نحوه پاک کردن حافظه گوشی و سایر گجت‌ها

نحوه پاک کردن حافظه گوشی ، لپ تاپ و تمام گجت‌ها قبل از فروش

با پاک کردن حافظه گوشی ، لپتاپ و … می‌توان آن را برای فروش آماده کرد. در این‌جا قصد داریم تا نحوه ریست کردن گجت‌های مختلف را بررسی کنیم.

همیشه قبل از فروش گجت‌ها به صورت آنلاین و حضوری یا اهدای آن‌ها به یکی از دوستان یا اعضای خانواده باید آن‌ها را ریست فکتوری کنید. با این کار نه تنها اطلاعات ذخیره شده شما از آن دیوایس پاک می‌شود، بلکه آن را به دیوایس جدیدی تبدیل می‌کند که هم اکنون از جعبه خارج شده است. از این رو قصد داریم تا در این مطلب نحوه پاک کردن حافظه گوشی ، لپ تاپ یا تبلت قبل از فروششان را به شما توضیح دهیم.

پاک کردن حافظه گوشی و تمام گجت‌ها پیش از فروش

در ابتدای کار بهتر است قبل از ریست کردن همه چیز، به خصوص اگر تلفن یا لپ تاپی است که به طور منظم از آن استفاده می‌کنید، یک چک لیست ذهنی تهیه کنید. برای مثال، آیا برای نگه داشتن یک عکس، آن را در فضای ابری ذخیره کرده‌‌اید؟ آیا در واتساپ از چت‌های خود بکاپ گرفته‌اید؟ نگران نباشید در اینجا نحوه پاک کردن حافظه گوشی ، لپ تاپ و تبلت قبل از فروش را برای شما کامل توضیح خواهیم داد.

گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی

نحوه پاک کردن حافظه گوشی و سایر گجت‌ها

همانطور که ذکر کردیم، پاک کردن حافظه گوشی و تبلت‌ها قبل از فروششان امری ضروری است. اینکه گزینه Reset در کجای گوشی شما واقع شده است، به نسخه اندرویدی که روی دیوایس شما در حال اجراست بستگی دارد. اگر از رابط کاربری سفارشی استفاده می‌کنید این مسئله کمی متفاوت است.

نقطه استاندارد در یک گوشی اندرویدی در بخش System تنظیمات است. این گزینه معمولا Reset Options نامیده می‌شود. در اینجا مجموعه‌ای از سبک‌های ریست را خواهید یافت که اغلب آن‌ها برای حل مشکلات تلفن شما طراحی شده‌اند.

هنگامی که بخواهیم همه داده‌های گوشی را پاک کنیم (ریست فکتوری) یا چیزی شبیه به این، اندروید برای اطمینان از اینکه شما این کار را به صورت تصادفی انجام نمی‌دهید، از شما می‌خواهد که پین قفل خود را وارد کنید.

آیا Reset Options در جایی که شما انتظار داشتید قرار ندارد؟ کاری که هنگام ریست کردن اندروید باید بکنید این است که در قسمت تنظیمات روی گزینه جستجو – Search ضربه بزنید – معمولا به شکل آیکون ذره بین در سمت راست بالای صفحه است ـ و بعد کلمه reset را در آن تایپ کنید. با این کار میانبر مربوطه نشان داده می‌شود. سپس کافیست در منوی زیر گزینه Factory Reset را انتخاب کنید.

لپ تاپ ویندوزی

نحوه پاک کردن حافظه گوشی و سایر گجت‌ها

لپ تاپ یکی از مهمترین دیوایس‌هایی است که باید به درستی ریست شود، زیرا در بسیاری از موارد در مقایسه با گوشی، اطلاعات مهم‌تری در آن نگه داری می‌شود. ممکن است به جای ورود به ایمیل که می‌توانید از راه دور غیرفعال کنید، در اسناد ذخیره شود.

