بازی هورایزن فوربیدن وست

نسخه پلی استیشن 4 بازی هورایزن فوربیدن وست کیفیت بازی را کاهش نمی‌دهد

متیوس دی‌یانگ، کارگردان بازی هورایزن فوربیدن وست می‌گوید که نسخه PS4 این عنوان به هیچ‌وجه دید تیم توسعه‌دهنده را محدود نکرده است.

ازی هورایزن فوربیدن وست – Horizon Forbidden West یک عنوان میان‌نسلی خواهد بود. بسیاری از بازیکنان بابت این موضوع نگران‌اند و استودیو گوریلا گیمز را مقصر می‌دانند. آن‌ها می‌خواهند از کیفیت اجرای بازی بر روی پلی استیشن ۴ مطمئن شوند و احساس می‌کنند چنین موضوعی، می‌تواند باعث محدودیت سازندگان در پروسه تولید شود؛ اما به گفته سران گوریلا گیمز، این موضوع صحت ندارد.

متیوس دی‌یانگ، کارگردان بازی هورایزن فوربیدن وست در مصاحبه اخیرش با وب‌سایت Hardware Zone راجع‌به این موضوع صحبت کرده است که در ادامه می‌توانید آن را مطالعه کنید.

من فکر نمی‌کنم که توسعه یک بازی برای نسل قبلی کنسول‌ها، موضوع محدودکننده‌ای باشد. زمانی که ما کانسپت اصلی بازی هورایزن فوربیدن وست را شروع کردیم، ایده‌های بسیار خوبی داشتیم که در نهایت منجر به تولید این عنوان شدند. ما واقعاً به محدودیت‌های سخت‌افزاری یا چیزهای دیگر فکر نمی‌کردیم و تنها هدف‌مان، خلق یک اثر ماجراجویی هیجان‌انگیز، به‌وجود آوردن جهانی گسترده و زیبا و ایجاد تجربه‌ای منحصربه‌فرد برای بازیکنان بود.

بازی هورایزن فوربیدن وست

دی‌یانگ همچنین به کیفیت گرافیکی نسخه پلی استیشن ۵ نسبت به پلی استیشن ۴ و ویژگی‌هایی مانند دوال‌سنس در این بازی اشاره کرد:

به نظر من تفاوت بزرگ این دو کنسول با یک‌دیگر فارغ از صدای سه‌بعدی، بارگذاری سریع و دوال‌سنس، در جنبه‌های گرافیکی و ویژگی‌های بصری خلاصه می‌شود. در نسخه PS5 بازی هورایزن فوربیدن وست، ما می‌توانیم چیزهای بیشتری را به‌ تصویر بکشیم. به عنوان مثال، می‌توانید موهای ریز صورت آلوی را ببینید یا جزئیات اشیاء و محیط را از فواصل دور مشاهده کنید. ویژگی‌هایی که حس می‌کنم اکثر طرفداران در تریلر گیم‌پلی بازی متوجه‌اش شده بودند. خزه‌هایی که بر روی سنگ‌ها رشد کرده‌اند، وزش باد و تأثیر آن در محیط و بسیاری از جزئیات گرافیکی دیگر که با توجه به سخت‌افزار قدرتمند  پلی استیشن ۵ امکان‌پذیر شده‌اند.

متیوس دی‌یانگ ادامه می‌دهد:

علاوه‌بر این موارد، ما برای نورپردازی صحنه‌های مختلف بازی هورایزن فوربیدن وست، از یک دکل روشنایی سینمایی استفاده کرده‌ایم. این یک دکل ویژه است که اغلب اوقات تنها برای کات‌سین‌‌ها (میان‌پرده‌های سینمایی) استفاده می‌شود اما با توجه به قدرت کنسول PS5، ما همیشه آن را به‌ شکل روشن در اختیار داریم؛ بنابراین در طول گیم‌پلی، با سیستم رندر فوق‌العاده و نورپردازی با کیفیت بسیار بالا مواجه خواهید شد که جلوه‌های بصری بازی را بهتر به تصویر می‌کشند.

متیوس دی‌یانگ اخیراً تایید کرده است که بخش عمده‌ای از روند توسعه بازی هورایزن فوربیدن وست برای کنسول پلی‌ استیشن ۴ انجام شده و هم‌اکنون در مرحله خوبی قرار دارد. علاوه‌بر این، مشخص شده که این عنوان موردانتظار بر روی PS5 با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد و از قابلیت ری‌تریسنیگ هم پشتیبانی می‌کند.

طبق شایعات مختلف، به نظر می‌رسد که بازی هورایزن فوربیدن وست برای انتشار در تعطیلات آخر سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده است اما باید منتظر اخبار رسمی بمانیم. سونی تمایلی به انتشار بازی در این تاریخ شایعه‌شده ندارد و هنوز مشخص نیست که چه زمانی را مدنظر قرار خواهد داد. اما با توجه به صحبت‌های استودیو گوریلا گیمز مبنی‌بر نزدیک شدن بازی به مراحل نهایی توسعه، می‌توانیم به عرضه این عنوان موردانتظار در اوایل سال ۲۰۲۲ امیدوار باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*