قیمت لوازم خانگی

قیمت لوازم خانگی در ایران از کشورهای همسایه 30 درصد گران‌تر است

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اعلام اینکه بازار در رکود کامل قرار دارد گفت قیمت لوازم خانگی در ایران از کشورهای همسایه 30 درصد گران‌تر است.

محمدحسین اسلامیان، نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در خصوص وضعیت بازار لوازم خانگی در کشور عنوان کرد این بازار به صورت کامل در رکود است و تقاضایی برای آن وجود ندارد. وی افزود در واقع تمام مشتریان منتظر پایان انتخابات و مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها هستند. اسلامیان تاکید کرد در مورد قیمت‌ها نیز به ویژه در مورد لوازم خانگی شاهد تغییر بزرگی نبوده‌ایم.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در ادامه اظهار کرد اگر رکود بازار لوازم خانگی همچنان ادامه‌دار باشد، بدون شک برخی از واحدهای صنفی تعطیل خواهند شد یا باید تغییر شغل دهند. البته لوازم خانگی صنفی نیست که با چند ماه رکود به تعطیلی کشیده شود، اما ادامه‌دار شدن این شرایط باعث تغییر شغل‌ها خواهد شد.

اسلامیان در ادامه گفته‌های خود بیان کرد:

هر اتفاقی هم رخ دهد، قطعا هیچ کالایی ارزان نمی‌شود. اگر همه عوامل مثبت باشند، مذاکرات به نتیجه برسد و انتخابات هم تمام شود، نهایتا وارد ثبات قیمت می‌شویم. یعنی حتی با مطلوب بودن تمام فاکتورها، کالایی ارزان نمی‌شود فقط ممکن است به ثبات برسد؛ زیرا با توجه به این نرخ دستمزد، بیمه، حامل‌های انرژی و مولفه‌های تولید، حتی اگر قیمت ارز ثابت باشد، فقط می‌توانیم بگوییم که قیمت کالاها ثابت باقی خواهد ماند.

قیمت لوازم خانگی در ایران گران‌تر از همسایگان

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در مورد صادرات لوازم خانگی نیز بیان کرد برندهایی که در کشورهای همسایه فعالیت دارند، محصولات خود را با قیمت کمتر عرضه می‌کنند. از این رو ما در بخش صادرات موفق ظاهر نشدیم. وی افزود البته ما در خصوص کالاهایی نظیر کولر آبی یا برخی از آبگرمکن‌ها که در سایر کشورها تولید نمی‌شود و فقط در ایران به تولید می‌رسند می‌توانیم موفق باشیم، اما چگونه می‌توانیم یک ماشین لباسشویی که در ایران بهای تمام شده آن 13 میلیون تومان است را در کشورهای همسایه که قیمت آن حدود 7 تا 8 میلیون تومان است به فروش برسانیم؟

اسلامیان در پاسخ به این پرسش که قیمت لوازم خانگی در ایران و خارج از کشور چقدر تفاوت دارد گفت یک مدل ماشین لباسشویی که با همان ابعاد و وزن در داخل ایران با 12 میلیون تومان عرضه می‌شود، در خارج از کشور حدود 8 میلیون تومان قیمت دارد. با در نظر گرفتن این موضوع باید بگوییم قیمت لوازم خانگی در ایران حدود 30 درصد نسبت به کشورهای همسایه گران‌تر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*