باتری سری آیفون 13

ظرفیت باتری سری آیفون 13 لو رفت

ظرفیت باتری سری آیفون 13 – iPhone 13 منتشر شده است و گویا عمر باتری آیفون‌های امسال نسبت به نسل قبل بهبود قابل توجهی را به خود خواهند دید.

پیش از این شایعه شده بود که اپل امسال سری آیفون 13 را با ظرفیت باتری بیشتری در مقایسه با سال قبل معرفی خواهد کرد. حالا به نظر می‌رسد که این شایعه درست از آب در آمده است زیرا پستی در شبکه اجتماعی ویبو منتشر شده است که جزئیات باتری سری بعدی آيفون را نشان می‌دهد.

آیفون 13 مینی از یک صفحه نمایش ۵.۴ اینچی بهره خواهد برد و یک باتری ۲۴۰۶ میلی‌آمپری وظیفه تأمین انرژی آن را به عهده خواهد داشت. آیفون 12 مینی به یک باتری ۲۲۲۷ میلی‌آمپری مجهز شده بود.

باتری سری آیفون 13

همانند سال گذشته، آیفون 13 و آيفون 13 پرو هر دو از صفحه نمایش ۶.۱ اینچی و باتری با ظرفیت یکسان بهره خواهند برد. طبقه اطلاعات منتشر شده ظرفیت باتری این گوشی‌ها ۳۰۹۵ میلی‌آمپر خواهد بود که در مقایسه با ۲۸۱۵ میلی‌آمپر سال گذشته افزایش خوبی به نظر می‌رسد.

بیشترین افزایش باتری مربوط به آیفون 13 پرو مکس بوده است. منبع منتشر کننده خبر اعلام کرده است که این مدل از باتری ۴۳۵۲ میلی‌آمپری بهره خواهد برد که در مقایسه با نمونه ۳۶۸۷ میلی‌آمپری موجود در آیفون 12 پرو مکس یک پیشرفت چشمگیر محسوب می‌شود.

پیش از این مینگ چی کوئو، تحلیلگر معروف، گفته بود که طراحی به روز شده iPhone 13 Pro می‌تواند به استفاده از باتری‌های بزرگ‌تر منجر شود. درگاه سیم‌کارت با برد اصلی ادغام خواهد شد و ضخامت ماژول‌های اپتیکال نیز کاهش خواهند یافت.

باتری سری آیفون 13

انتظار می‌رود که باتری‌های بزرگ‌تر تا حدودی سبب افزایش وزن آیفون‌های جدید شوند. همچنین؛ سال گذشته شایعه شده بود که آيفون 13 از فناوری برد نرم باتری بهره خواهد برد. این فناوری به اپل اجازه می‌دهد که به جای نمونه‌های فعلی از برده‌ای انعطاف پذیر استفاده کند و در نهایت فضای بیشتری برای قرار دادن سلول‌های بزرگ‌تر داشته باشد.

اپل در سری آیفون 13 از تراشه A15 Bionic استفاده خواهد کرد. این تراشه در مقایسه با نسل قبلی مصرف انرژی کمتری دارد و به افزایش عمر باتری کمک خواهد کرد. پردازنده جدید بر پایه نسخه بهبود یافته‌ای از معماری 5nm شرکت TSMC است که پیش از این در تراشه A14 استفاده شده بود.

همچنین گفته می‌شود که مدل‌های بالا رده به پنل های اولد LTPO مجهز خواهند شد. این پنل ها در مقایسه با نمونه‌های مورد استقاده در آیفون 12 پرو و پرو مکس ۲۰ درصد مصرف انرژی کمتری دارند. البته مهترین دلیل برای استفاده از پنل های LTPO افزایش نرخ تازه‌سازی آيفون 13 پرو و پرو مکس بوده است و گزارش‌ها نیز از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز این پنل ها حکایت دارند. فناوری LTPO امکان تغییر پویا رفرش ریت را فراهم می‌کند تا این میزان با توجه به محتوای نمایش داده شده تغییر کند. اما؛ مدل معمولی و مینی آیفون 13 همچنان دارای نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز خواهند بود.

باتری سری آیفون 13 / ناچ آیفون

سری آیفون 13 در شهریور ماه معرفی خواهند شد و تغییرات آن‌ها تنها به افزایش ظرفیت باتری خلاصه نخواهد شد. ما انتظار داریم ناچ نمایشگر کوچک‌تر شود و از حسگرهای بزرگ‌تر و لنزهای جدیدتری در این سری استفاده شود که بدون شک به افزایش برآمدگی دوربین منجر خواهد شد. اما؛ طراحی کلی تفاوت چندانی با سری آیفون 12 نخواهند داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*