برای انجام این کار در ویندوز، در باکس جستجو که در پایین سمت چپ صفحه هوم ویندوز واقع شده است، کلمه‌ی reset را تایپ کنید. پس از تایپ این کلمه موردی به نام reset this PC ظاهر خواهد شد. در غیر اینصورت، در منوی استارت، تنظیمات را باز کنید تا این قابلیت را در تب Recovery بیابید. در زیر قسمت Reset This PC، گزینه Get Started را انتخاب و بعد Remove Everything را انتخاب کنید.

اگر قصد دارید که کامپیوتر خود را به یک فرد غریبه بفروشید، در صفحه بعد روی Change Settings کلیک کنید و بعد Data Erasure را فعال کنید. این کار باعث می‌شود تا روند ریست به طور فعال تمام درایوهای ذخیره سازی شما پاک شوند. بنابراین، هیچ داده‌‌ای از طریق تکنیک‌های بازیابی به راحتی قابل بازیابی نیست. مایکروسافت ریست کردن یک PC را بسیار ساده می‌کند که این امر بسیار مهم و خوب است.

مک بوک و مک

نحوه پاک کردن حافظه گوشی و سایر گجت‌ها

ممکن است انتظار داشته باشید که ریست کردن مک بوک یا مک بسیار آسانتر از مایکروسافت باشد، که این تفکر اشتباه است. سیستم را ریست کرده و کلید‌های Command و R را با هم فشار دهید تا وارد منوی بازیابی شوید. در این منو Disk Utiltiy را انتخاب کنید و درایوهای داخل سیستم خود را مشاهده کنید.

ما باید تمام این نوارهای قسمت نصب مک او اس را که احتمالا در انتهای لیست ظاهر می‌شوند، پاک کنیم. شما می‌توانید این کار را با کلیک راست و انتخاب گزینه Delete در هر درایو قابل اجرا انجام دهید. این یک روش قدیمی برای ریست فکتوری کردن کامپیوتر است. در ابتدا ممکن است کمی گیج کننده بنظر برسد، اما این همان کاریست که در پشت صفحه ویندوز ۱۰ انجام می‌شود.

پس از انجام این کار، به فهرست ریکاوری برگردید یا با استفاده از میانبرهای Command + R ریست کرده و گزینه Install MacOS را انتخاب کنید.

آیفون و آیپد

نحوه پاک کردن حافظه گوشی و سایر گجت‌ها

پاک کردن حافظه گوشی قبل از فروش امری بسیار ضروری است. ریست کردن دیوایس‌های آی او اسی کار بسیار ساده‌ای است. برای انجام این کار وارد تنظیمات شوید و بعد گزینه General را انتخاب کنید. در انتهای این لیست گزینه‌ی Reset را مشاهده خواهید کرد. روی آن را لمس کرده و بعد گزینه Erase All Content and Settings را انتخاب کنید.

در اینجا شما باید رمز عبور اپل آیدی خود را وارد کنید. اگر رمز عبور خود را به خاطر نمی‌آورید، قبل از فروش آیفون یا آيپد خود باید ورود به سیستم را بازیابی کنید.

اپل واچ

نحوه پاک کردن حافظه گوشی و سایر گجت‌ها

سریع‌ترین و ساده‌ترین روش ریسا کردن اپل واچ از طریق خود ساعت انجام می‌شود. از منوی تنظیمات آن گزینه General را انتخاب کرده و برای یافتن گزینه Reset به پایین اسکرول کنید. در اینجا باید گزینه Erase All Content and Settings را که اپل واچ شما را به طور کامل ریست می‌کند، بیابید.

همچنین می‌توانید اپل واچ خود را از طریق آیفون یا آیپدی که با آن جفت شده ریست کنید. در آیفون/ آیپد خود وارد برنامه Watch شوید و از نوار My Watch گزینه General را انتخاب کنید. همانند روشی که در اپل واچ پیش رفتیم، برای یافتن گزینه Reset به پایین صفحه بروید.

