هواوی

59 شرکت چینی از جمله هواوی در لیست سیاه دولت بایدن قرار گرفتند

دولت بایدن 59 شرکت چینی از جمله هواوی را در لیست سیاه خود قرار داد. بر اساس دستور رئیس جمهور آمریکا شرکت‌های آمریکایی اجازه سرمایه‌گذاری در این شرکت‌های چینی را ندارند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اخیرا با امضای یک دستور جدید طرح ممنوعیت سرمایه‌گذاری شرکت‌های آمریکایی در شرکت‌های چینی را گسترش داد. بر اساس این دستور، 59 شرکت چینی از جمله شرکت هواوی که با نیروی نظامی چین یا صنعت نظارتی این کشور ارتباط دارند در لیست سیاه دولت آمریکا قرار گرفتند تا شرکت‌های آمریکایی نتوانند در آنها سرمایه‌گذاری کنند. گفتنی است این طرح در ابتدا توسط دونالد ترامپ آغاز شد و اکنون جو بایدن آن را تکمیل کرد.

جزئیات ممنوعیت سرمایه‌گذاری در 59 شرکت چینی از جمله هواوی

ممنوعیت جدیدی که دولت بایدن برای شرکت‌های چینی در نظر گرفت از دوم ماه آگوست در نیویورک برای سرمایه‌گذاری جدید به اجرا می‌رسد. همچنین سرمایه‌گذارانی که در گذشته در این شرکت‌های چینی سرمایه‌گذاری کردند به مدت یکسال فرصت دارند تا سرمایه‌های خود را از این شرکت‌ها خارج کنند. این دستور دولت بایدن همان سیاست دونالد ترامپ برای مقابله با شرکت‌های چینی را دنبال می‌کند. همچنین این دستور دولت آمریکا توسط وال استریت و کپیتال هیل مورد نظارت دقیق قرار دارد و قانون‌گذاران هر دو حزب آمریکا از دولت بایدن خواستند تا در برابر چین، موضع قدرتمندی داشته باشد.

گزارش منتشر شده نشان می‌دهد اکثر شرکت‌هایی که بایدن در لیست سیاه خود قرار داده در گذشته نیز در لیست ترامپ قرار داشتند که از جمله آنها می‌توان به شرکت‌های بزرگ مخابراتی هواوی، چاینا موبایل کامیونیکیشن، یونیکام و چاینا تلکامیونیکیشنز اشاره کرد. همچنین در این لیست نام شرکت دیجیتالی هانگژو هیکویژن که تولیدکننده دوربین‌های نظارتی و فناوری شناسایی چهره است نیز حضور دارد. بر اساس دستور جدید رئیس جمهور آمریکا، این ممنوعیت سرمایه‌گذاری به تمام شعبه‌های 59 شرکت چینی مربوط می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*