قیمت خودروهای خارجی

قیمت خودروهای خارجی با لغو تحریم‌ها حدود 35 درصد کاهش پیدا می‌کند

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت گفت قیمت خودروهای خارجی با لغو تحریم‌ها حدود 35 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت عنوان کرد در حال حاضر جدیدترین خودروهای خارجی موجود در بازار ایران مدل 2017 بوده و فقط تعداد کمی از آنها مدل 2018 هستند. در حقیقت ممنوعیت واردات خودرو طی چند سال اخیر باعث شد تا قیمت این خودروها نیز به میزان زیادی افزایش پیدا کند.

کاهش قیمت خودروهای خارجی با لغو تحریم‌ها

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت در ادامه بیان کرد قیمت ماشین های خارجی در بازار ایران آنقدر زیاد است که حتی با نرخ فعلی دلار نیز همخوانی ندارد. وی افزود اگر تحریم‌ها لغو شود شاهد کاهش شدید قیمت این خودروها خواهیم بود. موتمنی تاکید کرد انتظار می‌رود با لغو تحریم‌ها قیمت ماشین های خارجی حداقل بین 30 تا 35 درصد کاهش یابد.

گفتنی است فعالان بازار خودروهای خارجی اعلام کردند طی هفته اخیر قیمت این خودروها نسبت به روزهای ابتدایی سال 1400 حدود 10 درصد کاهش یافته است. همچنین کارشناسان بر این باورند که اگر گشایشی در برجام رخ دهد و حتی اگر شاهد کاهش نرخ ارز نباشیم، باز هم زمزمه‌های ورود خودروهای خارجی مدل 2021 به بازار ایران باعث می‌شود تا این خبر روی بازار اثر روانی بگذارد و کاهش قیمت‌ها را به همراه خواهد داشت.

از طرفی برخی کارشناسان اعلام کردند احتمال دارد خارجی‌ها بخواهند قسمتی از بدهی خود به ایران را به شکل کالای تمام شده مانند خودرو پرداخت کنند که تمام این موارد در کاهش قیمت خوروهای خارجی در بازار تاثیرگذار خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*