کروم بوک گوگل

نحوه پاک کردن حافظه گوشی و سایر گجت‌ها

درست مانند پاک کردن حافظه گوشی قبل از فروش، این کار را باید در سایر دیوایس‌ها نیز انجام دهید. گوگل به دلیل روش ریست کردن سیستم عامل کروم بوک خود مورد انتقاد قرار گرفت. این روش Powerwash نام دارد. این روش تنها مخصوص زمانی که قصد فروش کروم بوک خود را دارید، نیست. بلکه می‌توانید هر از گاهی با انجام آن دیوایس خود را سرحال نگه دارید.

چند راه برای شروع این روش وجود دارد. کلیدهای Ctrl ، Alt ، Shift و r را در صفحه ورود با هم فشار دهید تا باکس Powerwash ظاهر شود. اگر نمی‌توانید به صفحه اصلی سیستم عامل Chrome دسترسی پیدا کنید، این مورد می‌تواند به درد بخور و مفید باشد.

همچنین می‌توانید از صفحه هوم خود روی قسمت clock در نوار داک در انتهای سمت راست صفحه کلیک و بعد از آن روی آیکون تنظیمات که شبیه به چرخ دنده است کلیک کنید. در انتهای پنجره اصلی گزینه Advanced towards را انتخاب کنید و به پایین صفحه بروید تا Powerwash را بیابید.

ساعت‌های Wear OS

نحوه پاک کردن حافظه گوشی و سایر گجت‌ها

با آنکه ساعت‌های Wear OS غالبا مشابه هم هستند، اما با این حال روش ریست فکتوری کردن آن‌ها یکسان نیست. برای ریست کردن ساعت Wear OS صفحه را از بالا به پایین بکشید تا منوی کشویی آن ظاهر شود. سپس روی گزینه Settings ضربه بزنید. به پایین صفحه بروید و روی گزینه System ضربه بزنید. سپس گزینه Disconnect & Reset را انتخاب کنید.

ایکس باکس وان

نحوه پاک کردن حافظه گوشی و سایر گجت‌ها

درست مانند پاک کردن حافظه گوشی قبل از فروش، ریست کردن قبل از انجام این کار در دیگر دیوایس‌ها نیز ضروری است. به عنوان مثال برای ریست کردن ایکس باکس وان باید دکمه هوم روی دسته را فشار دهید. سپس آیکون چرخ دنده را انتخاب کرده تا به منوی تنظیمات دسترسی پیدا کنید. سپس وارد System و بعد از آن وارد Console Info شوید و گزینه Reset console را انتخاب کنید.

در اینجا گزینه‌هایی برای ریست کردن بدون حذف داده‌هایی مثل بازی‌های نصب شده خواهید یافت. اگر قصد فروش دستگاه را دارید، گزینه Reset and Remove Everything را انتخاب کرده کنسول شما به حالت کارخانه بازگردد.

پلی استیشن 4 سونی

نحوه پاک کردن حافظه گوشی و سایر گجت‌ها

مطمئن‌ترین راه برای ریست فکتوری کردن PS4 این است که این کار را از طریق سیف مود انجام دهید. برای این کار کنسول را خاموش کنید، سپس به جای دسته دکمه پاور روی خود PS4 را نگه دارید تا صدای دو بوق را بشنوید. با این کار کنسول شما روی سیف مود قرار می‌گیرد.

این امر یک منوی اصلی به سبک عیب یابی به شما ارائه می‌دهد که شامل Reinstall System Software (گزینه مورد نیاز شما) است. این کار ممکن است مقداری طول بکشد، اما کنسول شما را برای فروش آماده می کند.

نینتندو سوییچ

نحوه پاک کردن حافظه گوشی و سایر گجت‌ها

برای ریست کردن یک نینتندو سوییچ دو روش وجود دارد. روش اول ریست فکتوری است که با این روش داده‌های ذخیره شده شما پاک نخواهند شد. اگر تصمیم به فروش دستگاه خود دارید از این روش استفاده نکنید، اما این روش می‌تواند در شرایط دیگر گزینه خوبی باشد.

