واکسیناسیون کرونا

خبر توقف واکسیناسیون کرونا در ایران تکذیب شد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت خبر توقف واکسیناسیون کرونا در ایران صحت ندارد و فقط واکسیناسیون گروه‌های بعدی سنی به زمان دیگری موکول شده است.

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص خبرهایی که اخیرا در مورد توقف واکسیناسیون در ایران منتشر شده عنوان کرد تزریق واکسن افراد بالای 80 و 75 سال به انجام رسیده و واکسیناسیون 70 ساله‌ها نیز در حال انجام است. همچنین تعدادی از جانبازان، سالمندان و معلولان نیز واکسن دریافت کردند. وی افزود مقرر شده بود مجموله‌ای شامل 3 میلیون دوز واکسن به کشور وارد شود و فرایند واکسیناسیون از سرعت خوبی برخوردار بود، اما این محموله با تاخیر مواجه شد و به همین دلیل قصد داریم به جای شروع واکسیناسیون گروه سنی جدید به تکمیل واکسیناسیون افراد بالای 70 سال پردازیم تا به موقع دوز اول و دوم واکسن به این گروه‌های سنی تزریق شود.

تکذیب خبر توقف واکسیناسیون کرونا در ایران

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه گفته‌های خود بیان کرد با توجه به تاخیر در واردات 3 میلیون دوز واکسن کرونا، واکسیناسیون گروه‌های بعدی سنی به زمان دیگری موکول شد تا این محموله وارد کشور شود. وی تاکید کرد اینکه بگوییم واکسیناسیون متوقف شده است حرف درستی نیست، اما واکسیناسیون سایر گروه‌های سنی تا ورود محموله واکسن انجام نخواهد شد. در واقع واکسیناسیون کرونا در ایران متوقف نشده است و تا اطمینان از رسیدن محموله بعدی، گروه‌های پرخطر واکسینه می‌شوند.

رئیسی با اشاره به صدور مجوز استفاده اضطراری واکسن ایرانی برکت گفت:

خبر خوشی درباره واکسن ایرانی در راه است و ما فردا و پس فردا جلسه کمیته اخلاق در پژوهش و کمیته بالینی را داریم و طبق آخرین گزارش‌ها، واکسن‌های ایرانی از جمله برکت در فاز اول و دوم با روند خوبی پیش رفته‌اند. امیدواریم فردا مجوز مصرف اضطراری را برای واکسن برکت بگیریم و پس از آن می‌توانیم واکسیناسیون را با واکسن ایرانی آغاز کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*