ممنوعیت ترامپ در فیسبوک

ممنوعیت ترامپ در فیسبوک تا دو سال دیگر ادامه خواهد داشت

ممنوعیت ترامپ در فیسبوک تا ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت. فیسبوک بر این باور است که فعالیت وی می‌تواند سبب خشونت و ناآرامی داخلی در آمریکا شود.

فیسبوک در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ممنوعیت ترامپ در این شبکه اجتماعی تمدید شده است. برای اولین بار در ۱۸ دی ماه ۱۳۹۹ بود که فیسبوک کلیه فعالیت‌های دونالد ترامپ در این شبکه اجتماعی را به دلیل تهییج هواداران خود به شورش در پایتخت تعلیق کرد و حالا نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که این ممنوعیت تا دو سال دیگر تمدید شده است. این بدین معنی است که حساب کاربری رئیس جمهور پیشین آمریکا حداقل تا ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱ در دسترس نخواهد بود.

فیسبوک اخیراً از خط مشی جدید خود رونمایی کرده و این تصمیم نیز بر اساس سیاست‌های جدید این شرکت است.

ممنوعیت ترامپ در فیسبوک

ماه گذشته کمیته نظارت بر این غول عرصه فناوری ضمن حمایت از تصمیم ممنوعیت فعالیت‌های ترامپ در فیسبوک اعلام کرد که تعلیق حساب کاربری یک فرد برای مدت نامحدود ناعادلانه به نظر می‌رسد و از فیسبوک خواست که در خط مشی خود تجدید نظر کرده و تصمیم مناسب‌تری اتخاذ کند.

فیسبوک نیز در پاسخ به این درخواست، پروتکل اجرایی خود را تغییر داد که بر اساس آن تخطی از سیاست‌های این شبکه اجتماعی برای یک چهره عمومی همچون دونالد ترامپ می‌تواند تا دو سال تعلیق را در پی داشته باشد. پس از پایان این بازه زمانی نیز شرایط دوباره ارزیابی می‌شود تا مشخص شود که آیا تمدید چنین تعلیقی ضروری به نظر می‌رسد یا خیر.

دونالد ترامپ در پاسخ به این تصمیم فیسبوک گفت: « تصمیم فیسبوک در واقع توهین به ۷۵ میلیون نفری است که اقدام به ثبت یک رکورد بی سابقه کردند و در انتخابات ساختگی ۲۰۲۰ به من رأی دادند. آن‌ها نباید به این راحتی اقدام به ساکت کردن و سانسور افراد کنند.»

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*