTX 3070 Ti رونمایی کرد

انویدیا کارت گرافیک RTX 3080 Ti را به همراه ۱۰۲۴۰ هسته کودا  معرفی کرد. این شرکت از کارت گرافیک RTX 3070 Ti به همراه ۶۱۴۴ هسته کودا هم رونمایی کرد.

انویدیا ماه جدید را با رونمایی از کارت‌های گرافیک جدید خود آغاز کرد. همانند دیگر کارت گرافیک‌های این شرکت که پسوند Ti را یدک می‌کشند، کارت گرافیک RTX 3080 Ti و RTX 3070 Ti نیز دارای میزان رم بیشتر نسبت به مدل‌های معمولی خود هستند و عملکرد بهتری نیز ارائه می‌دهند. کاربران این کارت‌های گرافیک می‌توانند از جدیدترین بازی‌های تریپل ای (Triple-A) لذت ببرند. هر دو کارت گرافیک جدید انویدیا از فناوری‌های رهگیری پرتو، DLSS و رفلکس بهره می‌برند.

کارت گرافیک RTX 3080 Ti

RTX 3080 Ti دارای بیشینه فرکانس ۱.۶۷ گیگاهرتز است و از ۱۰۲۴۰ هسته کودا و ۸۰ کلاستر GPU بهره می‌برد. فرکانس کارت گرافیک RTX 3070 Ti نیز در بیشترین حالت به ۱.۷۷ گیگاهرتز می‌رسد و به ۶۱۴۴ هسته کودا و ۴۸ هسته RT مجهز شده است.

کارت گرافیک RTX 3070 Ti

هر دو کارت گرافیک از نسل دوم هسته‌های RT و نسل سوم هسته‌های Tensor بهره می‌برند. علاوه بر این RTX 3080 Ti دارای ۱۲ گیگابایت حافظه GDDR6X و باس ۳۸۴ بیتی است. در حالی که 3070 Ti به ۸ گیگابایت رم و باس ۲۵۶ بیتی مجهز شده است. هر دو کارت گرافیک ۳۵۰ وات از منبع تغذیه دریافت خواهد کرد.

کارت گرافیک RTX 3080 Ti

انویدیا ادعا می‌کند که کارت گرافیک‌های جدیدش در مقایسه با نسل قبل تا ۱.۵ برابر عملکرد بهتری دارند. کارت گرافیک RTX 3080 Ti قیمتی برابر با ۱۱۹۹ دلار دارد و از امروز در بازار عرضه می‌شود. کارت گرافیک RTX 3070 Ti نیز ۵۹۹ دلار قیمت دارد و از ۲۰ خرداد در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود.

البته شرایط جهانی کمبود نیمه هادی ها سبب شده که همانند چند سال اخیر شاهد عرضه محدود این کارت‌های گرافیک باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*