هنگامی که نینتندو سوییچ شما خاموش است، کلید‌های افزایش و کاهش صدا را نگه دارید و بعد کلید پاور را فشار دهید تا کنسول روشن شود. با این کار نمایشگر ریکاوری یا همان بازیابی ظاهر خواهد شد که به شما امکان اجرای ریست فکتوری بدون حذف فایل‌های ذخیره شده را می‌دهد.

برای ریست کامل – Full، نینتندو سوییچ خود را روشن کنید و به منوی System Settings بروید. به انتهای این منو بروید و گزینه System را انتخاب کنید. در پایین این صفحه شما Formatting Options را خواهید دید که دارای کنترل ریست فکتوری است.

کتاب‌خوان Kindle

نحوه پاک کردن حافظه گوشی و سایر گجت‌ها

همانطور که با پاک کردن حافظه گوشی آن را برای فروش آماده می کنید، در سایر دیوایس‌ها نیز باید یک سری اقدامات انجام دهید. آماده کردن یک Kindle برای فروش کمی با سایر گجت‌ها متفاوت است. در حالیکه گزینه Reset در منوی تنظیمات در زیر منوی Device Options وجود دارد، مهمترین قسمت این فرآیند است.

در واقع شما باید ثبت نام آن را لغو کنید. این کار دستگاه را از حساب آمازون شما جدا می‌کند. کنترل Register Device در قسمت اکانت شما در تنظیمات می‌ماند. برای برگرداندن Kindle به تنظیمات کارخانه و تبدیل آن به یک دیوایس جدید، آن را هم ریست و هم لغو ثبت نام – Deregister کنید. آیا منوی تنظیمات را پیدا نمی‌کنید؟ روی فلش رو به جلوی بالای صفحه ضربه بزنید، سپس روی Settings ضربه بزنید و بعد در پنجره بازشو ظاهر شده، روی All Settings ضربه بزنید.

اسپیکرهای Sonos

نحوه پاک کردن حافظه گوشی و سایر گجت‌ها

ریست کردن اسپیکر Sonos به اندازه پاک کردن حافظه گوشی ، لپ تاپ یا تبلت مهم و ضروری نیست. اما اگر قصد فروش آن را دارید، بهتر است که آن را ریست کنید. اسپیکر را از برق جدا کنید و هنگام اتصال مجدد به برق دکمه Play/ Pause یا Mute را فشار دهید. بسته به مدل اسپیکر شما این دکمه متفاوت است. این دکمه را برای مدتی نگه دارید، پس از آن که کار تمام شد، چراغ LED روی اسپیکر باید سبز رنگ شود.

ساعت‌های هوشمند Garmin Forerunner و Fenix

نحوه پاک کردن حافظه گوشی و سایر گجت‌ها

روند ریست کردن Garmin بسته به مدل شما ممکن است کمی متفاوت باشد، اما باید جزو خانواده‌های Forerunner، Fenix، Vivoactive و Instinct  باشد. دکمه up را به مدت طولانی فشار دهید یا از صفحه لمسی برای رفتن به منوی تنظیمات استفاده کنید. گزینه System را انتخاب کرده و به پایین بروید و Reset را لمس کنید. سپس در این منو گزینه‌ی Delete Data and Reset Settings را انتخاب کنید تا گجت پوشیدنی شما به طور کامل ریست شود.

ساعت‌های هوشمند هواوی و آنر

نحوه پاک کردن حافظه گوشی و سایر گجت‌ها

ساعت‌های هوشمند هواوی و آنر از یک نرم افزار یکسان استفاده می‌کنند. از این رو، روش ریست کردن در بین مدل‌های مختلف آن مشابه است. در منوی تنظیمات، شما یک ورودی Reset خواهید یافت که به شما اجازه می‌دهد ساعت خود را به حالت اولیه بازگردانید. اما شاید لازم باشد که قبل از روشن شدن و راه اندازی، گوشی را به میزان مشخصی شارژ کنید. به این ترتیب شما می‌توانید با پاک کردن حافظه گوشی آن را برای فروش آماده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*