لختگی خون

محققان دلیل احتمالی لختگی خون در برخی از دریافت‌کنندگان واکسن کرونا را کشف کردند

اخیرا در برخی از دریافت‌کنندگان واکسن کرونا شرکت‌های آسترازنکا و جانسون اند جانسون لختگی خون گزارش شد و اکنون محققان آلمانی توانستند دلیل احتمالی آن را کشف کنند.

محققان آلمانی در بررسی‌های جدید خود که البته هنوز به صورت قطعی به تایید نرسیده اعلام کردند در توسعه واکسن‌های کرونا که از ناقلین آدنوویروس استفاده شده است، می‌توانند برخی از اجزای این ویروس‌ها را به هسته سلول ارسال کنند که در چنین شرایطی خطایی در خواندن برخی از دستورالعمل‌های ساخت پروتئین‌های ویروس کرونا رخ خواهد داد و باعث می‌شود پروتئین‌های ایجاد شده اختلالات انعقادی در برخی از دریافت‌کنندگان به وجود بیاورند.

لختگی خون در برخی از دریافت‌کنندگان واکسن کرونا

محققان شرکت‌های دارویی آمریکا و اروپا به دنبال دلیل اصلی ایجاد لخته‌های خونی در برخی از دریافت‌کنندگان واکسن کرونا هستند؛ چرا که این مورد نادر می‌تواند باعث مرگ افراد شود. از این رو برخی از کشورها در حال حاضر استفاده از واکسن آسترازنکا و جانسون اند جانسون را متوقف یا محدود کردند تا دلیل این مشکل کشف و رفع شود.

در همین راستا شرکت جانسون اند جانسون با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد ما همواره این مورد نادر را مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهیم داد و برای حل این مشکل با متخصصان بهداشت و مقامات بهداشتی در سراسر جهان در حال همکاری هستیم و به‌زودی نتایج بررسی‌های انجام شده را منتشر خواهیم کرد.

محققان دانشگاه گوته در فرانکفورت در گزارشی اعلام کردند برخی از واکسن‌ها نظیر واکسن‌ فایزر و واکسن مدرنا که از تکنولوژی متفاوت RNA بهره می‌برند، برای انتقال پروتئین ویروس کرونا به مایعات داخل سلول‌ها از مواد ژنتیکی استفاده می‌کنند و به هسته سلول‌ها موادی را انتقال نخواهند داد. از این رو کارشناسان توصیه کردند سازندگان واکسن‌هایی نظیر آسترازنکا و جانسون اند جانسون که از ناقلین آدنوویروس استفاده می‌کنند باید مدل خود را اصلاح کنند تا عارضه جانبی هرچند نادر این نوع از واکسن‌ها رفع شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*