فیلم بابیلون

فیلم بابیلون پرستاره‌تر از همیشه؛ برد پیت و مارگو رابی تنها نخواهند بود!

فیلم بابیلون که به عنوان اثر جدید و موردانتظار دیمین شزل شناخته می‌شود، فهرست بلندبالایی از چهره‌های شاخص هالیوود را در اختیار دارد.

به نظر می‌رسد که ادای دین و نامه عاشقانه دیمین شزل به دوران طلایی هالیوود، قرار است پروژه عظیم و گسترده‌ای باشد. شزل در طول این سال‌ها با ساخت عناوین موفق و تاثیرگذاری مثل شلاق (Whiplash‎)، لالالند (La La Land) و نخستین انسان (First Man) از محبوبیت فوق‌العاده‌ای نزد عاشقان سینما برخوردار شده است. جدیدترین ساخته او که فیلم بابیلون (Babylon) نام دارد، می‌خواهد روایت‌گر دوران مهمی از تاریخ هالیوود باشد.

فیلم بابیلون

پیش از این، حضور چهره‌های محبوب و سرشناسی مثل برد پیت و مارگو رابی در فیلم بابیلون قطعی شده بود. حالا بازیگران جدیدی مانند مکس مینگلا، لوکاس هاس، روری اسکوول، سامارا ویوینگ، اریک رابرتز، پی. جی. بایرن و دیمون گاپتون به محصول جدید کمپانی پارامونت که نویسندگی و کارگردانی آن را دیمین شزل بر عهده دارد پیوسته‌اند.

داستان فیلم بابیلون در اواخر دهه ۱۹۲۰ میلادی جریان دارد. زمانی که صنعت‌ فیلم‌سازی در حال گذار از سینمای صامت بود تا با گسترش فیلم‌های دیالوگ‌محور، باعث پیشرفت بیشتر هنر هفتم شود. این فیلم به بررسی ظهور و سقوط چندین شخصیت مهم می‌پردازد و طبق گفته‌های برخی از منتقدان، Babylon مانند نسخه‌ای تکامل‌یافته‌تر از فیلم «گتسبی بزرگ» خواهد بود.

داستان فیلم قرار است وجوه حقیقی و تاریخی پررنگی داشته باشد اما شخصیت‌های ساختگی و تخیلات دیمین شزل، به‌ عنوان اصلی جدانشدنی در فیلم بابیلون وجود خواهند داشت. به نظر می‌رسد که مکس مینگلا، نقش ایروینگ تالبرگ را بازی خواهد کرد؛ تهیه‌کننده مشهوری که در دهه‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ میلادی، به‌ عنوان رئیس استودیوهای MGM (مترو گلدوین مایر) فعالیت می‌کرد. همچنین جایزه یادبود Irving G. Thalberg که توسط آکادمی علوم و هنرهای سینما به دست‌اندرکاران این حوزه داده می‌شود، با توجه به اسم تالبرگ نام‌گذاری شده است.

فیلمبرداری این عنوان موردانتظار در اواخر ماه ژوئن سال جاری در لس آنجلس آغاز خواهد شد و کمپانی پارامونت در حال برنامه‌ریزی برای انتشار فیلم بابیلون است. این فیلم در تاریخ ۲۵ دسامبر ۲۰۲۲ (۴ دی ۱۴۰۱) به صورت محدود در برخی از سینماها به نمایش درمی‌آید و در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۲۳ (۱۶ دی ۱۴۰۱) به شکل رسمی و گسترده اکران خواهد شد.

تهیه‌کنندگی فیلم بابیلون بر عهده اولیویا همیلتون، مت پلاف و مارک پلات خواهد بود. توبی مگوایر، هلن استبروک و آدام سیگل هم به عنوان تهیه‌کنندگان اجرایی در این پروژه حضور دارند. علاوه‌بر این موارد، شاید برایتان جالب باشد که بِیسیست (نوازنده گیتار بیس) گروه Red Hot Chili Peppers یعنی فلی ‌(Flea) که گه‌گاه در فیلم‌های مختلف حضور پیدا می‌کند، در اثر جدید دیمین شزل هم حاضر خواهد بود.

فیلم بابیلون عنوان مهمی است و قطعاً هنگام اکران، سروصدای زیادی به‌‌پا خواهد کرد. اثر جدید دیمین شزل به اوایل قرن بیستم سفر می‌کند تا با کنکاش در دوران طلایی و تاریخی هالیوود، قصه‌ای جدید را روایت کند. داستانی که با توجه به تیم بازیگری جذاب فیلم، وسوسه‌کننده به نظر می‌رسد.

نظر شما درباره دیمین شزل و فیلم جدیدش چیست؟ آیا به آثار این کارگردان خلاق علاقه دارید یا خیر؟ نظرات‌تان را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*