میکروچیپ در واکسن کرونا

آیا وجود خاصیت آهنربایی و میکروچیپ در واکسن کرونا واقعیت دارد؟

اخیرا شایعه‌های متعددی در خصوص ایجاد خاصیت آهنربایی و وجود میکروچیپ در واکسن کرونا منتشر شد، اما آیا این شایعه‌ها واقعیت دارند؟ در ادامه از زبان کارشناسان به این پرسش پاسخ می‌دهیم.

اخیرا در فضای مجازی در خصوص واکسن کرونا از جمله واکسن آسترازنکا ادعاهای مختلفی مبنی بر ایجاد خاصیت آهنربایی و وجود میکروچیپ مطرح شده است. همچنین بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی ویدیوهای مختلفی مبنی بر آهنربایی شدن بدنشان پس از دریافت واکسن منتشر کردند، اما آیا این شایعات واقعیت دارد؟ در ادامه به برخی از پرسش‌های مهم این حوزه از زبان کارشناسان پاسخ خواهیم داد.

تکذیب فرضیه مغناطیسی شدن در محل تزریق واکسن کرونا

تیم بررسی واقعیت خبرگزاری رویترز به کمک متخصصان فیزیک و پزشکی ادعای مغناطیسی شدن در محل تزریق واکسن کرونا را بررسی و اعلام کردند در واکسن‌های کرونا موادی که بتواند در محل تزریق میدان الکترومغناطیسی ایجاد کند وجود ندارد و به همین دلیل فرضیه مغناطیسی شدن در محل تزریق واکسن کرونا کذب است. همچنین کارشناسان بررسی واقعیت این خبرگزاری، شایعه وجود میکروچیپ در واکسن کرونا را نیز تکذیب کردند.

میدان مغناطیسی برای بدن بی‌ضرر است

وب‌سایت موسسه ملی علوم بهداشت محیط زیست آمریکا نیز در این خصوص اعلام کرد میدان‌های الکتریکی و مغناطیسی به عنوان مناطق نامرئی انرژی محسوب می‌شوند که معمولا به آنها تابش می‌گویند. طبق اعلام این موسسه، تابش به طور معمول دارای دو نوع بوده که نوع اول آن غیر یونیزه‌کننده است؛ این نوع تابش در واقع اشعه سطح پایین امواج خطوط برق، امواج تلویزیون و رادیویی محسوب می‌شود که برای انسان خطری به همراه ندارد. همچنین نوع دوم این تابش یونیزه بوده که دارای فرکانس بالا و آسیب DNA است و مواردی نظیر اشعه ایکس و ضایعات رادیواکتیو را شامل می‌شود.

انسان همواره در معرض میدان‌های الکترومغناطیسی قرار دارد

وب‌سایت سازمان جهانی بهداشت (WHO) در این زمینه اعلام کرد قرار گرفتن در معرض میدان‌های الکترومغناطیسی موضوع جدیدی محسوب نمی‌شود، البته در معرض قرار گرفتن سطح بسیار بالایی از میدان‌های الکترومغناطیسی مضر است، اما به طور کلی میدان‌های الکترومغناطیسی سطح پایین باعث آسیب به انسان نخواهند شد. طبق اعلام این سازمان، تمام انسان‌ها همواره در معرض یک مجموعه پیچیده قرار دارند؛ در خانه و در محل کار همواره ترکیبی از میدان‌های الکتریکی و مغناطیسی ضعیف وجود دارد که از وسایل برقی مثل کامپیوتر شخصی، فر برقی، تلویزیون، یخچال و غیره و نیز خطوط انتقال نیروی برق ایجاد می‌شود.

میدان مغناطیسی سطح پایین بر سلامتی تاثیر منفی ندارد

متیو لورنس، دانشیار و محقق واکسن در دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند در این خصوص عنوان کرد انسان هر روزه در معرض میدان‌های کوچک الکتریکی و مغناطیسی قرار داشته و هیچ مدرکی مبنی بر اینکه این میدان مغناطیسی سطح پایین بر سلامتی تاثیر منفی می‌گذارد، وجود ندارد. وی تاکید کرد مواد تشکیل دهنده انواع واکسن کرونا توسعه پیدا کرده در آمریکا و انگلیس توسط سازمان جهانی بهداشت تایید شده و در آنها موادی برای ایجاد میدان مغناطیسی وجود ندارد.

تمام واکسن‌های تایید شده فاقد فلز یا فناوری پرتویی هستند

متخصصان پزشکی در این زمینه اعلام کردند فقط برخی از اشعه‌ها قادرند سطح یک میدان الکترومغناطیسی (EMF) را افزایش دهند. نکته قابل توجه این است که تمام واکسن‌های تایید شده برای استفاده اضطراری فاقد فلز یا فناوری پرتویی هستند. متخصصان تاکید کردند در هیچ یک از این واکسن‌ها موادی شامل منابع یونیزه یا غیر یونیزه کننده EMF وجود ندارد.

واکسن آسترازنکا باعث ایجاد خاصیت آهنربایی نمی‌شود

سخنگوی تیم واکسن آسترازنکا با انتشار اطلاعیه‌ای تاکید کرد در مواد این واکسن عاملی برای ساطع EMF وجود ندارد. جان داوسون، دانشیار دانشگاه یورک و متخصص در میدان مغناطیسی در این خصوص عنوان کرد میدان الکترومغناطیسی بدن افراد درون این ویدیوها از یک منبع دیگر است و به واکسن کرونا ارتباطی ندارد.

وجود دستگاه‌های ردیابی در واکسن‌های کرونا کذب است

خبرگزاری یو‌اس‌تودی در مقاله‌ای خبرهایی که در زمینه وجود میکروچیپ در واکسن کرونا یا وسایل ردیابی در این واکسن‌ها که باعث ایجاد خاصیت آهنربایی می‌شود را تکذیب کرد. در این مقاله آمده است مدتی قبل یک خانوم آمریکایی در شبکه اجتماعی اینستاگرام ویدیویی را منتشر کرد که نشان می‌داد بازوی او به دلیل تزریق واکسن کرونا خاصیت آهنربایی پیدا کرده است. البته مشخص نیست آیا این فرد واقعا واکسن دریافت کرده یا این ویدیو غیر واقعی است، اما بسیاری از سازمان‌های مربوطه و کارشناسان تاکید دارند ایجاد خاصیت آهنربایی یا وجود میکروچیپ در واکسن کرونا یک ادعای غیر منطقی و کذب است.

شایعه وجود میکروچیپ در واکسن کرونا از کجا آمد؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد شایعه وجود میکروچیپ در واکسن کرونا از آنجایی مطرح شد که برخی از افراد مدعی شدند بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت قصد دارد به بهانه واکسیناسیون میکروچیپ‌هایی را به بدن افراد سراسر جهان تزریق کند. البته بیل گیتس بارها این ادعا را کذب دانست و سازمان‌های مستقل بررسی واقعیت نیز مدرکی در خصوص این ادعا کشف نکردند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*