تشکیل گروه WECG برای یکپارچه سازی افزونه مرورگرها

اپل، گوگل و مایکروسافت برای یکپارچه سازی افزونه مرورگرها همکاری می‌کنند

شرکت‌های اپل، گوگل، مایکروسافت و موزیلا با تشکیل گروهی به نام WECG، برای یکپارچه سازی افزونه مرورگرها در سطح جهانی تلاش خواهند کرد.

وقتی به افزونه مرورگرها نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که رویکرد هر مرورگر وب در این زمینه متفاوت است؛ این یعنی تمام افزونه‌ها برای همه مرورگرها در دسترس نیستند. در این بین خود توسعه‌دهندگان هم زحمت ساخت افزونه‌های خود برای تمام مرورگرها را نمی‌کشند و دردسر به‌روزرسانی کردن آن‌ها را برای خودشان ایجاد نمی‌کنند.

اما بر اساس آنچه در کنفرانس W3C اعلام شده، غول‌های فناوری جهان از جمله اپل، گوگل، مایکروسافت و موزیلا اعلام کرده‌اند که برای بهبود اوضاع با یکدیگر همکاری خواهند کرد و در همین راستا گروهی را به نام WECG‌ تشکیل خواهند داد. این گروه با هدف کمک به استانداردسازی API و عملکرد آن‌ها در تمام مرورگرها ایجاد می‌شود. بدین معنی که توسعه‌دهندگان آسوده‌تر از گذشته می‌توانند برای مرورگرهای مختلف افزونه توسعه بدهند.

در بیانیه این گروه آمده است:

با توجه به این که مرورگرهای متعدد طی سالیان اخیر یک مدل جدید سازگارپذیر را برای پشتیبانی از افزونه‌ها اتخاذ کرده‌اند، گروه WECG مشتاق است ببیند که چگونه توسعه‌دهندگان مرورگر و سایر اشخاص علاقه‌مند می‌توانند روی توسعه یک پلتفرم واحد افزونه مرورگرها با یکدیگر همکاری کنند. اپل، گوگل، مایکروسافت و موزیلا در حال راه اندازی این جامعه هستند و ما از دیگر سازندگان مرورگر، توسعه‌دهندگان افزونه‌ها و سایر سرمایه‌گذاران برای پیوستن به این گروه استقبال می‌کنیم.

دنیای افزونه مرورگرها متحول می‌شود

بی‌شک این خبر خوبی است و امیدواریم به زودی بدون توجه به این که از چه مرورگری استفاده می‌کنید، بتوانید از مرورگر مورد نظر خود استفاده کنید. قطعاً طی ماه‌های آینده دنیای افزونه‌ها تحول عظیمی را به خود خواهد دید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*